Mehribonlik uylarida tarbiyaviy ishlarni tashkil etishning o'ziga xosligi

Mehribonlik uylarida tarbiyaviy ishlarni tashkil etishning o'ziga xosligi

O'quvchilarga / Pedagogika
Mehribonlik uylarida tarbiyaviy ishlarni tashkil etishning o'ziga xosligi - rasmi

Material tavsifi

Mehribonlik uylarida tarbiyaviy ishlarni tashkil etishning o'ziga xosligi Reja: Mehribonlik uylarida tarbiyaviy ishlarni tashkil etishda ijtimoiy pedagogik faoliyatining o'rni. Mehribonlik uylarida tarbiyachilar faoliyatiga qo'yiluvchi talablar. Pedagog tarbiyachilarning kasbiy kompitentligi. Mehribonik uylarida tarbiyaviy ishlarni tashkil etishda ijtimoiy pedagogik faoliyatning o'rni Jamiyatimiz orasida ijtimoiy kelib chiqish ahvoli, dini, irqi, millati, yoshi va boshqa mezonlar bo'yicha turli insonlar yashaydi. Shu jumladan Mehribonlik uyida ham sanab o'tilgan toifalarning barchasiga taaluqli bolalar va o'smirlar mavjud. Demak, Mehribonlik o'yini ijtimoiy institut sifatida tavsiflasak, u yerda tashkil etiluvchi barcha jarayonlarda davlatning insonparvarlik siyosati aks etadi. Bizning O'zbek millati azaldan ota-ona qarovisiz qolgan bolalarga alohida mehr bilan turlicha yondashuvlardagi qo'llab quvvatlashlar orqali munosabatda bo'ladilar. Ularni tasnif etishda quyidagi kategoryalarni inobatga olish zarur: Otasi bor onasi vafot etgani sababli yoki aksincha (yarim yetim); Ota-onasi nogiron bo'lganligi sababli; Ota-onasi tashlab ketganligi sababli; Ota-onalari vafot etgan; Ota-onalik huquqidan mahrum etilgan; Ota-onalik huquqlari chegaralangan Ota-onasi noma'lum daraksiz yo'q hisoblangan; Ishga yaroqsiz; Jazoni ijro etish muassasalarida jazo olayotgan; Jinoyat qilganlikda ayblangan va qamoqga olingan; Ota-ona qarovsiz qolgan bolalar ta'lim va tarbiyada alohida ehtiyoji bor bolalar qatoriga kiradi. Chunki ularning yashash tarzi atrofdagilarga munosabati umumiy rivojlanish me'yorlari va psixologik holati me'yordan boshqach bo'ladi. Aynan mana shunday turfaliklar Mehribonlik uylarida ta'lim-tarbiyaning boshqa ta'lim muassasalaridan farqli tarzda taskil etilishini taqoza etadi. Mehribonlik uylarida tashkil etiluvchi Pedagogik jarayon o'z mazmuni va vazifalariga ko'ra Ijtimoiy pedagogik faoliyat deb nomlanadi. Quyidagi ijtimoiy pedagogik faoliyatning mazmunini keltiramiz. Mehribonlik uylarida ijtimoiy pedagogik faoliyatni tashkil etish. Ijtimoiy pedagogik faoliyat tashkil etulganiga qadar Mehribonlik uylari tarbiyalanuvchilar xulq- atvorida quyidagi me'yordan chetlanishlar uchrab turadi: Qaysarlik va o'jarlik: Egoizm: Yolg'onchilik Maqsadsiz (bugungu kunni o'tishini o'ylab, ertangi kun uchun reja tuzmaydi0; O'z kelajagini o'ylamaydi; Atrofdagilariga nisbatan qo'pol munosabaat; Muloqotda himoya pozitsiyasini qo'llsh; Dangasa va loqaydlik; Sanab o'tilgan salbiy sifatlarni bartaraf etish uchun ijtimoiy Pedagogik faoliyat turli yo'nalishlarni bo'yicha vazifalarni amalga oshiradi. Ma'lumki mehribonlik uylari tarbiyachilari ham ijtimoiy gedagogik faoliyat ning bevosita ishtirokchisidir. Chunki ularning lavozim majburiyatlari sirasi tarbiyalanuvchilarni mustaqil hayotga moslashtirish uchun turli tarbiya usullari va vositalaridan foydalanish talabi kiritiladi. Yoshlarning mustaqi hayotga moslashuvi esa ijtimoiy ko'nikma va malakalarga asoslanadi. Ijtimoiy ko'nikma maalakalar muassasada tashkil etiluvchi tarbiyaviy ishlar jarayonida samarali shakllantiriladi. Buning uchun tarbiyachi ijtimoiy ko'nikma va malakalarning mohiyatini bilishni talab etiladi. Biz quyida tarbiyachilar uchun zarur bo'lgan ijtimoiy Pedagogik faoliyat turlariga oid vazifalarni sanab o'tamiz: Diagnostika qilish Ushbu vazifa mazmuni tarbiyalanuvchilarning xulq- atvoridagi me'yordan chetga chiqishlar, psixologik zo'riqishlar bezovtalanish kabi holatlarning sabablarini amaliy tahlil qilib, tegishli xulosasini psixologga yetkazadi. Psixolog bilan hamkorlikda tashxis qo'yilib, keying ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 24.14 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:25 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 24.14 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga