o'qituvchi va o'quvchining muloqoti Reja: Darsda va darsdan tashqari vaqtda o'qituvchining muloqoti. o'qituvchining o'quvchi bilan bo'lgan muloqotida ishontirish va ta'sir etish usullaridan foydalanish. o'qituvchining boshqarish usullari. Ilmiy-pedagogik adabiyotlarda berilgan muloqot turlari. o'quvchilar bilan muomala qilish pedagogning o'z tarbiyalanuvchilari bilan muloqot olib borish mahoratini takozo etadi. Biz uchun esa suzlashishni bilishi lozim. Suzlashishni, muloqot olib borishni doimo urganib borishi lozim. U darsni samarali olib borishni, suzlashishni bilishi, suhbat, leksiya, hikoya qilish kabi usullaridan foydalanishi. Umuman butun ta'lim-tarbiya jarayonida o'quvchilar bilan muloqotni yulga kuya bilish lozim. muloqot - yunoncha so'z, suzlashuv, suhbatlashuv, shaxslararo suhbat va fikr almashuv, og'zaki nutq shakli 2 yoki undan ortik shaxslarni suzlashuvidir. o'qituvchi va o'quvchi o'rtasidagi muloqot bo'lishi uchun o'qituvchida etarli darajada qobiliyatga ega bo'lishi kerak, hamda o'z-uziga doimo quyidagi savollarni berishi va unga javob berishga harakat qilishi kerak: Nimaga o'rgatish, kimni o'rgatish, qanday o'rgatish. Nimaga o'rgatish: a) ilm-fandagi yangiliklarni anglash, yangi fan terminlarini tushunish, o'quv predmetini tulik uzlashtirish; b) makola, ko'nikma va qobiliyatni shakllantirish; v) kuv predmetlari o'rtasidagi bog'liqlikni amalga oshirish; g) o'quv mazmunini tushunarli tizim asosida ko'rish. Kimni o'rgatish: a) o'quvchilarni bazi psixik xususiyatlarini (eslab qolish, nutqi fikrlash. . . ) hamda ularni kay darajada ukimishli, tarbiyali ekanliklarini aniqlash; b) o'quvchilarning bir darajadan ikkinchisiga utishdagi qiyinchiliklarini oldindan aniqlash; v) o'quv-tarbiya jarayonini tashkil etishda bolalarning dalillari, fikrlarini hisobga olish; g) o'quvchilardagi turli psixik o'zgarishlar va rivojlanishni hisobga olib o'z pedagogik mehnatni tashkil etish; d) iktidorli o'quvchilar bilan xam ishlash, yakka xoldagi ishni tashkil etish. qanday o'rgatish: a) ish jarayonida ishlatiladigan kuch va ketadigan vaqtni hisobga olgan holda o'qitish va tarbiyalashning turli usullari majmuini ishlatish. Pedagogik ta'sir ko'rsatishning asosiy usullari, bu talab, istiqbol, rivojlantirish va jazolash, jamoatchilik. Talab - tajribada juda keng tarkalgan usul bo'lib, ta'lim-tarbiya jarayonida pedagogning tarbiyalashuvchiga shaxsiy munosabatining namoyon bo'lishi yo'li bilan yoki bu xatti-xarakalarning ragbatlantirishi yoki tuxtalishini ta'minlaydi. istiqbol - ta'sir ko'rsatishning juda ta'sirchan usuli bo'lib, u bolalarning xatti-harakatlarini, ular oldiga qo'yilgan maqsadlar, ularning shaxsiy intilishlari, kizikishlariga aylanadi. Ragbatlantirish va jazolash - o'quvchilarni xulk-atvoriga kuzatish kiritishning yani foydali xatti-harakatlarni qo'shimcha ragbatlantirishni va tarbiyalanuvchilarning nomakul xatti-harakatlarini tuxtatishni ta'minlaydi. Jamoatchilik fikri - tarbiyalanuvchilarning ijtimoiy foydali faoliyatini g'oyat xar tomonlama va muntazam ragbatlantirib borishni ta'minlaydi. Talab - pedagogik ta'sir ko'rsatishning boshlang'ich usuli bo'lib tarbiyalanuvchilarda uziga nisbatan mas'uliyat va talabchanlikni rivojlantirishda alohida vazifani bajaradi. o'zaro fikr almashish bilan ta'sir ko'rsatish vositalari: ishontirish, ta'sir qilish, o'zaro fikr almashish bilan ta'sir ko'rsatish. Ishontirish pedagogik ta'sir ko'rsatish usuli sifatida darslarda o'quv axboroti, ijodiy suhbatlar, munozaralar shaklida kullaniladi. Tarbiyaviy juda guruhiy va ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:35:17
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.38 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:32
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:35 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.38 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:32 ]
Arxiv ichida: doc