o'quvchilar tarbiyasida individual ishlar metodikasi Reja: Tarbiyalashda bolalarga individual yondashishning ahamiyati. Boshlang'ich sinflada individual ishlarning o'ziga xos xususiyatlari va asosiy yo'nalishlari: Individiual ishlarni takomillashtirishning pedagogik va psixologik shart-sharoitlar. Tarbiya nazarisi- pedagogika faning bir qismi bo'lib, tarbiyaviy jarayonning mazmuni, usul va tashkil etilishi masalalarini o'rganadi. Tarbiya jarayonining mohiyati shu jarayon uchun xarakterli bo'lgan va muayyan qonuniyatlarda namoyon buladigan ichki aloqa va munosabatlarni aks ettiradi. Tarbiya jarayonida kishining turli qobiliyatlari rivojlanadi, g'oyaviy, axloqiy, irodaviy, estetik xislatlari shakllanadi, tabiatga, jamiyatga ilmiy qarashlar tizimi tarkib topadi, jismoniy kuch-quvvatlari mustakamlanadi. Tarbiyaviy jarayonni yaxshilash, uni davr talabiga javob beradigan holda keltirsh uchun deyarli barcha qoidalarni, usullarni, g'oyalarni qaytadan kutarib chiqishimiz, bola shaxsiga etiborimizni qaratishimiz, yillar davomida tuplangan ijobiy tajribalan unimli fydalanishimiz zarur. O'qituvchi tarbiyaviy faoliyatida yangicha yondashuv kash qilmg'i lozim. Bunda tarbiyachining o'zi zamonaviy pedagogiktexnologiyalarning yaratishda, shaxsni tarbiyalashningg an'anaviy, samarali usulari tanlashda ijodkor bo'lishi shart. Naxanaviy yondashuv natija sifatida bola faoliyatinng muayyan ijtimoiy andazasini tarbiyalash nazarda tutilgan. Tarbiyachi tarbiyalash jarayonida bolalarga individual yondashishi xam katta ahamiyatga ega. Chnuki bolalar o'zlarining talab va qiziqishlari, odat va sezgilari, tasavvur va tushunchalari, xayoliy faoliyatlari, diqqat etiborlari, tirishqoqlmiklari va boshqalar bilan bir-birlari bilan farq qiladilar. Ular orasida turli ko'rinishdagi kamchiliklar; duduq, kuzi yaxshi kurmaydigan, kulog'i yaxshi eshitmaydigan, ovozi xasta, xotirasi past, shuningdek tarbiyasi og'ir, ulgurmovchi bundan tashqari iqtidorli bolalar xam uchraydilar. O'qituvchi-tarbiyachilarning vazifasi-bolalardagi xamma ijobiy mayl va intilishlari o'z vaqtida anglash, ularni kamol toptirish; salbiy sifatlarini yuqotish; istedod va qobiliyatlarini rivojlantirish, kamchilik va nuqsonlarini tibbiyot xodimlari yordamida yuqotish, ta'lim tarbiya ishiga tusiqlik qiladigan tomonlarini bartaraf etishdan iboratdir. Boshlang'ich sinflarda individual ishlarning xususiyatlari va asosiy yo'nalishlari. Indiviuad yondashuv -bu yakkama-yakka, alohida yondashuvlar. O'quvchilarning xulq atvrori, shaxsiy fazilatlaridan kelib chiqib, o'z kuchlariga qarab topshiriq berish, oilada olgan tarbiyasiga asoslangan holda pedagogik tassir ko'rsatish darkor. Tarbiyasi og'ri va ulgurmovchi bolalar bilan dasdan keyin olib qolib ishlash, uyga borish, ota-onasi bilan suhbatlashish, oilaviy sharoitlarini o'rganish va ularga yordam berish kerak. Bundan tashqari sinfda iqtidorli bolalar xam bo'ladi. Buning uchun o'ta zexnli, qobiliyatli maxsus psixologik testlar yordamida sinaladi. Ulraga imtiyozli sharoitlar yartatib berish kerak. Tajribalirdan malumki, boshlang'ich sinf yoshidagi bolalarning talab va qiziqishlari odat va sezgilar, tasavvur va tushunchalari, xayoliy faoliyatlari, diqqat etiborlari, tirishqoqliklari va boshqa jihatlari borasida bir-birlaridan farq qiladilar. Kichik maktab yoshida bosh miya anatomik strukturasining yanada shakllanishi kuzatiladi. O'qish uning funksiyalarini rivojlanishiga kuchli omil bag'ishlaydi. Jumladan predmet-obrazli tafakkurdan sekin -asta mavxum, izoxli-mantiqiy sari utish uchun sharoit tug'iladi. Lekin, baribir o'qitvchi yosh o'quvchi xamma narsadan o'zinig shaxsiy hissiy tajribasiga, xususiy tassurotlariga, bilimlariga, hayotga ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
15.75 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:36
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
15.75 KB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:36 ]
Arxiv ichida: doc