Mavzu: O'qituvchining kasbiy madaniyati odob-axloq qoidalari TDPI Pedagogika fakulteti Pedagogika tarixi va nazariyasi yo'nalishi 1-bosqich magistri Jumayev Sanjarning pedagogikaning pragmatik aspektlari fanidan tayyorlgan taqdimoti «madaniyat» arabcha madina (shahar) so'zidan kelib chiqqan. arablar kishilar hayotini ikki turga: birini badaviy yoki sahroiy turmush; ikkinchisini madaniy turmush deb ataganlar. badaviylik - ko'chmanchi holda dashtu sahrolarda yashovchi xalqlarga, madaniylik - shaharda o'troq holda yashab, o'ziga xos turmush tarziga egabo'lgan xalqlarga nisbatan ishlatilgan. o'rta asr madaniyatining buyuk namoyandalari abu ali ibn sino, beruniy va b. shahar turmush tarzini jamoaning yetuklik shakli sifatida talqin qilganlar. mac, forobiy fikricha, har bir inson o'z tabiatiga ko'ra, «oliy darajadagi yetuklikka erishish uchun intiladi», bunday yetuklikka faqat shahar jamoasi orqaligina erishiladi. uning ta'kidlashicha, «madaniy jamiyat va madaniy shahar (yoki mamlakat) shunday bo'ladiki, bu mamlakatda har bir odam kasb-hunarda ozod, hamma babbaravardir, kishilar o'rtasida farq bo'lmaydihar kim o'zi istagan yoki tanlagan kasb-hunar bilan shug'ullanadi. odamlar chin ma'nosi bilan ozod yashaydilar». alisher navoiy yetuk axloq, ma'rifatli va adolatli jamiyat, jamoa masalasini qayd etish bilan birga, ma'naviy yuksaklikka erishishning asosiy mezoni deb insonparvarlik g'oyalariga muvofiqlikni tushundi Pedagogik madaniyat muamolarini o'rganish. Bu tizimning quyidagi tashkiliy qismlarini ajratib ko'rsatishga imkoniyat beradi. O'qituvchining shaxsiy kasbiy pedagogik yo'nalganligi. Bu komponent tizimini tashkil etuvchi element hisoblanadi. U pedagogik jarayonning uning qiziqishlari, layoqati, ishonchi, g'oyalari orqali pedagog faoliyatni insonparvarlashtirishga qaratilgan mustahkam sabablar to'plamidan iborat bo'ladi. Pedagogik jarayoni tashkil etishda o'qituvchining shaxsi kasbiy pedagogik yo'nalganligi quyidagilarni o'z ichiga oladi. Pedagogik qadriyatlar pedagogik faoliyatni tartibga soluvchi va ta'lim sohasidagi mavjud ijtimoiy dunyoqarash va o'qituvchi faoliyati o'rtasidagi vositachilik va bog'lovchi bo'g'in vazifasini bajaradigan kognitiv harakat qiluvchi tizim vazifasini bajaruvchi normalardir. Ular, boshqa qadriyatlar singari, sintagmatik xarakterga ega, ya'ni. tarixiy shaklda shakllanadi va aniq tasvir va g'oyalar ko'rinishida ijtimoiy ong shakli sifatida pedagogika fanida qayd etiladi. Pedagogik qadriyatlarni egallash pedagogik faoliyatni amalga oshirish jarayonida yuzaga keladi, uning jarayonida ularning subyektivatsiyasi sodir bo'ladi. Bu o'qituvchining shaxsiy va kasbiy rivojlanishining ko'rsatkichi bo'lib xizmat qiladigan pedagogik qadriyatlarning subyektivlik darajasi. Pedagogik qadriyatlar bir -biridan farq qiladi ularning mavjudligi darajasi, bu ularning tasnifi uchun asos bo'lishi mumkin. Shu asosda shaxsiy, guruhli va ijtimoiy pedagogik qadriyatlar ajratiladi. Maqsadlari bu o'qituvchining kasbiy faoliyatida natijalarga erishishga intilishlaridir. Shunday o'qituvchi shaxsining kasbiy pedagogik yo'nalganligi o'zida uning g'oyalarini, qiziqishlarini, qadriyatli yo'nalishlarini birlashtiradi va pedagogning shaxsiy sifatlarini moslashtirishi haqiqiy imkoniyatlarini, uning o'quvtarbiyaviy jarayon talablari kasbiy darajasini aks ettiradi. Demak yoshlar va kasb tanlash kasbiy o'zlikni anglash va kasbiy shakllanishi sharoitida kasbiy qiziqishlari bilan bog'liq bo'lgan muammolarning yechimini topishi lozim.Aks holda kasbiy madaniyat bosqichlari o'rtasidagi ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:35:17
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.8 MB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:32
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:35 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.8 MB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:32 ]
Arxiv ichida: pptx