Mehribonlik uylari tarbiyalanuvchilari bilan olib boradigan ishlari Psixologning mehribonlik uylarida olib boradigan ishlarining o'ziga xosligi 1987 yildan boshlab bolalar uylariga (hozirgi mehribonlik uylari) va maktab internatlarda psixolog shtati joriy etildi. Mehribonlik uylari yoki maktab internatlaridagi psixolog ishinig asosiy yo'nalishlari, prinsip va metodlari ko'p jihatdan oddiy maktabdagiga o'xshash bo'ladi. . Biroq shu bilan birga ushbu muassasalardagi psixologlar ishi o'ziga xosliklarga ham ega. Bu o'ziga xoslik birinchidan, bunday tip muassasalardagi ta'lim tarbiya jarayonining o'ziga xosligi: ikkinchidan bolalarning psixik rivojlanishidagi o'ziga xoslik tufayli kelib chiqadi. Shu narsa malumki, ilk bolalik davridanoq (1-3 yosh) internat tipidagi muassasalarda tarbiyalanayotgan bolalar bir qancha psixologik xususiyatlari bilan oilada tarbiyalanuvchi bolalardan farqlanadilar bazi xususiyatlarda ushbu masalalarda tarbiyalanuvchi bolalar oddiy maktabdagi bolalar bilan barobar va hatto, ulardan ustunroq bo'lsa, ayrim xususiyatlari bilan ulardan hatto o'zidan kichik yoshdagi o'quvchilardan ham orqada qoladilar. Buni shu bilan tushuntirish mumkinki, psixologik rivojlanishda orqada qolish ancha vaqtli, maktabgacha yosh davridayoq vujudga keladi. Uni bartaraf etish ishi maxsus muassasalarda etarli darajada olib borilmasligi oqibatida ular keyingi yosh bosqichlarida yanada chuqurlashib ketadi. Mehribonlik uylari yoki maktab-internatlarda ishlay boshlar ekan, psixolog me'yoriy hujjatlarda ko'rsatilganidek, quyidagilarni amalga oshirish talab etiladi: ota-onalar qaramog'isiz qolgan bolalar bilan mehribonlik uylari hamda internat tipidagi muassasalarda olib boriladigan psixolog ishi ushbu muassasalar tarbiyalanuvchilarining psixologik jihatdan to'laqonli rivojlanishini ta'minlash, shaxs sifatida va intellektual rivojlanish xususiyatlarini, ta'lim tarbiya jarayonidagi buzilishlarning psixologik sabablarini diagnostika qilish va bunday buzilishlarni bartaraf etish uchun profilaktik tadbirlar o'tkazishga yo'naltirishi kerak. SOS- bolalar qishloqchasining ish tajribasidan SOS - bolalar qishloqchasi - bu etim qolgan yoki ota-ona qarovisiz qolgan bolalar bilan ishlashning o'ziga xos usuli. Bu usulga avstriyalik pedagog German Gmayner asos solgan. Bugungi kunda u dunyoning 124 mamlakatida keng qo'llanib kelmoqda. SOS- bolalar qishloqchasi bir necha kottedj-uylardan iborat. Ularning har birida «ona» va 6-8 ta bola yashaydi. Bu bolalar yoki ota-onasidan etim qolgan, yoki ularning ota-onasi ota-onalik huquqidan mahrum etilgan. Qishloqda hech kim ulardan haqiqiy hayotlarini va ularga «onalik» qilayotgan odam aslida onalari emasligini yashirmaydi. Bolalar qishloqchasidagi alohida uylarda onalarning yordamchilari- «xolalari» ham yashaydi. Ular dam olish kunlari «ona» kasal bo'lib qolganda, yoki biror ish bilan uydan ketganda «ona» ning o'rnini bosadilar. Qishloqchani direktor boshqaradi. U qishloqchadagi alohida uyda oilasi bilan birga yashaydi. Direktorlik vazifasidan tashqari u qishloqchadagi barcha bolalarga ota va erkak kishining namunasidir. Albatta, qishloqchada boshqa erkak kishilar direktor o'rinbosari, usta, haydovchi, xavfsizlikni ta'minlash xodimi ham mavjud. Shu bilan birga qishloqchaning faoliyat ko'rsatishida psixologning ishiga alohida etibor beriladi. Mehribonlik uylari psixologinig shaxsiy fazilatlari Mehribonlik uylari shunday tarbiyaviy muassasadir-ki, ularda ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
2.23 MB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:25
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
2.23 MB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:25 ]
Arxiv ichida: ppt