Nazariy dars o'tkazish ketma-ketligi ma'lumot va bilim berish

Nazariy dars o'tkazish ketma-ketligi ma'lumot va bilim berish

O'quvchilarga / Pedagogika
Nazariy dars o'tkazish ketma-ketligi ma'lumot va bilim berish - rasmi

Material tavsifi

Nazariy dars o'tkazish ketma-ketligi ma'lumot va bilim berish O'zbekiston Respublikasining ta'lim to'g'risidagi qonuni «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi» hamda 1998 yil 30 oktyabrdagi O'zbekiston Respublikasi Oliy ta'lim muassasalari-dagi talabalar malakaviy amaliyotining namunaviy Nizomida hozirgi zamon andozalariga javob beradigan pedagogik kadrlarni tayyorlash talabi qo'yilgan. Kadrlar tayyorlash jarayonida mutaxassislarni nazariy bilimlarini amaliyotda qo'llashga o'rgatish kasbga yo'naltirishdagi muhim bo'g'im bo'lib hisoblanadi. Talabalarning kasb faoliyatiga amaliy tayyorgarlik samarali tizim sharoitining asoslarini g'oyaviy yo'nalish, nazariy asoslanish, bilim olishining uzluksiz va afzalligi bilim olishga majmuaviy yondoshishi hamda ta'lim tarbiyaning mazmun tashkil qilishga bog'liq bo'ladi. Kasb faoliya-tiga tayyorlash o'quv rejasida hamma mutaxassislik predmetlar tomonidan ta'minlanadi. Bu institutdagi o'quv-tarbiya ishlari-ning hamma jarayoniua singdirilishi kerak. DARSNI tashkilETISh. Darsni tahlil qilayotgan talaba bu bo'limda qo'yidagilarga etibor berishi kerak: 1. Darsning o'z vaqtida boshlanishi va tugallanishi; Dars qismlari ayrim jihozlarda ish bajarish va mashq turlari uchun taqsimlangan vaqtning maqsadga muvofiqligi; 2. Mashg'ulot joyi, bor jihoz-anjomlardan foydalanish, o'quvchilarni joylashtirish, saflantirish va qayta saflanish-larning maqsadga muvofiqligi, ularning tarbiyaviy qiymati. 3. Dars qismlarida o'quvchilar ishini tashkil etishuslublari va ular variantlarining (frontal, guruhi individual, aylanma mashq uslubi,birin-ketin, baravariga va h.k.) qo'llani-shini maqsadga muvofiqligi, ularning dars mazmuniga va vazifa-lariga, o'quvchilarning yoshlariga mosligi, darsning yuklamasi va zichligiga ta'siri. Misollar bilan tasdiqlanadi. DARSDA QO'LLANADIGAN VOSITALARGA TAVSIF . Darsning tayyorgarlik qism vositalarini, uning bajaradigan vazifasiga muvofiqligi (maxsus tayyorgarlik va yondoshtiruvchi, o'quvchilarni darsga jalb etuvchi mashqlarning mavjudligi va yuklamaning etarli bo'lishi). 2. Darsning asosiy qismi uchun mashqlarni tanlash, shug'ul-lanuvchilarning imkoniyatlarini inobatga olish, o'zlashtirayotgan materialning ketma-ketligi, mashqlarni bajarish uchun engillash-tirilgan sharoitlar yaratish, ko'nikma va malakalarni hisobga olish, topshiriqning takrorlanishini etarli bo'lishi va. h.k. to'g'ri amalga oshirildimi?! Hammasi misollar bilan tasdiqlanadi. PYeDAGOGNING DARSDA OLIB BORADIGANTARBIYaVIY IShLARI O'quvchilarning aqliy, estetik va mehnat tarbiyasi uchun nimalar qilindi va ular qanday amalga oshirildi (Madaniy xulq malakalarini, intizomlilik, do'stlik va o'rtoqlik hissiyotlarini va h.k. tarbiyalash; o'quvchilarda mustaqillikni, mashqlarni o'zi bajara olishini, fikrlash faolligini oshirishga qaratilgan uslubiy usullar qo'llash); Darsda muammo va ijodiy izlanish uchun sharoitlar yaratish, shug'ullanuvchilarni kuzatishda va xatolarni to'g'rilashda, natijalarni baholashda qatnashishlari; (O'zaro o'rgatish va tarbiyalashni tashkil etish; estetik hissiyotlarni tarbiyalash). ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 150.81 KB
Ko'rishlar soni 33 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:28 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 150.81 KB
Ko'rishlar soni 33 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga