O'qituvchilik kasbi va uning jamiyatda tutgan o'rni

O'qituvchilik kasbi va uning jamiyatda tutgan o'rni

O'quvchilarga / Pedagogika
O'qituvchilik kasbi va uning jamiyatda tutgan o'rni - rasmi

Material tavsifi

O'qituvchilik kasbi va uning jamiyatda tutgan o'rni Reja: 1. O'zbekiston Respublikasida kadrlar tayyorlash jarayonining milliy modeli va uning asosiy tarkibiy qismlari 2. O'zbekiston Respublikasining Prezidenti I.Karimov o'qituvchi-murabbiyning obro'-etibori, burch mas'uliyati va uning barkamol shaxsni shakllantirishda tutgan o'rni haqida 3. Buyuk mutafakkir va pedagoglarning chuqur bilimdonligi va pedagogik madaniyati Adabiyotlar Azizxo'jaeva N.N. Pedagogik texnologiya va pedagogik mahorat. TDPU-2006 Madiyarova S.A. va boshq. Pedagogik texnologiya va pedagogik mahorat. - T.: Iqtisod-Moliya, 2009, 240 b. Mahmudov N. O'qituvchi nutqi madaniyati: tinglovchilar uchun darslik. T: Alisher Navoiy nomidagiO'zbekiston Milliy kutubxonasi nashriyoti. 2007. Pedagogika nazariyasi va tarixi. 1qism. Pedagogika nazariyasi. Oliy o'quv yurtlari uchun darslik. M.X.Toxtaxodjaevaning umumiy tahriri ostida. Iqtisod-moliya, 2007.-380 b. Sultanova G.A. Pedagogik mahorat. O'quv-metodik qo'llanma. TDPU.T., 2005. Xoliqov A.A. Pedagogik mahorat. O'quv qo'llanma. - T.: IQTISOD-MOLIYa 2009, 270 b. M.Pirmuhamedova. Pedagogik mahorat asosolari. ma'ruza matni. - T.: 2001. Ochilov Malla. Muallim qalb memori: Saylanma. T: O'qituvchi, 200. XasanboevJ, X.Turakulov, M.Xaydarov, O.Xasanboeva. Pedagogika fanidan izohli lug'at.-T.: «Fan va texnologiya», 2008 y. 480 b. O'zbekiston Respublikasida kadrlar tayyorlash jarayonining milliy modeli va uning asosiy tarkibiy qismlari O'zbekiston Respublikasining Prezidenti I.Karimov o'qituvchi-murabbiyning obro'-etibori, burch mas'uliyati va uning barkamol shaxsni shakllantirishda tutgan o'rni haqida Pedagoglik kasbining shakllanishi kishilik taraqqiyoti tarixi bilan uzviy bog'liq. Terib-termachlab kun kechirgan ibtidoiy davr kishilari bolalarni o'zlari bilan ergashtirib yurib, ularga ov qilish, turli daraxt mevalarini terish, o'simliklarning ildizi kovlab olish, suv manbalarini izlab topish kabi harakatlarni amalga oshirishni o'rgatganlar. Bunday harakatlar qabila (urug')ning tajribali kishilari yoki keksalar tomonidan amalga oshirilgan. Oddiy kundalik ehtiyojlarni qondirish yo'lida olib borilayotgan xatti-harakatlar asosida yoshlarga mavjud tajribalar asosida ma'lumotlarni berib, ularda amaliy ko'nikmalarni shakllantirganlar. Turli tovushlarni chiqarish yordamida atrofdagilarni yaqinlashayotgan xavfdan ogoh qilishni bolalar kattalarning namunalari asosida o'zlashtirganlar. Nutq va yozuv paydo bo'lgunga qadar bu kabi harakatlar imo-ishoralar asosida amalga oshirilgan. Kishilik tarixida tub inqilobni sodir etgan nutq va yozuvning paydo bo'lishi, shuningdek, urug' jamoasi tomonidan bajariladigan mehnat faoliyatining turli sohalarga ajralishi yoshlarga nisbatan munosabatning ilg'or (progressiv) xarakter kasb etishiga imkon berdi. Buyuk mutafakkir va pedagoglarning chuqur bilimdonligi va pedagogik madaniyati Jamiyat tomonidan o'qituvchi shaxsiga qo'yilayotgan talablar o'z davrida Sharq mutafakirlari hamda G'arb ma'rifatparvarlarining asarlarida o'z aksini topgan. Muhammad al-Xorazmiy, Abu Nasr Forobiy hamda Abu Rayhon Beruniylar o'qituvchining ma'naviy-axloqiy jihatdan yetuk bo'lishlariga alohida ahamiyat qaratadilar. Ularning fikrlaricha, yaxshi o'qituvchi boshqalardan bir jihati bilan farq qiladi, yani, u o'zi ega bo'lgan bilimlarni yoshlarga beminnat o'rgatadi, har bir ishda ularga namuna bo'la oladi. E'TIBORINGIZ UChUN RAHMAT! ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 80.37 KB
Ko'rishlar soni 55 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:32 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 80.37 KB
Ko'rishlar soni 55 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga