Mutaxassislik fanlarini o'qitishda pedagogik mahorat ta'limning interaktiv metodlari. 1. Oliy o'quv yurti o'qituvchisining kasb qobiliyati kompleksi. 2. Interfaol mashg'ulotlarni tashkil qilishda pedagogning kasb mahorati. 3. Yangi pedtexnologiya vositalari-ta'lim tizimida yordamchi omillardir. O'qituvchi amaliy va seminar mashg'ulotlari o'tkazishda tayanch figura hisoblanadi. Oliy o'quv yurtlarida va maxsus o'quv yurtlarida o'qituvchiga o'zining ixtisosligi bo'yicha o'quv va uslubiy ishlar, o'quv va ishlab chiqarish ishlariga, talabalarning mustaqil mashg'ulotlari va ilmiy-tadqiqot ishlariga rahbarlik qilish yuklatiladi. O'qituvchi faoliyatining asosiy mazmuni o'z ichiga bir necha vazi-falar - ta'lim, tarbiya, tashkil qiluvchi va tadqiqot vazifalarini oladi. Ular barchasi bir butunni hosil qilib, ayrimlarda ularning biri boshqasidan ustuvor bo'ladi. Oliy o'quv yurtining o'qituvchilari uchun pedagogik va ilmiy faoliyatning uyg'unlikda olib borilishi xos: ilmiy tadqiqot ichki dunyoni boyitadi, uning ijodiy salohiya-tini rivojlantiradi, bilimlar darajasini oshiradi. Oliy o'quv yurtlarining o'qituvchilarini shartli ravishda uch guruhga ajratish mumkin: 1. Pedagogik yo'nalish ustuvor bo'lgan o'qituvchilar (umumiy sondan 25). 2. Ilmiy tadqiqotlar olib borish ustuvorlik qilgan o'qituv-chilar (taxminan 15). 3. Pedagogik va ilmiy faoliyatni bir xil olib boradigan o'qituvchilar (13dan sal ko'proq). Pedagogik qobiliyatlar, odatda, tashkiliy va bilish qobiliyatlariga kiritiladi. O'z bilimlarini boshqalarga bera olmaydigan shaxslar mavjud. Talabalarga ma'ruza o'qiydigan professor va labaratoriya mashg'ulotlarini olib boradigan olim uchun turlicha pedagogik qobiliyat zarur bo'ladi. F.N. Gonobolinning fikricha, pedagogik faoliyatni quyidagilar belgilashi lozim: - o'quv materialini tushunarli qilish; - ishdagi ijodkorlik; - o'quvchilarga pedagogik-irodaviy ta'sir o'tkaza bilish; - o'quvchilarning jamoasini tashkil qila olish qobiliyati; - o'quvchilarni yaxshi ko'rish va qiziqish; - nutqning mazmunliligi va ifodaliligi, obrazliligi va ishonchliligi; - pedagogik takt; - o'quv materialini hayot bilan bog'lay olish qobiliyati; Interfaol mashg'ulotlarni tashkil qilishda pedagogning kasb mahorati Ilgari belgilangan interfaol uslublar ularni qo'llashda muayyan shartlarni talab qilishadi: Maqsadni aniq ifoda etish. Pedagog talabalar guruhli ish-ning mazmunini, qoidalarini tushunib turganligiga ishonch komil qilishi lozim. Pedagog mazkur jamoaning xususiyatlarini, ularning ham-korlikda ishlashga tayyorliklarini hisobga olishi lozim. Shuni esda saqlash kerakki, uslubni qo'llashdan maqsad va vazifalar. Pedagog u yoki bu uslubni amalga oshirishning bosqichlarini aniq tasavvur qilishi lozim. Pedagogik muomala, psixologiya va muomala madaniyati - bular-ning hammasi pedagogikaning tarkibiy qismlari. Muammo ustida mustaqil ishlash faoliyatning ustuvor yo'nalishlaridan biri hisob-lanmoqda. Pedagogik interfaol metodlar keyingi taraqqiyoti pedagogik mahoratning tarkibiy qismlarini aniqlash bilan bog'liq. ta'lim va tarbiya nazariyasi va metodikasida pedagogik mahoratning quyidagi qimslari ko'rsatilgan: Psixologik-pedagogik aql-zakovat; Kasb qobiliyati; Pedagogik texnika; Pedagogik texnika pedagogning ta'lim olayotganlarga ta'sir qilishining turli usullari. ta'limni hodisa sifatida turli nuq-tai nazardan ko'rib chiqish mumkin: ijtimoiy, kasb, metodik va h. Ijtimoiy vaziyat o'quvchilarga berish lozim bo'lgan muayyan qadriyat-lar majmuasini o'z oldiga ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
190.12 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:27
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
190.12 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:27 ]
Arxiv ichida: ppt