Nutq, muloqot, o'qish va yozish malakalari

Nutq, muloqot, o'qish va yozish malakalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Nutq, muloqot, o'qish va yozish malakalari - rasmi

Material tavsifi

Nutq, muloqot, o'qish va yozish malakalari Reja: 1. Ilk yoshdagi bolalarda nutq, muloqot, o'qish va yozish malakalari. 2. Maktabgacha yoshdagi bolalarda nutq, muloqot, o'qish va yozish malakalari Nutq va til kichik sohasiga talab: Bola nutqni tinglaydi va anglaydi, so'zlashadi va muloqot qiladi. O'qish malakalariga talab: Bola kitob va o'qishga qiziqish bildiradi. Qo'l barmoqlari mayda motorikasiga talab: Bolada yozuv malakasi shakllanadi. Nutq - bu odamlarning til vositasida muloqot qilishi. Gapira olish va begona tilni tushunish malakasiga ega bo'lish uchun tilni bilish va undan foydalana olish zarur. Nutqning paydo bo'lishi bilan birga insonning psixologik va ruhiy doirasi ham rivojlana boshlaydi. Nutq o'z navbatida tashqi, ichki, og'zaki, yozma dialog va monolog ko'rinishlarida bo'ladi. Nutq o'zaro munosabat va muloqotda eng asosiy qurol hisoblanadi. Muloqot- bu odamlar o'rtasidagi aloqa, buning natijasida odamlarning bir biriga bo'lgan ta'siri paydo bo'ladi. Muloqot davomida odamga nisbatan ehtiyoj tug'iladi. Muloqot tufayli odamlar turli xil amaliy va nazariy faoliyatlarni uyushtiradi. muloqot shaxslar o'rtasidagi munosabatlarni yaratib, ularni amalda qo'llashda yordam beradi. Til - bu odamlar uchun ma'lum ma'no va ahamiyat kasb etuvchi tovush birikmalarini yetkazuvchi shartli ramzlar tizimi. Til jamiyat tomonidan ishlab chiqilgan bo'lib, odamlarning ijtimoiy ongida ularning ijtimoiy turmushini aks ettirish shakli, shuningdek, ijtimoiy-tarixiy rivojlanish mahsuli bo'lib hisoblanadi. Maktabgacha ta'lim tashkilotida bolalar nutqini rivojlantirish tarbiyachilar tomonidan turli xil faoliyat turlari bo'yicha amalga oshiriladi: to'g'ridan-to'g'ri o'quv mashg'ulotlarida, shuningdek mashqlar o'tkaziladi, ularning maqsadi nutqning sog'lom tomonini rivojlantirish va bolalar lug'atini boyitish; Nutqning grammatik tuzilishini va bog'liq nutqni rivojlantirish bo'yicha o'yinlar va mashqlar o'tkaziladi. Bolalar bilan ishlashda jumboqlardan foydalanish ularning nutq qobiliyatlarini rivojlantirishga yordam beradi - dalillar va nutq - tavsiflar. Isbot qila olish - bu nafaqat to'g'ri, mantiqiy fikrlay bilish, balki o'z fikrini aniq og'zaki shaklda o'rash. Nutqni isbotlash uchun nutq burilishlari, grammatik tuzilmalar, maxsus kompozitsiyalar tavsifi va rivoyatlaridan farq qiluvchi maxsus talab etiladi. Odatda, maktabgacha yoshdagi bolalar buni nutqlarida ishlatmaydilar, ammo ularning tushunishi va rivojlanishi uchun sharoit yaratish kerak. Bolalar yozish malakasiga ega bo'lishi u­chun avval unda mayda qo'l motorikasi rivojlangan bo'lishi lozim. Bola qalam yoki ruch­ka ushlaganda yengil va oson bo'lishi kerak. Mashqni ko'p marotaba takrorlash bolada barmoqlarni yaxshi harakatlantirish hamda o'ng va chap qo'lni farqlashga o'rgatadi. Kuzatish jarayonida uning o'ng yoki chapaqay ekanligi ham aniqlab olinadi. Tarbiyachi bolaning ikkala qo'lda ishlashini nazorat qilishi kerak. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 461.34 KB
Ko'rishlar soni 120 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:29 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 461.34 KB
Ko'rishlar soni 120 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga