O'qituvchining kommunikativ qobiliyatini rivojlantirish

O'qituvchining kommunikativ qobiliyatini rivojlantirish

O'quvchilarga / Pedagogika
O'qituvchining kommunikativ qobiliyatini rivojlantirish - rasmi

Material tavsifi

O'qituvchining kommunikativ qobiliyatini rivojlantirish. RYeJA: 1. O'qituvchining kommunikativ ko'nikmasi. 2. O'qituvchi tomonidan qo'llaniladigan pedagogik ta'sir ko'rsatish usullari. 3. O'qituvchining kommunikativ qobiliyatini rivojlantirish yo'llari. 4. Sharq mutafakkirlari muloqot odobi haqida. Nutq qobiliyatining tarkibiy elementlari yaxshi rivojlangan verbal xotira; til vositalarini to'g'ri tanlay olish; nutqni mantiqiylik asosida qurish va bayon etish; nutqni suhbatdoshga qarab moslashtira olish; yuqori darajadagi antitsipatsiya. Pedagogik ta'sir usullari talab, istiqbol, rag'batlantirish va jazolash, jamoatchilik fikri. Pedagogik muloqot aspektlari Ishchi-rasmiy - bunda o'qituvchi muayyan ilmiy-ta'limiy va axloqiy-tarbiyaviy ma'lumotlarni etkazadi. Shaxsiy aspekt - bu pedagogning o'zi etkazayotgan axborotga va shu axborot yo'naltirilgan obyektga nisbatan ichki munosabatini ifodalaydi. Teskari aloqa turlari Mazmuniga ko'ra teskari aloqa Hissiy ifodaviyligiga ko'ra teskari aloqa Nutq ko'nikmalarini shakllantirishda kasbiy tayyorgarlik yo'nalishlari O'quvchilar bilan muloqot jarayonida teskari aloqa o'rnata olasizmi, bu nimalarda namoyon bo'ladi? Muloqot jarayonida o'quvchilarning kayfiyati, istak-xohishi, ishga tayyorlagi, hissiy holatidagi o'zgarishlarni ilg'ay olasizmi? Sinfga kirishingiz bilan o'quvchilarning qiyofasiga qarab umumiy yo'nalish ola bilasimi? Bolalarga nimanidir hikoya qila turib,ularning qay biri umumiy ishdan chetda turganini aniqlay olasizmi? Teskari aloqa buzilgan holatlarni hisobga olib bora olasizmi? Kommunikativ qobiliyat samaradorligini oshirish vositalari Muloqotga moslashish Texnologik usullar: a) suyak-muskullarning tayyorligi; b) tashabbuskorlik; v) iboralarning har birining oldingisiga nisbatan balandroq ovozda aytish O'z-o'zini kuzatish sxemasi Dars jarayonida muloqot doirasini faqat birgina o'quvchi yoki bir guruh o'quvchilar bilan tashkil etib, qolganlar beixtiyor chetda qolib ketishidan ehtiyot bo'ling; Darsda pedagogik nigohda hammani birday ko'ra olishingizni kuzating; Darsdan keyin tahlil qiling: bugun kim bilan emotsional aloqa ko'ngildagidek bo'lmadi; tahlil qiling: har doim ham dars jarayonida alohida o'quvchilar bilan muloqot usullarini aniq topa olasizmi? davomi Alohida o'quvchi bilan muloqot qilib turib, butun sinf bilan aloqa o'rnata olasizmi? Sinf bilan frontal guruhli muloqot qilish bilan birgalikda shaxslararo o'zaro ta'sir chiziqlarini hosil qila olasizmi? Dars jarayonida o'quvchilarning bir-birlari bilan muloqotini qay darajada tashkil eta olasiz? O'quvchilar bilan psixologik aloqangiz darajasini tanqidiy baholang Yusuf Xos Hojib Ortiq so'zda aslo bo'larmi foyda, Ziyondan bo'lak yo'q so'z ortiq joyda. Kishi so'z tufayli bo'ladi malik, Ortiq so'z bu boshni etadi egik. * * * Dono so'zi go'yo oqar suv erur, Suv oqsa yer uzra ko'p nemat unur. Shoni kamaymaydi dono o'rtoqning, Suvi kamaymaydi zilol buloqning. Bilimsizning ko'ngli qum erur go'yo, O't-o'lan o'smaydi kirsa ham daryo. Alisher Navoiy so'z va muloqot odobi haqida So'zdirki, nishon berur o'likka jondin, So'zdirki, berur jong'a xabar jonondin, Insonni so'z ayladi judo hayvondin, Bilkim, guhari sharifroq yo'q ondin. * * * Ko'p demak birla bo'lmag'il nodon, Ko'p emak birla bo'lmag'il hayvon. Husnu jamolsiz kishi shirin ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 202.63 KB
Ko'rishlar soni 43 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:33 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 202.63 KB
Ko'rishlar soni 43 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga