O'qituvchining badiiy so'z san'ati

O'qituvchining badiiy so'z san'ati

O'quvchilarga / Pedagogika
O'qituvchining badiiy so'z san'ati - rasmi

Material tavsifi

o'qituvchining badiiy so'z san'ati Reja: Badiiy so'z san'ati va uning ijtimoiy o'rni to'g'risida. Nutq texnikasi to'g'risida. O'qituvchi nutqining xususiyatlari to'g'risida. Badiiy so'z san'ati va uning ijtimoiy o'rni to'g'risida. So'zning boyligi nihoyatda keng tug'ma talandir. O'z fikrini bayon etishda badiiy tasvir vositalaridan o'rinli foydalanilgan, so'zlarning muqobillaridan keng ishlatiladigan o'z fikrini ifodalashda sherlar, g'azallardan foydalanib gapirish qobiliyatiga ega bo'lgan o'qituvchilardir. Matallar, maqollar o'rnini foydalanadigan o'qituvchining so'z san'atiga ega bo'lgan. So'z san'atining jarangli hamla yumshoqligi, silliqligi xususiyligi-tovush apparatining charchashi, tovushda bo'lgan buzilishlar orqali yuzaga keladi. Chunki pedagog 50% ish vaqtida oddiy so'zlashishdan yuqoriroq, balandroq tonda gapiradi. Shuning uchun jadvalni tuzishda o'qituvchi 3-4 soat ichida charchab 1 soat ichida tovushni tiklab olishni hisobga olishi kerak. Katta stajli o'qituvchi uchun tovush ikki soat ichida charchaydi va ikki soat ichida tiklanadi. Shuningdek, quyidagi maslahatlar beriladi. Monoton nutq-tovush apparatini charchatadi. Changdan o'zini ehtiyotlash zarur, sovuq havoda (ma'ruzadan so'ng) tez yurmaslik tez og'izni yopib burun bilan nafas olishga harakat qilish. Diksiya so'zlarning tovushlarning va bo'g'inlarning aniq, ravon talaffuz etilishidir. Nutqdagi kamchiliklar organik va neogranik bo'lishi mumkin. Diksiyani takomillashtirishni artikulyatsiya bilan bog'liq ichki nutq organining harakati bilan bog'liq, nutqdagi kamchiliklarni to'g'rilash uchun ifodali o'qish bo'yicha vuzlar uchun qo'llanmalar foydalanish mumkin. Ritmika nutqining tezligi, o'qituvchining ideal xususiyatlari bilan ma'ruzaning mazmuni bilan bog'liq bo'ladi. O'rta hisobda bir muncha 120 so'z bo'lishi mumkin. Mavzuning murakkab qismini o'qituvchi sekinroq ifoda etadi. Qolganini esa tezroq ma'ruza ifodali bo'lish uchun logik va psixologik pauzalardan mahorat bilan foydalanish zarur, logik pauzalar savodxonlikni bildiradi. Psixologik pauzalar yordamida ma'ruza jonli o'tadi. Pauza temp va nutqning birlashgani intonatsiyani keltirib chiqaradi. Intonautsiya ovozning baland-pastligi. Termin (malum tushuncha aniq aytiladigan). Pedagogika tarixida turli mahoratli o'qituvchilar bo'lib o'tgan. Bulardan A.S.Makarenko, Yusuf Xos Hojib va boshqalar. O'qituvchilar o'z kasbini turli usulda yuritishlari mumkin, ammo hozirgi davrda «O'qituvchi tonida gapirmoq o'qituvchi tovushning temir notalari tarqalmoqda. Ular nima bilan? Nima orqali paydo bo'lgan?. Bo'lajak pedagog yuqoridagi holatlarni qilmaslik uchun nimani bilish kerak? O'qituvchining nutqi o'quvchilarning ta'lim-tarbiya talablarini bajarishi kerak. O'qituvchi o'z nutqining mazmuniga ta'sir etishga javob berish kerak. Pedagogik nutq quyidagilarni ta'minlab berishi mumkin. a) pedagog va o'quvchilar o'zaro ta'sir etish va muloqotning natijaliligi. b) faoliyat motivlarining tushunchalarini to'g'rilash va shakllantirish maqsadida o'qituvchi bolalarning tafakkuriga, his-tuyg'ulariga ijobiy ta'sir etishi kerak. Nutq inson hayotida juda muqim rol o'ynaydi. Chunki biz jamiyatda yashar ekanmiz shu jamiyatda o'z maqsadlarimizni amalga oshirishda oilada, maktabda va undan keyingi muassasalarda o'z nutqimiz orqali muloqotda bo'lamiz. Nutqni amalga oshirishda nafas olish deofragmatik nafas olish, til, tovushning roli, ritmika, tembr kabi tonlar hisobga ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.16 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:32 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.16 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga