O'qituvchi va o'quvchi o'rtasidagi muomala madaniyati

O'qituvchi va o'quvchi o'rtasidagi muomala madaniyati

O'quvchilarga / Pedagogika
O'qituvchi va o'quvchi o'rtasidagi muomala madaniyati - rasmi

Material tavsifi

O'qituvchi va o'quvchi o'rtasidagi muomala madaniyati Reja: Pedagogik muomala va uning vazifasi. O'qituvchining pedagogik takti. Pedagogik taktni egallash shartlari. Tayanch iboralar maktabdagi munosabatlarni insonparvarlashtirish, o'quvchi faoliyatini tashkil etish, rollarni almashtirish (o'qituvchi, o'quvchi), o'zaro xayrixohlik, o'z-o'zini tasdiqlash, pedagogik muloqotda modellashtirish, komunikativ hujum, boshqarish, tahlil qilish bosqichlari, muomala uslublari: avtoritar, demokratik, liberal. Pedagogik muomala - bu o'qituvchining ijobiy psixologik iqlimni yaratishga qaratilgan, darsda va darsdan tashqari jarayonlarda o'quvchilar bilan olib boriladigan professional hamkorligi. Pedagogik muomalaning vazifalari shaxsni anglash; o'zaro o'rin almashish (o'quvchi - o'qituvchi); hamfikrlik; o'z - o'zini anglash; o'zaro axborot almashish. Pedagogik muomalaning tarkibiy qismlari 1. Pedagog tomonidan sinf bilan kuriladigan muomalani modellashtirish (prognoz bosqichi). 2. Dastlabki o'zaro ta'sir daqiqalarida bevosita muomalani tashkil etish (komunikativ hujum bosqichi). 3. Pedagogik jarayon mobaynida muomalani boshqarish. 4. Amalga oshirilgan muomala tizimini tahlil qilish va keyingi faoliyat uchun yana modellashtirish. Takt so'zi aynan tarjima qilinganda ta'sir ko'rsatish degan manoni bildiradi. Bu axloqiy kategoriya bo'lib odamlar o'rtasidagi o'zaro munosabatni boshqarib turadi. pedagogik takt bu o'qituvchining o'quvchilarga nisbatan pedagogik maqsadga yo'naltirilgan ta'siri me'yori, samarali muomala uslubini o'rnata olish qobiliyatidir. Rolli pozitsiyalar yuqoridan qurish - ota-onalar pozitsiyasi. pastdan qurish - bolalar pozitsiyasi. yonma-yon qurish - kattalar pozitsiyasi. betaraflik pozitsiyasi. Ziddiyatli holatlarda amal qilinadigan qoidalar 1. Ziddiyatli holatni boshqarishga harakat qilish, yani har ikkala tomonning hissiy keskinligini pasaytirishga intilish. 2. O'zini tutish bilan sherigiga ta'sir ko'rsatish. 3. Suhbatdoshning xulq-atvori motivlarini tushunishga harakat qilish. 4. Maqsadni uyg'unlashtirish. 5. To'g'ri qaror qabul qilish uchun o'z pozitsiyasini ishonch bilan mustahkamlash. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 44.29 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:32 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 44.29 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga