O'qitishning keys texnologiyalarini dars jarayonida qo'llash metodikasi

O'qitishning keys texnologiyalarini dars jarayonida qo'llash metodikasi

O'quvchilarga / Pedagogika
O'qitishning keys texnologiyalarini dars jarayonida qo'llash metodikasi - rasmi

Material tavsifi

O'QITIShNING KYeYS TYeXNOLOGIYaLARINI DARS JARAYoNIDA QO'LLASh MYeTODIKASI RYeJA: 1.Keys-stadi haqida ma'lumot. 2.Keys metodining kelib chiqish tarixi. 3.Keys maktablari. 4.Keys klassifikatsiyasi 1.Keys-stadi bu- Vaziyatni tahlil etishdir. 2. Talabalardan malum hayotiy voqeylikni anglash,muammoning amaliy yechimini topish talab etiladi. 3.Keys uchun tanlangan muammoning yagona yechimi bo'lmasligi ham mumkin. 4. Keys metodini didaktik o'yinlar qatoriga kiritish mumkin. 5.Talaba malum vaziyatni yechimini qidirar ekan malum rolni bajaruvchi sifatida maydonga chiqadi. Keys metodi Keys - axborot majmuasi Stadi- ta'lim degan manoni bildiradi.U muammoli vaziyatlarni tahlil etishga asoslanadi. Keys - bu amaliy vaziyatni yoritilishi va muammoni tushunishga, baholashga yordam beruvchi axborot majmuasidir Amaliy vaziyat - keys - stadi hayotdan olingan mavjud vaziyatlarga asoslangan holda tashkillashtirilgan yoki oddiy muammolarni keltirib chiqaruvchi sun'iy ravishda yaratilgan vaziyatlarning ta'lim oluvchilarni maqsadga muvofiq ravishda yechimini izlashni o'rgatish usuli. Muammoni anglash Muammoni tahlil qilish Muammoni yechimini topish Tarixiy ma'lumot Keys 1870 yil birinchi bor Garvard universitetining huquq maktabida qo'llanildi Keng ravishda 1920 yilda Garvard universitetida biznes-maktabida ta'lim vositasi sifatida iqtisodiyot yo'nalishida qo'llanildi. Garvard maktabi doirasida mazkur uslub yagona to'g'ri yechimni izlashni o'rgatish usuli hisoblanadi. Keyslar o'nlab sahifali matnni va ko'plab chizmalarni o'z ichiga oladi. Manchester (Yevropada) keysda bayon qilingan muammoli vaziyat yechimining ko'p variantliligini taklif qiladi. Keyslari o'rtacha hajmli Keys-stadining ikki klassik maktablari mavjud: Garvard (Amerikada) Muammoli vaziyatning yechimini topishni o'rganish yo'li Hajmi bo'yicha Keys stadi bilan ishlash jarayonida bir qancha vazifalar amalga oshiriladi: 1. Mavjud bilimlar esga olinadi aktivlashtiriladi. 2. Keys yechimini topish uchun zarur bo'lgan yangi bilimlar o'zlashtiriladi. 3. Amaliy malaka va ko'nikmalarni shakllantiradi. 4. Talabalarning faol ishtiroki ta'minlanadi. Keys uch manbaga asoslanadi hayotiy voqeylik ta'lim Fan ( Bu uch manbaning nisbatlari turlicha bo'lishi mumkin) Uch manbaning nisbatiga qarab keysning uch turini ajratish mumkin: Amaliy keyslar ( hayotiy vaziyatlarni yechimini topishga qaratilgan). ta'limiy keyslar ( bilimlarni o'zlashtirishga qaratilgan ) Ilmiy -tadqiqot keyslari (tadqiqotga asoslangan keyslar) SYuJYeTGA QARAB 2 TURI AJRATILADI: SYuJYeTLI SYuJYeTSIZ KYeYS OB'YeKTIGA QARAB ShAXSIY ( lichnostniy) tashkilIY-INSTITUTSIONAL (organizatsionno-institutsionalniy) KO'P SUBYeKTLI( mnogosubyektniy) AXBOROTNI TAQDIM ETILIShIGA QARAB 1. suhbat 2. Esse 3. tahliliy maktub 4. Jurnalistik tadqiqotlar 5. hisobot 6. Ocherk 7. Faktik ma'lumotlar 8. Statistik ma'lumotlar majmuasi 9. Ishlab chiqarish hujjatlarining majmuasi Xajmiga va tuzilishiga ko'ra 1Xajmiga ko'ra Qisqa O'rtacha hajmda Katta xajmli 2.Tuzilishiga ko'ra TIZIMLAShTIRIL-GAN TIZIMLAShTIRILMAGAN Vazifalarni qo'yilishiga qarab SAVOLLARGA ASOSLANGAN TOPShIRIQLARGA ASOSLANGAN DIDAKTIK MAQSADLARGA KO'RA 1.Muammoning yechimini yoki konsepsiyasini illyustratsiyalarda yoritishga o'rgatish. 2.Trening- mavzu bo'yicha malaka va ko'nikmalarni shakllantirish. 3.Baholash va tahlil etishga o'rgatish. 4.Muammoni aniqlash va yechimini topish, boshqaruv xususiyatini rivojlantirish. 5. Yangi strategiya va usullarni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 1.41 MB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:30 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 1.41 MB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga