Oliy ta'lim muassasini boshqarish

Oliy ta'lim muassasini boshqarish

O'quvchilarga / Pedagogika
Oliy ta'lim muassasini boshqarish - rasmi

Material tavsifi

Oliy ta'lim muassasini boshqarish Reja: 1 Boshqarish tamoiyllari va uslublari Agar samarali boshqaruv bo'lmasa, rejalashtirish, tashkil qilish, o'qitish, tarbiyalash, mohiyatlash va nazorat qilish vazifasini samarali bajarish mumkin emas. OTMni boshqarish samarali bo'lishi uchun o'quv-tarbiya jarayoni barcha ishtirokchmilarining - talabalar, professor-o'quvchilar tarkibi, o'quv-yordamchi soha va ma'muriyat xodimlari va b.ning manfaatlari bunday rang-barangligi, tabiiyki, ularni boshqarishning tegishli tamoyillarini tanlashni talab qiladi. Rivojlangan mamlakatlarda 4,01 jadvalda keltirilgan ta'limni boshqarishning sakkizta asosiy tamoyilidan foydalanildi. Shulardan 1-4- tamoyillar topshiriq bajarishga - byurtmachilar (mehnat bozori, fan, xizmat ko'rsatish sohasi, tibbiyot va h.k.) talablariga muvofiq malakali mutaxassislar tayyorlash jarayoninin amalga oshiruvchilar -professor-o'quvchilar tarkibi, o'quv- yordamchi soha va ma'muriyat xodimlari va b.ga qaratilgan. Ijodiy yondashish tamoyili, odatda, o'quv-tarbiya jarayonini boshqarishda qo'llaniladi. O'ni qo'llash zaruriyati quyidagi gshartlarni talab qiladi: Birinchidan, o'quv faoliyati turining xilma-xilligi: ma'ruzalar labaratoriya va amaliy mashg'ulotlar seminarlar, kollekviumlar, mustaqil o'rganish, malakaviy amaliyot, kurs loyihalari (ishlari) va h.k. Bularning maqsad va vazifasi turlichadir. Ikkinchidan, maqsad va vazifasi, tuzilishi va mazmuniga qo'ra o'qitiladigan fanlar va kurslarning turli-tumanligi. Uchinchidan, o'qitilayotgan shaxslar individualligi. Ko'rsatilgan o'ziga xosliklarni hisobga olish uchun ham ta'lim oluvchilar, ham ta'lim beruvchilar fikrlash imkoniyatidan unumli foydalanish zarur. Bu o'quv-tarbiya jarayonini o'ikazish turli unsurlari va shartlariga moslashishga imkon beradi. Faoliyatni muntazam rejalashtirish tamoyili ham ta'lim muassasalari turli bo'limlarda, ham o'quv tarbiya jarayoninin amalga oshirishda keng qo'llaniladi. Bu faoliyat samarador rejasini ishlab chiqarish, ularni bajarishni tashkil etish, olingan natijalarni baholashni ko'zga tutadi. O'quv-tarbiya jarayonini boshqarishda bu tamoyil ijodiy yondashish vositasi hisoblanadi. O'qituvchi, u yoki bu o'quv faoliyat turini bajarishga ijodiy yondashib, o'zining va ta'lim oluvchilarning harakatini rejalashtirish, buni yuqori saviyada bajarish, natijalarinini nazorat qilish va baholash, agar zarur paydo bo'lsa, o'zining va talabalarning faoliyatini o'zgartirish bo'yicha xulosa chiqarish. Rahbariyat uslubining moslashuvchanlik tamoyilidan tez-tez o'zgarib turadigan vaziyatda ishlovchi ko'pchilik rahbarlar foydalanadi. Bunday vaziyat ayniqsa, o'quv tarbiya jarayonida xos. Yuqorida takidlangan , bu hol o'quv faoliyatining turi har xilligi, fanlar va kurslar turli tumanligi, shaxslaar individual xususiyatlarida namoyon bo'ladi. Bularga qo'shimcha qilib, yana takidlash mumkinki, ayni bir o'quvchi turli guruh yoki kichik guruhlarda dars o'tishi natijasida boshqariladigan jamoa ko'pincha o'zgarib turadi, ustiga-ustak bu o'zgarishlar turli kurs yoki fakultetlarda , birnecha yo'nalish va ixtisosliklarni qamrab oladi. Bunday sharoitda o'quvchi har safar tegishli rahbarlik uslubinigina emas, balki ta'lim va tarbiya usullarini ham tanlashi lozim bo'ladi. Bir birini tushunish va hamfikrlik boshqaruv g'oyasini belgilaydi. Bu tamoyildan ayniqsa, o'quv-tarbiya jarayonini boshqarishda foydalanish muhimdir. Ushbu vaziyatda o'quvchilar va talabalaragilarning mohiyatini anglashda hamfikr bulmoqlari lozim: - ijtimoiy va shaxsiy qadriyatlar; - mamlakat iqtisodini rivojlantirishdagi yo'nalishi yoki ixtisoslik; ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 178.65 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:42 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 178.65 KB
Ko'rishlar soni 45 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga