«Oila pedagogikasi» fanidagi muammolar, izlanishlar va yondashuvlar Reja: 1.Uzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi». Oila va nikox»nizomi. 2.Oilada bolanning komil inson bulib yetilishida ota-onaning ugut nasixatlari. 3.Oilada Vatanparvarlik sezimlarini tarbiyalash yullari. 4.Mexnat - oila tarbiyasining sharti sifatida,bolalaning qulq-atvoriga tasir yetish usullari,bolani turmush xujaligiga urgatish,ularni oila va jamiyat mulkiga bek bulish, vaqttan unamli foydalanish, ishbilarmonlik xususiyatlarini shakillantirish. Hozirgi zamon oilalarning tarbiya jabhalaridagi umumiy va xususiy tomonlarini, vazifalarini bilish nihoyatda ahamiyatlidir. Chunki bir bolalarning bog'cha va maktabda olayetgan bilimlarini, aqliy qiziqishlarini hisobga olganimizdagina oilaviy tarbiya ishi samaradorligini ta'minlashimiz mumkin. Biz tarbiyaviy vazifalarimiz xususiyatlaridan kelib chiqib, bolalar kamolotiga yakka holda yendashish, aqliy, axloqiy, mehnat tarbiya ehtiyejini shakllantirish, o'z-o'ziga xizmat ko'rsatish malakasi, maishiy mehnat, ietimoiy mehnatga ma'naviy-ruhiy tayyerlash kabi mezon va qoidalarni hisobga olib ish tutishimiz ijobiy maqsadga muvofiqdir. Bunisiz tarbiya jarayenini ijobiy hal qila olmaymiz. Oiladagi tarbiyaviy jabhalarning saviyasi uning tuzilishiga, ko'p bolalik yeki kam bolalik, ikki yeki uch avlodning birgalikda yashashi, ota-onaning mavjudligi yeki ulardan birortasining yo'qligi, har ikki jinsdagi (o'g'il-qiz) bolalarining borligiga, ota-onalarning ma'lumot saviyasiga, oila a'zolarining ijtimoiy ahvoliga, bolalar tarbiyasi bo'yicha o'z burchlarini his etishlari, er va xotinning tarbiyaviy jabhalarga munosabati kabi ijtimoiy omillarga bog'liq. Shuningdek, oilaviy tarbiyaning o'ziga xos xususiyatlarini aniңlashda oila tuzilishining milliy o'ziga xosligini aniqlashda oila tuzilishining milliy o'ziga xosligini va milliy an'analardan foydalanish darajasini hisobga olish lozim. Bolalar tarbiyasi oilaning insonni buned etuvchi tabiiy va ijtimoiy moxiyati bilan uzviy bog'liqdir. Xuddi shu ma'noda tarbiya o'z mohiyatiga ko'ra shunday bir jarayenki, u tarbiyalanuvchining biologik, ijtimoiy ehtiyej turlarini, o'zining qadri, qiziqish va g'oyalarini jamiyat talablariga bo'ysundirishda namoyet bo'ladi. Bola oilada, maktabda, ota-onalar bilan munosabatda, jamoat joylarida, katta yeshdagilar, o'rtoqlari bilan muloqotda tajriba orttirib boradi. Oilalarda bolalarga tarbiya berishda ota-onaning namunasi, ularning mehnatsevarligi, oilaviy ishlarga javobgarligi, ish yuritishi, o'g'il bolalarga nisbatan otaning, qizlarga esa onaning ustozlik, rahnamolik ishlari asosiy o'rinni egallaydi. Bu fikrlar oilalarda o'tkazilgan anketa ma'lumotlari yerdamida aniqlandi. Anketa mazmunida quyidagi savollar bor edi. 1. Familiyangiz, ismingiz, otangizni ismi, tug'ilgan yilingiz, ma'lumotingiz, kasbingiz va adresingiz. 2. Oilangizda necha farzandingiz bor. 3. Sizning sevgan mashg'ulotingiz. 4. Bolangiz sevgan mashg'ulotlarni sanab bering. 5. Oilangizda farzandlaringiz mashg'uloti uchun qanday sharoitlar mavjud. Maxsus xona, stol, stul, kitob shkaflari, radio va boshqalar. 6. Bolangizni tarbiyalashda qiynalyapsizmi. Ha yeki yo'q. 7. Sizningcha oila tarbiyasini nima qiyinlashtiryapti. (Tarbiyaga oid bilimlarning yetishmasligi, ota-onalarning bemaslahat ish olib borishi, bolalarni ish bilan band etmaslik, yeshiga, qiziqishlariga qarab muomala qilmaslik, xo'jalik ishlarining bajarilishida ishtirok etmasligi va hokazo). 8. Siz tarbiya ishida uslublar zarur deb hisoblaysizmi. Ha yeki yo'q. Bir kunda necha soat ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:32:22
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.82 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:41
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:32 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.82 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:41 ]
Arxiv ichida: doc