O'quv va mehnat faoliyatining psixologik xususiyatlari

O'quv va mehnat faoliyatining psixologik xususiyatlari

O'quvchilarga / Pedagogika
O'quv va mehnat faoliyatining psixologik xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

o'quv va mehnat faoliyatining psixologik xususiyatlari Reja: o'quv jarayonini tashkil etish va ta'lim mazmuniga kuyilayotgan dolzarb muammolar va vazifalar. Kasb-hunar kollejlari o'quvchi talabalar o'quv faoliyatining xususiyatlari. o'qituvchi va talaba hamkorligi - ta'lim samaradorligi omilidir. istiqlol sharofati bilan Respublika xalq ta'limi milliy oliy, o'rta maxsus ta'lim tizimida o'qitish hamda tarbiyalash ishi mazmuni va shaklini takomillashtirishga qaratilgan bir kancha karorlar, nizomlar, qonunlar, konsepsiyalar ishlab chikildi. Bu hujjatlar umumta'lim va kasb-hunar kollejlari va oliy o'quv yurtlarida uzluksiz ta'lim-tarbiya berishda uyg'unlikni ta'minlash vazifalarini eng dolzarb muammo ekanligini kundalang qilib kuydi. Bugungi islohotlar davri o'qitishning samarali usullarini yaratishni, o'qituvchi va talabalar o'rtasida hamkorlikni yanada kengaytirishni, inson shaxsini shakllantirishda tarbiyaning yetakchiligini ta'minlashni, o'quvchi va talabalarning yosh xususiyatlarini, milliy his tuyg'ularini etiborga olib tarbiyaviy, ta'limiy tadbirlarni amalga oshirishni takozo kilmokda. Bundan tashqari rivojlanish sari jadal borayotgan hozirgi kundalik hayotimiz bu soha vakillari oldida hal qilinishi lozim bo'lgan yangidan-yangi vazifalarni kuymokda. Bu hakda mamlakatimiz prezidenti I. A. Karimov uzining keyingi asarlaridan biri O'zbekiston XXI asrga intilmokda kitobida shunday deydi: Mamlakatimiz kelajagi uchun Oliy Majlisning IX sessiyasida kabul qilingan Kadrlar tayyorlash bo'yicha milliy dasturning amalga oshirilishi juda muhim ahamiyatga ega. Bu dasturni bajarish uchun javobgar kishilar oldiga men quyidagi vazifalarni kuymokchiman: Birinchidan, yangi o'quv yili boshlangunga qadar ta'lim tizimida mazkur tajriba qanday utayotganini va uning dastlabki natijalarini chuqur tahlil etib, ta'lim andozalari, o'quv rejalari va dasturlari mazmuniga islohotlarning bosh maqsadidan kelib chikkan holda, yani yangi avlodni kamol toptirishga qaratilgan zarur tuzatish kiritish darkor. Ikkinchi, yangi darsliklarni zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalarini o'z vaqtida ishlab chiqish va joriy etishni ta'minlashni alohida kazorat ostiga olish zarur. Uchinchi, yuqori malakali pedagogik kadrlar tayyorlash va qayta tayyorlashga alohida etibor berish lozim. Kadrlar tayyorlashning sifati, erkin fikrlovchi shaxs - fuqaroni kamol toptirish, ertaga sinf xonalari va auditoriyalarda kimlar darsda sabok berishiga bog'lik. Umuman, islohot yillarida birgina o'rta maxsus, kasb-hunar ta'limi uchun 86 ta yangi muhandis-pedagog yo'nalishlari bo'yicha 50 mingdan ortik pedagog kadrlar tayyorlash lozim bo'ladi. Turtinchi, ixtisoslashgan qurilish trestlari tuzishni nihoyasiga yetkazish, barcha zarur loyiha-smeta hujjatlarini tayyorlash va dasturda belgilangan akademik litseylar va kasb-hunar kollejlarini foydalanishga topshirish ishlarini tula hajmda bajarish lozim. Joriy 200 yilda Respublikaning har bir tumani va shahari zamonaviy talablarga javob beradigan yangi turdagi o'quv yurtlari bilan ta'minlanishi uchun 180 ta yangi kasb-hunar kolleji va 15 ta akademik litseyni ko'rib foydalanishga topshirish lozim. 2005 yilga qadar biz Respublikamizda 1611 ta kasb-hunar kolleji va 181 ta akademik litseydan iborat bo'lgan o'rta maxsus va kasb-hunar o'quv yurtlarining zamonaviy tarmoqlarini bunyod etishimiz kerak. Bu ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.26 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:34 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.26 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga