o'quvchilar faoliyatida muloqot madaniyati va psixologiyasi. muloqotni tashkil etishda umuminsoniy qobiliyatlarning ustivorligi Reja: Pedagogik muloqot va uning o'ziga xos xususiyatlari. Pedagogik muloqotni tashkil etish bosqichlari va usullari. Pedagogik muloqot jarayonni boshqarish. Mulokat jarayonida tashabbusni boshqarish. X u l o s a. Muomala axborot jarayonidir. Pedagogik bevosita shaxslarga muomalada iz tarbiyalantiruvchilari umuman jamoa shaqida undagi ichki jarayonlar shaqida oyat xilma-xil axborotga ega biladi. Pedagog sham iz navbatida muomala jarayonida iz tarbiyalanuvchilarga maqsadga kartilgan axborotni malum qiladi. Pedagog muomala vositasi orqali qanday axborot olishni karab chikar ekanmiz, ikuvchilarning shaxsi shaqidagi axborotning mushim ekanligini aloshida takidlab itish kerak. Muomala shaxsni oyat xilma-xil sharoit va kirinishlarda irganishga imkon beradi. Pedagog ikuvchilar bilan moamala kilar ekan, juda mayda kismlarni sham anglab olishga kodir biladi. Bular sirtdan karaganda unchalik ashamiyatli bilmasada, shaxsda sodir bilayotgan uni tushunish uchun juda mushim bilgan zarur ichki jarayondir. Kirinishlarning alomatlari bilishlari sham mumkin. Bunda pedagog shaxsi katta rol iynaydi. Щar xil shodisalarning turli kishilar tomonidan talqini uning shaxsning itmishdagi tajribasiga bolikligi bilan izoshlanadi, bu tajribaning uch jishati bor: umuman, shayotiy tajriba, pedagogik oraologiya tajribasi va muayyan jamoa bilan, ikuvchilar jamoasi bilan, ikuvchilar bilan muomalada bilish tajribasi, nishoyat pedagogning ikuvchilar bilan kundalik muomalasi shunga olib keladiki u ikuvchining sxatti-sharakatidagi chuqur mano va shaqiqiy sababni turli vaziyatlarda paykab oladi, buning uchun namuna sifatida karalib birlashtiruvchi irnini tildiruvchi vazifasini sham bajaradi. Muomala izaro munosabatlar doirasida sodir biladi. boshqarish vositasi bilgan muomala ikuvchilarning faoliyatiga shamroshlik qiladi. Nishoyat, boshqarish vositasi bilgan muomala faoliyatidan keyin boradi. Muomala ashlok sanaladi. Щar bir kishining qanday dunyoqarashiga egaligi, bilimliligi uning muomalasida malum biladi. Muomala-insonlar irtasidagi izaro aloqa vositalaridir. Muomala asosiy vosita til shisoblanadi. Shuning uchun sham til aloqa quroli shisoblanadi. Insoning tili shirin, muomalasi madaniyatli bilsa, qisqa vaqt ichida xalq orasida obri-etibor topadi. Sizga chechanlik, shech kachon kishiga obri keltirmaydi. Shuning uchun sham itmishda yashab itgan mutafakkirlarimiz tilga, sizga shurmat bilan yondashishdlarini uktirib itganlar. Ulu bobomiz A.Navoiy muomala madaniyati, xushmuomalalik, tilning ashamiyati tirisida, shirinsuzlik shaqida nurshikmat fikrlar bayon kilganki bugungi kunimiz uchun sham iz ashamiyatini yikotmagan emas. «Til shirinligi kingilga yokimlidir, muloyimligi esa foydali. Shirin siz sof kingillar uchun asal kabi totlidir»,-deydi. A.Navoiy. Pedagog bolalarga bilim berish uchun bir katorda ular nutqining rivojlanishiga sham aloshida ashamiyat beradi va bunda u turli pedagogik usullardan foydalanadi. Bolalar nutqini istirishda pedagog sizi mushim ashamiyatga ega: bir tomondan uning nutqi bolani ikitish va tafakkurini rivojlantirishning mushim omili shisoblanadi. Bunday shunday xulosa kelib chikadiki, pedagogning nutqi obrazli, chiroyli, jarangdor, namunali bilmoi, bola diqqatini iziga tortmoi ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:35:17
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.57 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:35
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:35 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.57 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:35 ]
Arxiv ichida: doc