Oila ijtimoiy jamiyatning bir bo'lagi ekanligi

Oila ijtimoiy jamiyatning bir bo'lagi ekanligi

O'quvchilarga / Pedagogika
Oila ijtimoiy jamiyatning bir bo'lagi ekanligi - rasmi

Material tavsifi

Oila ijtimoiy jamiyatning bir bo'lagi ekanligi Reja: Oila - jamiyatning bir bo'lagi. Oila tipologiyasi. Oila bilan olib boriladigan ijtimoiy-pedagogik faoliyat. Oilaning tipologiyasi. Oilanint tipologiyalari mavjud bo'ladi: psixologik, pedagogik, sotsiologik. Ijtimoiy pedagogning faoliyati vazifalariga kompleks tipologiya javob beradi, u jamiyatda ijtimoiy moslashuvi darajasi bo'yicha farq qo'yiladigan oilaning to'rt kategoriyadagi tiplarini ajratishni ko'zda tutadi: 1. Yuqori darajasi-mustahkam oilalar. 2. O'rtacha darajasi-xavfi bor oilalar guruhi. 3. Past darajasi-notinch (baxtsiz) oila. 4. Juda past darajasi-assotsional oilalar. 1.Tinch baxtli oilalar o'z vazifalarini bajara oladilar; ijtimoiy pedagog yordamiga deyarli muhtoj emas. Bunday oilalar moslashish qobiliyatlari hisobiga, ya'ni moddiy, psixologik va boshqa ichki imkoniyatlarga asoslangan qobiliyati hisobiga o'z bolasining talab-ixtiyojlariga tezlikda moslashib oladi va uni tarbiyalash. rivojlantirish masalalarini muvaffakyayatli hal etadi. Manolar paydo bo'lgan xollarda ularga ijtimoiy pedagogning bir martalik yordami (maslahati) yetarli bo'ladi. 2. Havfi bor oilalar guruhi qoidalaridan bir qancha chetlanishi bilan ifodalanadi (tuda bo'lmagan oila, kam ta'minlangan oila va shukavbilar). Bo'lar oilaning moslashish krbliyatini pasaytiradi. Ular bolalarni tarbiyalash vazifalarini o'zlarining ko'l kuchlarini ishlatib bajaradilar, shuning uchun ijtimoiy pedogog oila holatini kuzatib borishi kerak va kerak bo'lganda o'z vaqtida yordamini taklif etishi zarur. 3. Notinch oilalar. Bu hayot faoliyati biror bir sohasila yoki bir vaqtda bir nechtasidan past ijtimoiy mavqega ega bo'lgan oilalar, masalan oila daromadi past darajada yomon psixologik muhit, madaniyat darajasi past. Bunlay oilalar ularga yuklatiltan vazifalarni bajara olmaydilar, ularning moslashish kobliyatlari past, oilani tarbiyalash jarayoni kata qiyinchiliklar bilan o'tadi. natijasi kam bo'ladi. Bunday turlagi oila uchun ijtimoiy pedagog tomonidan faol davomiy yordam kerak bo'ladi. 4. Assotsional oilalar. Ota-onalar xulki yomon, qonunga xilof ravishda xlyot kechirayotgan oilalar va bu oilalarda yashash-turmush sharoitlarn eng oddiy sanitar gigiyenix talablarga javob bermaydi. Bunday oilalarda odatda bolalar tarbiyaoi bilan xech kim shug'ulanmaydi, bolalar qarovsiz koladilar, yarim och bo'lib rivojlanishda ortda koladilar, ota-onalar, boshqalar tomonidan ham jabrlanadilar, ijtimoiy pedagoglarning bunday oilalar bilan ishlashlari, huquqni himoya qilish organlari bilan birgalikda hamda vasiylik qilish organlari bilan hamkorlikda olib borilishi kerak. Oilaga ijtimoiy-pedagogik yordam shakllari. Chet el amaliyotida maqsadlarita uzoq vaqtli va xorijiy vakilli ishlar shakllardan foydalanib ijtimoiy pedagogik yordam ko'rsatish, boy tajribalar to'planganqqisqa vaqtli shakllari orasida olimlar krizisintervent va muoammoli-yo'naltirilgan modelni o'zaro aloqalarini ko'rsatadilar. Krizisintervent modeli oila bilan ishlashda bevosita krizisli va ziyatlarda yordam ko'rsatishning ko'zda tutadi. Bunda vaziyatlar oilaning kundalik hayoti davomida yuzaga kelishi mumkin yoki tasodifiy zarar yetkazuvchi holat bo'lishi mumkin. Bunday noqulay davrlar bolaning yoshi krizisi bilan bog'liq. bunda oilada psixolagik-pedagogik muammolar kuchayadi. Uch yoshli davr krizisi shaxsning asosiy individual-psixologik sifatlari shaqlanishi jarayoni bilan va ijtimoiy ma'naviy ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 37.44 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:41 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 37.44 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga