Mutaxassislik fanlarini o'qitish metodikasi faniga kirish Reja: «Mutaxassislik fanlarini o'qitish metodikasi» fani va uning predmeti, maqsadi, vazifasi va mazmuni Ta'limni axborotlashtirish, uning tavsifi va asosiy tushunchalari Ta'lim muassasalarida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanishning metodik jihatlari Axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanishning didaktik asoslari «Mutaxassislik fanlarini o'qitish metodikasi» fani va uning predmeti, maqsadi, vazifasi va mazmuni «Mutaxassislik fanlarini o'qitish metodikasi» fanining asosiy maqsadi magistrantlarning zamonaviy axborot texnologiyalarining usul va vositalari haqidagi bilim, ko'nikma va malakalarini rivojlantirish va ulardan foydalana olishni tashkil etish uslublarini tushuntirish, shuningdek mutaxassislik fanlarini psixologiya, pedagogika, biologiya va boshqa fanlar bilan aloqasini ko'rsatish. tashkiliy qism (magistranlarning salomlashishi, tanishuv, yo'qlama qilish). Mashg'ulot maqsadini qo'yish (bugun mashg'ulotda biz mutaxassislik fanlarini o'qitish metodikasi predmeti nimani o'rganadi va uning informatika o'qitiuvchisini tayyorlashdagi o'rni, shuningdek ushbu kursning maqsadi va vazifalarini o'rganamiz) 3. Yoshlarni informatikaga o'qitish osonmi? mavzusi bo'yicha munozara. - Har bir yangi kursni o'rgana borib, biz ko'pincha o'zimizcha: «Nima uchun?», «Uni o'rganish kompetentlik mutaxassis bo'lishimizda uni o'rganish nima beradi?» kabi savollar beramiz. Kursning «Informatika o'qitish uslubiyoti» nomidan, u o'ziga xos xususiy uslubiyotni tashkil etishi va informatikani predmet sifatida o'rganishni o'ziga oladi. O'zimizga o'raganish zaruratini aniqlash uchun, quyidagi savollarga javob berib bilishga harakat qilaylik: «Mutaxassislik fanlarini o'qitish metodikasi» fani nima uchun o'quv rejaga kiritilgan? Ushbu kurs qanday fan va predmetlar bilan aloqador? Talabalarni o'qitish uchun o'qituvchi qanday sifat, ko'nikma va malakalarga ega bo'lishi lozim? Munozara mobaynida quyidagi xulosalarni shakllantirish kerak: kursni kiritilishi o'quvchilarni axborot jamiyatida o'zaro ta'sir etish, ta'limda va jamoat hayotida axborot texnologiyalarining ahamiyati ortib borishi tufayli ijtimoiy sharoitlarning o'zgarishi bilan bog'liq. «Informatika o'qitish uslubiyoti» fani ko'pgina fan va predmetlar bilan aloqador; o'qituvchi o'quvchilarning tushunchalarni shakllantirish ko'nikmalarini tashkil etish bilan ham, rivojlantiruvchi va o'qitish dasturlari bilan ishlashni ham egallagan bo'lishi lozim. Muhokamadan so'ng o'qituvchining sifatlar modelini tuzush mumkin. 4. Kursning umumiy xarakteristikasi. 1985 yili umumta'lim maktablariga alohida «Iformatika va hisoblash texnikasi asoslari» predmetini kiritilishi pedagogika fanning yangi sohasini shakllanishiga start berib, uning obyekti informatikaga o'qitishdan iborat bo'ldi. Ilmiy mutaxassisliklarni rasmiy sinflashtirishiga mos ravishda, zamonaviy bosqichda jamiyatning qo'ygan informatikaga o'qitishning qonuniyatlarini tadqiq qiladigan peadgogikaning ushbu bo'limi hozirgi kunlarda «ta'lim va tarbiya nazariyasi va uslubiyoti (informatikaga; ta'lim turlari bo'yicha: maktabgacha, umumiy ta'lim maktabi, o'rta maxsus, kasb-hunar, oliy ta'lim turlarini, informatikani mustaqil o'rganishni, o'qitishning masofali shaklini olishi lozim)» nomini oldi. Sanalgan har bir soha ilmiy pedagogika oldida o'zining muammolarini qo'ymoqda. Bizni ko'proq umumiy hrta ta'lim maktab va o'rta maxsus, kasb-hunar ta'lim muassasalarida informatikani o'qitish qiziqtiradi. Informatika ta'lim va tarbiya nazariyasi va uslubiyoti hozirgi paytda jadal rivojlanmoqda. Undagi ko'pgina masalalar yaqinlarda ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
104.94 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:27
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
104.94 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:27 ]
Arxiv ichida: doc