Ona tili o'qitish usullari

Ona tili o'qitish usullari

O'quvchilarga / Pedagogika
Ona tili o'qitish usullari - rasmi

Material tavsifi

Ona tili o'qitish usullari Reja: Krish. Tushuntirish yo'li bilan bayon qilish metodi: A) Reproduktiv usul B) Tayanch vositalar bilan ishlash usuli. suhbat yo'li bilan bayon qilish: A) axborot xarakteridagi suhbat B) evristik suhbat V) mustahkamlash - umumlashtirish suhbati Izlanish va kisman izlanish asosida mustaqil o'rganish metodi. Muammoli metod: A) muammoli vaziyat hosil qilish usuli B) kiyoslash - umulashtirish orqali til masalalarini yechish usuli Umumiy xulosalar. Men yoshlarga isxonaman, ulardan umidim katta. Farzandlarimiz bizdan kura kuchli, bilimli, dono va albatta, baxtli bo'lishlari shart. I. Karimov O'zbek tili o'zbek xalqining milliy tili bo'lib, u maktabda asosiy o'quv predmeti sifatida ukitiladi. Ona tilini o'rganish natijasida o'quvchilarning aqli, ongi, umumiy madaniy darajasi oshadi, tevarak - atrofimizdagi vokea - hodisalar, tabiat va jamiat qonuniyatlarini tularok tushunib boradilar. Ona tilini bilish natijasidagina o'quvchining og'zaki va yozma nutqi rivojlanadi, maktabda urganiladigan boshqa o'quv predmetlarini yaxshirok bilib olishga erishadi, tevarak atrofdagi vokea - hodisalar, umuman, borliq, dunyo to'g'risidagi bilimlari kengayadi. Ona tilini puxta bilish orkaligina xar bir narsaga kizikish shakllanadi, kuzatish, xarakter, xotira kabi psixologik xususiyatlar rivojlanib, bilim olish jarayonidagi qiyinchiliklarni engish, kuzatish, taqqoslash, umumlashtirish malakalari hosil bo'ladi. Natijada milliy gurur, mehnatga muhabbat, kasbni ongli tanlay bilish, insonparvarlik, jamoani xurmat kila bilish, xalqimizning azaliy odatlari, udumlariga e'tiqod kabi ijobiy xususiyatlar o'quvchilarga singib boradi, xar bir sohada faollik ko'rsatish, ijodiy izlanishga ishtiyok uygonadi. ta'lim jarayonidagi o'quvchi faolligi kuprok o'qituvchi tomonidan to'g'ri tanlangan metod va usullarga xam bog'liq. Utiladigan mavzu yuzasidan ukvchilar malum tushunchalarga ega bulsalar reproduktiv usullar muammoli metodlar bilan kushib olib borilishi mumkin. Fonetika, leksika, morfologiya va sintaksisdan oldingi sinflarda ayrim tushunchalarga ega bo'lgan o'quvchilar vazifani berilgan namunaga karab bajaradilar. Ona tili darslarida bajariladigan kator topshiriqlar: kuchirib yozish, izoxli yozuv, izoxli, saylanma diktant, fonetik, leksik, morfologik, sintaktik tahlillar namunalari, sheriy matnni nasriy yul bilan bayon qilish, so'z, so'z birikmasi, gap va matnlarni namunada berilganidek tuzish kabi topshiriqlar reproduktiv xarakterdagi topshiriqlar sanaladi. Ona tili darslarida qo'llaniladigan nuqtalar o'rniga zarur xarflar (4-,5-,6-,8-,11-mashqlar) kelishik kushimchalari (25-, 26-mashqlar), so'zlarni kuyish (38-, 39-mashqlar), tayanch so'zlar yordamida gaplar yoki matnlar tuzish (30-38-mashqlar) kabi ish usullari kisman izlanuvchanlik metodida bo'lishi o'quvchilarni faollashtirishda yaxshi samara beradi. Shuningdek, malum bir grammatik qoida talabiga muvofik so'z, so'z birikmasi, gap va matnlar tanlash, taqqoslash, o'xshash va farqli tomonlarni aniqlash yo'li bilan qoida tuzish, saylanma diktant, erkin insho, ukilgan badiiy va ilmiy asarlarga takriz yozish, asar tilini mustaqil o'rganish, referatlar tayyorlash kabi izlanishga asoslangan ish usullari o'quvchilarni tadqiqotchilik ruhida tayyorlaydi, amaliy ko'nikma hosil qiladi, og'zaki va yozma nutqni o'stirishga imkon ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.05 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:43 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 15.05 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga