Oila pedagogikasining predmeti, maqsadi va vazifalari

Oila pedagogikasining predmeti, maqsadi va vazifalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Oila pedagogikasining predmeti, maqsadi va vazifalari - rasmi

Material tavsifi

Oila pedagogikasining predmeti, maqsadi va vazifalari REJA: 1. Oila pedagogikasining predmeti va maqsadi. 2. Oila tarbiyasining vazifalari: 3. Oila pedagogikasini boshqa fanlar bilan aloqasi: 4. Oila pedagogikasining tarixiy ildizlari. Komil insonni voyaga etkazishda oila va jamiyatni o'rni uni tarbiyadagi uzviyligi, uzluksizlik asosida amalga oshishi bu yaxlit bir qonuniy jarayondir. Oila pedagogikasi jamiyatning shaxs tarbiyasiga doir muhim davlat siyosatidagi ustuvor vazifalarini mukammal bajarishida hizmat qiladi, ta'lim-tarbiyaga doir bilimlar mushtarak holda jamlab farzand tarbiyasiga doir tartib, qoidalarning sinovdan o'tkazuvchi va amalda tadbiq qiluvchi ota - onaning faoliyatidir. Oila pedagogikasining predmeti: Oilada ota-ona aniq maqsad qo'yib, o'z ustida ishlash, izlanish tanlangan vosita usullarini qo'llash natijasini ko'ra bilishi tarbiyachilik san'atiga ega bo'lishi lozim. Ta'lim-tarbiyaning zamonaviy talab darajasiga va tarbiya qonuniyatlariga amal qiladi; Oilada beriladigan tarbiya mazmuni; Oilada farzanda tarbiyasida qo'llanadigan usul va vositalar; Insoniyatni ma'naviy rivojlanishi bilan oilada farzand tarbiyasining uyg'unligi; Oilada farzand tarbiyasidagi mahorat va madaniyatiga amal qilish; Oila pedagogikasining maqsadi. Oila tarbiyasiga doir muammolarning holati, qonuniyatlarini o'rganishga qaratiladi. Oila tarbiyasining vazifalari: Oila tarbiyasiga doir bir butun muammolarni hal qilish; Oilaviy tarbiyaning samaradorligini oshirish va uning davlatni ustuvor talablariga javob beradigan komil inson tarbiyalashdir; Oila tarbiyasida milliy qadriyatlardan o'rinli foydalanish, pedagogik qonun - qoidalarga rioya qilishdir; Fan va texnika yutuqlaridan unumli foydalanish; Ilg'or oilalardagi muovafaqiyatli ish uslublarini o'rganish; Ota-onalarni pedagog mutahassislar bilan hamkorlikgini o'rnatish kabilarni amalga oshirish; Barkamol inson tarbiyasiga doir muammolarni hal qilish iomiy va hayotiy izlanishlarni talab etadi. Oila pedagogikasini boshqa fanlar bilan aloqasi: Oila pedagogikasi o'sib kelayotgan yosh avlodni barkamol inson qilib tarbiyalash uchun oilada beriladigan tarbiyaning mazmuni, umumiy qonuniyatlari, tamoyil va metodlariga doir bilimga эга bo'lmoq lozim. Oila pedagogikasi umumiy pedagogikani bir tizimi bo'lib u umumiy pedagogikani qonuniyatlari asosida yaratilgan. Oila pedagogikasi quyidagi fanlar bilan aloqada o'sib ulg'aymoqda: oila pedagogika fani: falsafa, sotsiologiya, iqtisodiyot, anatomiya - fiziologiya, psixologiya-pedagogika, ijtimoiy pedagogika, maxsus pedagogika, pedagogika tarixi, pedagogik mahorat kabilar. Komil inson tarbiyasi juda ko'p qirrali va murakkab bo'lganligi sababli hamma fanlar unga ko'makdosh bo'ladi. Buyuk alloma Abu Nasr al Farobiy Talhizu Navomis (Aflotun qonuniyatlarini mohiyati) asarida inson kamolotini falsafa fanining ta'sirida rivojlinishini shunday ko'rsatgan edi: Yaxshi fazilatga ega bo'lgan shahar aholisi eng baxtiyr odamlar bo'lishlari, qonunlarga ixtiyoriy bo'ysunishini ta'minlash uchun qonunlarni takomillashtirish, ulardagi qoidalarni mustahkamlashdir.1 1. Abu Nasr Forobiy. Nufuzli shahar axvoli. T., 1998 y. 23 bet Oila pedagogikasining tarixiy ildizlari. Halq donishmandalari oila muammosi va tarbiyasi haqidagi qarashlari juda uzoq tarixiy ildizga egadir. Halq og'zaki va yozma ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.4 KB
Ko'rishlar soni 78 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:41 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.4 KB
Ko'rishlar soni 78 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga