Nutq o'stirish maqsad, vazifalari

Nutq o'stirish maqsad, vazifalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Nutq o'stirish maqsad, vazifalari - rasmi

Material tavsifi

Nutq o'stirish maqsad, vazifalari Landshaft- arxitektura obyektlari O'yin Suhbat sayohatlar Sayr Mashg'ulot Sahna o'yin Bayram tadbir ShAKLLARI Ertalabki suhbat Sayrdagi suhbat Kechki suhbat SUHBAT Landshaft- arxitektura obyektlari ta'limiy o'yin Syujetli o'yin Ijodiy o'yin Harakatli o'yin Stol o'yinlari Qurish-yasash Saxnalashtirilgan o'yin O'yin «Pochtalon posilka tashiydi» o'yinning maqsadu. Bolalar nutqini o'stirish. Qo'llanmalar. Paketga solingan o'yinchoqlar (o'yinda qatnashuvchilar soniga qarab). O'yinning borishi. O'yinchoqlar yuk mashinasiga taxlanadi, bular posilkalar hisoblanadi. Pochtalon ular­ni tashiydi. U birinchi paketni tarbiyachiga beradi. Tarbiyachi paketni ochadi va nima olganligini, (yani predmetning nomini aytadi va shu predmetni ta'riflaydi, uning rangini, bazi hollarda esa hatto shaklini, u bilan qanday o'ynash kerakligini aytadi. Bolalar ham paket olganlarida olgan predmetlarini tarbiyachi gapirib bergandek ta'riflab beradilar. Ko'rgazmali materiallar, didaktik o'yinlar bolalar tafakkurini takomillashtiradi, ularning idrokini o'stirib, malum izga soladi. Bunga misol keltiramiz. «Qo'g'irchoq mehmonga boradi» o'yini O'yinning maqsadi. Ovqatlanishda foydalanadigan predmetlarning nomini esda saqlab qolish. Qo'llanmalar. Tarelka, stakan yoki piyola, non qo'yadigan idish, dasturxon, katta patnis va boshqalar. O'yinning borishi. - Bolalar! Keling mehmon-mehmon o'ynaymiz! - deydi tarbiyachi. So'ngra Faridaga Nasibaning qo'g'irchog'ini ovqatga taklif qilishni aytadi. Nasiba Faridaning qo'g'irchog'ini mehmonga taklif qiladi. Bolalar mehmonni kutib olishga tayyorgarlik ko'ra boshlaydilar. «Stolni yasatamiz, - deydi tarbiyachi, - Farida, stulni olib kel. Baxtiyor, sen esa ikkita kreslo olib kel. Qaranglar, bolalar, katta patnisda har xil narsalar turibdi. Buni Munis yasatibdi. Qani, Munisxon stolga qo'yiladigan narsalarning nomini birma-bir bizlarga aytib bergin-chi.» Bola narsalarning nomini ayta boshlaydi. «Bu nima?» o'yini O'yinning maqsadi. Bolalarning predmet va narsalar haqidagi bilimlarini boyitish. O'yinning borishi. Malumki, har bir narsa-predmetning o'ziga xos xususiyati bo'lgani kabi ovozi ham bo'ladi. Masalan, qog'oz shaldiraydi, taxta taqillaydi, qo'ng'iroq jiringlaydi. Bolalar o'yinda ishtirok etayotgan narsaning tovushi orqali unint nomini aytishga o'rganadilar. Buning uchun tarbiyachi ayrim narsalarni bolaga ko'rsatmagan holda uning ovozini chiqaradi. Masalan, u stakan, yoki piyolaga koshiqni solib shakillatadi. Bolalar tarbiyachining harakati orqali predmetlarning nomini aytishga odatlanib boradilar. Tovush madaniyatini tarbiyalash Tovushlardagi kamchiliklarni bartaraf etishda biz, asosan, an'anaviy bo'lgan tez aytish, topishmoq va sherlardan foydalanib kelamiz. Shubhasiz, ular bolalarga xushkayfiyat va tetiklik bag'ishlaydi. Bundan tashqari, bolalarga berilgan pedagagik topshiriqlarni oson va erkin bajarishlari uchun qulay sharoit yaratib beradi. Tarbiyachi mashg'ulotlar va o'yinlarda tez aytish, topishmoq va sherlardan keng foydalanish natijasida, bolalarning nutqi o'sadi, shu bilan birga nutqning ravon bo'lishida, to'g'ri ohangning shakllanishida katta ahamiyatga ega. 24.11.2018 11 MAJNUNTOL 24.11.2018 12 Boshim egik, Majnuntol, Majnuntolman, Majnuntol. Dam olsangiz Soyamda, Men qizlardan Mamnun tol. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.21 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:29 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.21 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga