Mutaxassislik fanlarini o'qitishda faollik, faoliyat va uning turlari (ma'ruza) RYeJA Mutaxassislik fanlarini o'qitishda faollik tushunchasi va ahamiyati Faoliyat va uning turlari Pedagogik faoliyat subyektiga talablar O'qitish jarayonida faol usullarni qo'llash Chtobi obuchat drugogo trebuetsya bolshe uma, chem nauchitsya samomu Birovni o'rgatish uchun o'zing o'rganishingdan ko'ra ko'proq aql kerak M.Monten Faollik-biror bir oldinga qo'yilgan maqsadga erishish uchun manfaatdor shaxslar tomonidan bajariladigan ishlar (harakatlar) intensivligidir O'qitish jarayonida faollik bu dars jarayoning barcha subyektlaridan kutiladigan harakat mezoni. Kutilayotgan natijaning qanchalik samarali chiqishi faollik bilan to'g'ri proportsionaldir. Asosiy talab faollik bir yo'nalishda o'zaro kelishilgan harakatlar orqali amalga oshirilishidir. O'qitish jarayonida pedagogdan talab etiladigan faollik alohida xususiyatga ega bo'ladi, sababi ishning yakuniy natijasi, asosiy maqsadidan bevosita xabardor bo'ladi Faollikning ahamiyati dars berish jarayonida talabalarning mashg'ulotga bo'lgan qiziqishlari, o'zlashtirish darajasini anglab etishda bilinadi. Pedagogik faoliyatning asosiy maqsadi bo'lib jamiyat uchun foydali bo'lgan, insoniyat ideallari va qadriyatlariga javob beruvchi shaxslarni tarbiyalashdir Demak, pedagogik faoliyatning obyekti sifatida inson (individ, shaxs, odam, homo sapiens) ishtirok etadi. Pedagogik faoliyat-pedagogik maqsad va vazifalarni xal etishga qaratilgan hamda pedagogik vosita, usul va priyomlar bilan amalga oshiriladigan harakatlardir. Pedagogik faoliyatning asosiy elementlari: Pedagogik kuzatish Odamni o'rganish Pedagogik analiz Pedagogik baholash Pedagogik hal qilish Pedagogik xulq-atvor Pedagoik muloqot Pedagogik ta'sir Pedagogik talabchanlik Pedagogik maslahat Pedagogik yordam Pedagogik birgalikdagi harakat Golova uchenika ne sosud kotorogo nujno zapolnit, a fakel kotorogo nujno zajech O'quvching boshi to'ldirilishi kerak bo'lgan idish emas, balki yondirilishi kerak bo'lgan mayoqdir Qadimgi Rim Zastavte studenta rabotat, rabotat samostoyatelno, priuchite ego k tomu, chtobi dlya nego bilo nemislimo inache, kak sobstvennimi silami chto-libo usvoit… A.Disterveg O'qitish jarayonidagi asosiy talablardan biri sifatida talabaning mustaqil ravishda pedagog bergan yo'nalishga muvofiq tarzda, o'zini o'rgatib borishidir Mustaqil harakat qilish uchun esa o'z navbatida talabaning intilishi bilan birga yuksak darajada rivojlangan ilmiy, texnik baza bo'lishi talab etiladi Intelektual (mantiqiy) o'yin XIX asrda Rossiyada Plevako nomli mashhur yurist bo'lgan. U ishtirok etgan ishlarning birida ruhoniyni nomaqbul harakatlar sodir etganlikda ayblab, sud jarayoni bo'layotgan edi. Ayblovchi sudda chiqib bunday harakatlar ayniqsa ruhoniy tomonidan sodir etilishi jamiyat uchun katta zararligini, bunday ishni kechirib bo'lmasligini hamda ruhoniy qattiq jazoga sazovorligini aytadi. Plevako esa himoyasi ostidagi shaxsni himoyalab birgina gap bilan cheklanadi. Sud prisyajniylar mazkur gapdan ta'sirlanib ruhoniyni oqlab yuborishadi. Savol: Plevako nima degan bo'lishi mumkin? Javob: Ruhoniy shuncha yillar davomida sizni sodir etgan gunohlaringizni kechirib keldi, siz ham uni loaqal bir marta kechiring! Huquqlaringizni bilasizmi? Sohil bo'yida (plyaj) bir guruh odamlar dam olayotgan edi. Shu payt sohilga bir barzangi magnitafonni bilan olib, ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
2.86 MB
Ko'rishlar soni
48 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:27
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
2.86 MB
Ko'rishlar soni
48 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:27 ]
Arxiv ichida: ppt