O'qitish jarayonida ta'lim texnologiyalaridan foydalanish Yan Smitning Ilg'or pedagogik texnologiyalari mavzusidagi 199 yil 8 apreldagi anjumanda kilgai ma'ruzasi innovashyun pedagogik texnologiya asosida o'tkazilgan mashg'ulot namunasidir. (Yan Smit-TASIS EDUZ-9602 Xalq ta'limi vazirligi va oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligiga Uzbekistan tatim tizimi islohotiga ko'maklashish loyihasining xalqaro eksperti, Buyuk Britaniya, Glazgo shaxri, Stardklayd universitetining xalqaro loyihalari direktori.) Quyida uning qisqacha mazmuni keltiriladi. Janob vazir, xurmatli rektorlar, prorektorlar va mehmonlar! Men uchun O'zbekistonga kelish va TASIS dasturida qatnashish katta qoniqish kasb etadi. Ilg'or pedagogik texnologiyalar an-jumanida ishtirok etishga taklif etganingiz uchun minnatdorchi-LIK bildiraman. Vaziringiz hozirgina takidlaganidek, an'anaviy pedagogi-kaning asosiy ko'rinishi bir tomonlama hikoya qilish, monologga asoslangan. Shu damdagi holat ham buning isboti, chunki men 250 ta tinglovchi oldida bir yoqlama muloqot-monolog o'qimoqchiman. Kslinglar, vaziyatni o'zgartirishga harakat kilamiz. Tizimli pedagogikaning asosiy belgisi o'rganilayotgan kurs-ning rejalashtirilishidir. Mening ma'ruzam uchun ham maqsadni aniqlab olishingiz zarur. Misol qilib ikki kunga mo'ljallangan ushbu anjumanning maqsadini olish mumkin - Yapgi pedagogik texnologiyani o'rganish. Aniqlangan maqsad bilan bir qatorda, muayyan vazifalar qo'yilishi zarur. Sizlarga iltimos bilan murojaat qilishga ruxsat bering. Har biringiz ushbu anjumandan ko'zlangan maqsad va vazifalaringizni o'ylab, yozib bersangiz. Ushbu slaydga etibor bering, matnni o'qib, jumlada boshlan-gan fikrni yakunlang. (Yan Smit uchta anjuman ishtirokchisidan o'z yozuvini o'qib berishlarini so'radi. O'qib eshittirilgan maqsad va vazifalar pedagogik tsxnologiyada o'qitish va ayrim misollarga bag'ishlanganedi.) O'zimning birinchi vazifamni amalga oshirishni tushunarli namoyish etish uchun sizlardan maqsad va vazifalarni shakllan-tirishni iltimos qildim. Buyuk Britaniyadagi kator universitet-larda. shu jumladan, mening universitetimda yangi pedagogik texnologiya asosida talabalarning o'zlari kursning maqsad va va-zifalarini xuddi sizlar kabi aniqdaydilar. Shuni takidlash joizki, talabalar nafaqat ma'ruza, balki bugun dare uchun maqsad va vazifalarni aniqlaydilar. Keyingi vazifa sifatida o'qitish samaradorligining soddalashtirilgan ko'rinishini namoyish eta-man. Jadva.1dai ko'rinib turibdiki. ma'ruza va o'qish vositasidan foydapanpb, anjumaida aytilganlarning kam qismini yodda saqlab qolish mumkin. Xuddi shuningdek, dunsnng ko'p mamlakatlari universitetlarida ma'ruza va o'qishdan asosiy usul snfatida foy-dalaniladi. Bizning va sizning universitetlarintiz o'quvchilari eng samarali uslublarlap foylalanishga intiladilar, lekpn men sizlarga qupidagilarni taklif kilaman. - eng asosiysi, an'anaviy usullar bilan munozara. Amaliy mashg'ulot va taqtsnmot (talabalarNING o'zlari dare o'tishlari)ni muvozanatln birgalikda olib borISh. Siz bilan bizning muloqotimizdap tipik misol keltnrishi-miz mumkin, ma'ruza davomida 250 ishtirokchilardan ko'proq eng ko'p eaboqni men o'zim olaman, chunki o'zgalarni o'qitish bilim olishning eng yaxshi usulidir. O'quvchilarga boshqalarni o'qitish mmkonpnm berib, ularning bilimlarini oshirgap bo'lamiz. Men takidlamoqchi bo'lgan yaka bir omil - bu talabalar bilim o'zlash-tiripshnng quroli sifatida munozarani keng qo'llash: bu guruhla jamoa bo'lnb ishlash, g'oyalarini muhokamasi natijasida fikrini ifodalash ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:35:17
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
31.74 KB
Ko'rishlar soni
48 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:29
Arxiv ichida: docx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:35 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
31.74 KB
Ko'rishlar soni
48 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:29 ]
Arxiv ichida: docx