Muammoli o'qitishning mazmuni va mohiyati

Muammoli o'qitishning mazmuni va mohiyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Muammoli o'qitishning mazmuni va mohiyati - rasmi

Material tavsifi

MUAMMOLI O'QITIShNING MAZMUNI VA MOHIYaTI 1. MUAMMOLI TA'LIMNING VUJUDGA KYeLISh TARIXI 2. MUAMMOLI TA'LIM DARAJALARI 3. MUAMMOLI VAZIYaTLAR 4.MUAMMOLI TA'LIM TYeXNOLOGIYaLARI RYeJA: Muammoli ta'lim vazifalari Talabalarni mustaqil fikrlashga o'rgatish. Ijodiy fikrni rivojlantirish. O'zlashtirish jarayonini faol bo'lishini ta'minlash. Muammolarni yechimini topish malaka va ko'nikmalarini shakllantirish FIKR TURLARI 1. KONTSEPTUAL AQL 2. ESTYeTIK AQL 3. IJTIMOIY AQL MIYa TRYeNIROVKASI 5 YoShGAChA IKKI TILNI O'RGANGAN BOLALAR IQTIDORLI BOLALAR QATORIGA QO'ShILADI. 15 YoShGAChA UCh TILNI O'RGANGAN BOLADA MIYa IMKONIYaTLARI OChILAR EKAN.( egiluvchan aql) FIKRLASh TARBIYaSI ETIBOR BYeRILADI: Mantiqiy fikrni rivolantirishga Tanqidiy fikrni rivojlantirishga Ijodiy fikrni rivojlantirishga ETIBOR BYeRILMAYDI: Fikrni boshqarishga Fikrlash axloqini tarbiyalashga Fikr tarbiyasiga V.I. Borodkin tafakkurni 2 ga ajratadi: RYeFLYeKTOR TAFAKKUR: Tashqi olam obyektlari haqida fikrlash MYeNTAL TAFAKKUR: Tafakkur jarayoni haqida fikr yuritish FIKR XUSUSIYaTLARI Fikr quvvatga ega Fikr o'z kuchini so'zda saqlaydi Fikr insonning biologik maydoniga va psixikasiga ta'sir ko'rsatadi. FIKR TURLARI 1. Ajratuvchi fikrlar 2.Destruktiv fikrlar 3. Biriktiruvchi fikrlar. 4.Konstruktiv fikrlar Muammoli ta'lim darajalari 1- daraja. O'qituvchi tomonidan muammo yaratiladi va uni yechish yo'llari ko'rsatib beriladi.O'rganish darajasi. 2- daraja. O'qituvchi tomonidan muammo yaratiladi va yechimi talabalar bilan birgalikda. Hamkorlik darajasi. 3- daraja. O'qituvchi tomonidan muammo yaratiladi,talaba tomonidan mustaqil ravishda muammoning yechimi topiladi. Mustaqil daraja. 4- daraja. O'qituvchi mavzuni elon qiladi muammoni talaba yaratadi, mustaqil ravishda yechimini topadi va xulosalaydi. Ijodiy daraja. 1- daraja. O'qituvchi tomonidan muammo yaratiladi va uni yechish yo'llari ko'rsatib beriladi.O'rganish darajasi. 2- daraja. O'qituvchi tomonidan muammo yaratiladi va eimi talabalar bilan birgalikda. Hamkorlik darajasi. 3- daraja. O'qituvchi tomonidan muammo yaratiladi,talaba tomonidan mustaqil ravishda muammoning yechimi topiladi. Mustaqil daraja. 4- daraja. O'qituvchi mavzuni elon qiladi muammoni talaba yaratadi, mustaqil ravishda yechimini topadi va xulosalaydi. Ijodiy daraja. Muammoli ta'limda albatta bitta nomalum mavjud bo'ladi: Faoliyat usuli nomalum Faoliyat obyekti nomalum Shartlari nomalum Maqsadlar mavxum Faoliyat jarayonining ketma-ketligi nomalum Muammoli vaziyatlar Favqulotda vaziyat Nizo vaziyati Tanlash vaziyati Inkor vaziyati Faraz vaziyati Nomuttanosiblik vaziyati MUAMMOLI VAZIYaTLARGA MISOLLAR Favqulotda vaziyat shahar omborxonasida yong'in bo'lib donning katta qismi nobud bo'ldi. Bunday favqulotda vaziyatdan chiqib ketish va yong'inda nobud bo'lgan donning o'rnini to'ldirish uchun qanday chora-tadbirlarni ko'rish kerak? Nizo vaziyati Korxona chet elga tozalangan yarim ishlov berilgan paxta yubordi. Shartnoma bo'yicha mahsulotni chet elga etib kelgunicha sifatini buzilmas-ligiga bo'lgan javobgarlikni chet ellik partnyorlar o'z bo'yniga olgan. Lekin barcha chora-tadbirlarga qaramasdan mahsulotni sifati past holda etib borganligi aniqlandi. Portnyorlar korxonadan past sifatli mahsulot yuborilgan degan ayblov qog'ozi yuborishdi. Ushbu nizoni qanday xal etish mumkin? Faraz vaziyati Faraz qilaylik Sibir daryolari burilib orol dengiziga suvi kelib ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 842.24 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:26 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 842.24 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga