Odobnoma darslarida davlat ta'lim standarti talablarining tahlili

Odobnoma darslarida davlat ta'lim standarti talablarining tahlili

O'quvchilarga / Pedagogika
Odobnoma darslarida davlat ta'lim standarti talablarining tahlili - rasmi

Material tavsifi

Odobnoma darslarida davlat ta'lim standarti talablarining tahlili Reja: 1. Davlat ta'lim Standarti nima? 2. Fanning maqsad va vazifalari. 3. Ta'lim negizini belgilovchi ko'rsatkichlar. 4. O'quvchilarning tayyorgarlik darajasiga qo'yilgan talablar. O'zbekiston RespublikasiningTa'lim to'g'risidagi Qonuni hamda Kadrlar tayyorlash milliy dasturi talablari asosida ta'limning maqsadi, vazifalari, mazmuni, shakli, vositalari hamdaprinsiplari tanlanishi birinchi darajali ehtiyojga aylanadi. Ta'limto'g'risidagi Qonunning 7-moddasida belgilab berilganidek, Davlat ta'lim standartlari umumiy o'rta, o'rta maxsus, kasb-hunarva oily ta'lim mazmuniga hamda sifatiga qo'yiladigan talablarni belgilaydi. Davlat ta'limstandartlarini bajarish Ozbekiston Respublikasining barcha ta'lim muassalari uchun majburiylaridir. O'zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlangan Davlat ta'limstandarti to'g'risidaginizomga binoan umumiy o'rta ta'lim, shu jumladan, boshlang'ich ta'lim bosqichi uchun ham alohida-alohida davlat ta'lim standarti talablari va me'yoriy ko'rsatkichlari belgilab qo'yildi. Boshlang'ich ta'lim bosqichi oldiga qo'yilgan vaiflarning bajailishini nazorat qilish ta'lim standarti orqali amalga oshiriladi. Ta'lim standarti asosida davlat boshlang'ich sinf o'quvchilaridan standartda belgilab qo'yilgan ko'rsatkichlarga erishishni talab qiladi va o'z navbatida, bu ko'rsatkichlarda erishish uchun zarur bo'lgan ta'limiy xizmatlar va vositalar bilan ta'minlaydi. Boshlang'ich ta'lim davlat standarti o'quv predmetlari bo'yicha emas, balki ta'lim sohalari bo'yicha belgilanadi. Ta'lim sohalari bo'yicha standart ko'rsatkichlari7(6)-11 yoshdagi bolalarning rivojlanish darajasi, ehtiyoj va imkoniyatlaridan kelib chiqqan holda ijtimoiy talab taqozo qilgan ta'lim mazmunining miqdoriga asoslanib belgilanadi.Boshlang'ish ta'lim davlat ta'lim standartining belgilanishi shu bosqishda ta'lim mazmuni ko'lamini chegaralash,ta'lim sohalarini integratsiyalash imkonini beradi.Davlat ta'lim standartini belgilash boshlang'ish ta'lim mazmunini konseptual asosga tayangan holda modernizasiyalash(davr talablari nuqtai nazaridan yangilash)ni ko'zda tutadi. Davlat ta'lim standarti boshlang'ish ta'lim jarayoni oldiga qo'yilgan ijtimoiy talabga asoslangan holda o'quvshilar egallashlari lozim bo'lgan bilim, ko'nkma va malakalarga qo'yiladigan talablarni belgilab beradi.Bu esa,o'z navbatida,o'quvchilarning egallagan bilim,ko'nikma va malakalarini baholash mezonlarini belgilashga imkon yaratadi.Boshlang'ich ta'lim standartining asosini davlat va jamiyatning dolzarb ehtiyojlarini hisobga olgan holda,ayni shu boshlang'ich sinf o'quvchilarida va malaka hosil qilishga qaratilgan ta'lim sohalarining mujassamlashgan parametrlari tashkil qiladi. Boshlang'ish ta'lim standarti ta'lim sohalariga qo'yilgan standart ko'rsatkishlarni mujassamlashtiradi.Standartning mezon va parametrlarini ta'lim sohalarida belgilab qo'yulgan ta'lim standartining ko'rsatkichlari tashkil etadi.Ta'lim sohalari bo'yicha ta'lim natijasining sifati xuddi mana shu ko'rsatkichlarga sasoslangan holda aniqlanadi.Bu o'rinda, belgilab qo'yilgan ko'rsatkichlar umumlashtiriladi,hamda aniq o'lchov birliklarida ifodalanadi. «Odobnoma» fani bo'yicha o'quvchi quyidagi bilim, ko'nikma va malakalarni egallashi lozim. - odob insoniy fazilatlarning ziynati eknaligini; - odib-axloqqa doir g'oyalarga o'z munosabatini erkin etish; ijtimoiy hayotdagi xulq-atvorlarga befarq bo'lmaslik; odobsizlik holati salbiy oqibatlarga olib kelishini anglash; ota-ona olididagi farzandlik burchini his qilish; gunoh va savob nima ekanligini anglash; ajdodlarinmiz boy merosini o'rganish va ularni e'zozlash; ilm-hunar egallash ezgu fazilat ekanligini bilish; milliy qadryatlarimiz ma'naviy boyligimiz ekanligini anglash; oila, mahalla-vatan ichra ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.41 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:40 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.41 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga