Mehnat va kasb ta'limining didaktik tamoyillari

Mehnat va kasb ta'limining didaktik tamoyillari

O'quvchilarga / Pedagogika
Mehnat va kasb ta'limining didaktik tamoyillari - rasmi

Material tavsifi

Mehnat va kasb ta'limining didaktik tamoyillari Reja: Onglilik va aktivlik Ilimiylik Nazariya bilan amaliyot birligi Ta'lim va tarbiyaning birligi Ko'rsatmalilik mustahkam va puxta o'zlashtirish Yosh va individual xususiyatlarini hisobga olish Izchillik va sistemalilik Politexnik prinsip Unumli mehnat asosida o'qitish. Maktabda tarbiya bilan chambarchas bog'liq ta'lim jarayonini tashkil etishga asos buladigan etakchi qoidalar didaktik prinsiplar hisoblanadi. Didaktik prinsiplarga ta'lim va tarbiyalning birligi, ilimiylik, nazariya bilan amaliyotning bog'liqligi, izchillik va sistemalilik, ko'rsatmalilik, onglilik va aktivlilik kabilar kiradi. Didaktik prinsiplar o'z-aro bog'liqdir. Shu sababli xar bir konkret mashg'ulotni o'tkazishda bir yula kator didaktik prinsiplarning talablarini hisobga olish va ularni kompleks amalga oshishi uchun sharoit yaratish kerak. Masalan, ta'limda ilimiylik prinsipini ta'minlash bilan o'quvchilarning onglilik va aktivligiga ason erishish mumkin va aksincha, agar o'quvchilar ta'limga nisbatan ongli va aktiv munasabatta bulsalar, ta'limning ilimiylik saviyasini ta'minlash oson bo'ladi. Agar ta'limda ko'rsatmalilik amalga oshirilsa, nazariyaning amaliyot bilan bog'liqligi prinsipi xam amalga oshadi. Va aksincha, agar nazariyani o'rganish amaliyot bilan uzviy bog'liq olib borilsa, ta'limda ko'rsatmalilikni ta'minlash uchun sharoitlar yaratiladi. Xamma o'quv predmetlari uchun didaktik prinsiplar umumiydir, ammo xar bir konkret holda ularni qo'llash o'z xususiyatlariga ega. Didaktika pedagogikaning ta'lim jarayoni umumiy qonuniyatlarini o'rganadigan kismidir. Didaktika grekcha so'z bo'lib, sabok buladigan degan so'zdan kelib chikadi. Suzma so'z tajriba kilganda didaktika ta'lim nazariyasi demakdir. Didaktika xususiy metodikalar bilan boglangan holda barcha o'quv fanlari uchun umumiy qonun va koydolarni belgilab beradi. mehnat va kasib ta'limi o'qitish uslubiyoti fanidan bu tamoyilar mehnat darslari jaraenida qanday tadbiq etilishin ko'rib chiqamiz. 1.Onglilik va aktivlik prinsipi- o'quvchilar o'z bilimlarini amalda kullay olsalargina ta'limda onglilikga erishilgan deb hisoblash mumkin. o'quvchi qilayotgan ishining mazmunini yakkol tasavvur kilganda gina ishga ongli ravishda kirishadi. Ta'limdagi onglilik o'quvchilarning aktivligi bilan uzviy bog'liqdir. mehnat ta'limi jarayonida o'quvchilar aktivligining rivojlanishi uchun alohida yaxshi sharoit yaratiladi. Bu sharoit avvalo mehnatning unumligi xarakteridan iborat bo'ladi. Agar o'quvchilar o'z mehnatlarining natijasi biror ijtimoiy foydali maqsadga mo'ljallanganligini bilsalar, zur kizikish hamda topshiriqni sifatli va muddatida bajarish ishtiyoki bilan ishlashi aniqlangan. Shu sababli karxonaning, otalikdagi bolalar bog'chasining maktab o'quv kabinetlarining o'quvchilar bajara oladigan va dastur mazmuniga javovan beradigan buyurtmalaridan mehnat ta'limi o'qituvchisi o'quvchilar aktivligini oshirishning muhim vositasi sifatida foydalanishi kerak. Bu prinsip o'quvchilarda materialistik dune qarashni shakllantiradi. 2.Ilimiylik prinsipi - mehnat ta'limi jarayonida o'quvchilar har xil materiallarga ishlov berish, elektro montaj ishlarini bajarish, mexanizmlarni yigish va boshqalarni urganadilar. Shu bilan birga ularda ma'lum malaka va ko'nikmalar tarkib topib kolmay, urganilayotgan mehnat operatsiyalarining ilmiy asoslari haqida tushincha xam hosil bo'ladi. Ilmiy asoslar o'quvchilarning umumiy rivojlanishini va ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.39 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:24 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.39 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga