O'quvchilarda ma'naviy tasavvurlarni shakllantirish

O'quvchilarda ma'naviy tasavvurlarni shakllantirish

O'quvchilarga / Pedagogika
O'quvchilarda ma'naviy tasavvurlarni shakllantirish - rasmi

Material tavsifi

o'quvchilarda ma'naviy tasavvurlarni shakllantirish Reja: Shaxs xatti - harakatlarini tartibga solish. Etnik sterotiplar Milliy o'z - o'zini anglash Milliy o'z-o'zini anglashning ijtimoiy psixologik funksiyalari. Shaxs xatti - harakatlarini tartibga solish va boshqarishda milliy urf - odatlar alohida urin tutadi. Umumbashariy urf - odatlarda axloq, xulk namunalari mavjud bo'lib, ular inson tasavvurida saqlanib koladi va asta - sekin odatga aylanadi. Urf - odatlar - millat ma'naviyatining oynasi tarikasida insonlarning istak va maqsadlari mushtarakligini yuzaga keltiradi. an'analarning tarkibiy kismi hisoblangan odatlarni bajarish jarayonida shaxsda ma'naviy ehtiyojlar yuzaga keladi, bu esa o'z navbatida ma'naviy tasavvurlarni shakllantiradi. Malum qoidalar asosida inson xulkini tartibga solib turadi. ehtiyoj bilan bog'liq bo'lgan motivlar uni harakatlantiradi. Masalan, bizning tajriba obyektimizdagi 226 nafar yuqori sinf o'quvchilarining 84,10 foizi «Xashar» an'anasi haqida tasavvurga egaliklari, unda bevosita ishtirok etganliklarini bildirsalar, 15,90 foizi bu xakda uylab kurmaganliklarini kayd etadilar. Malumki, xashar jarayonida turli yoshdagi kishilar ishtirok etib, xar kaysilari o'z imkoniyatlaridan kelib chikkan holda muayyan faoliyatni amalga oshiradilar. Xasharda kupchilik ishtirokida hamkorlik faoliyati vujudga keladi. Individual mehnat zaxmati jamoaviy va ommaviy xatti - harakat tufayli engillashadi. Natijada individuallik umumiyat va umumiyat individuallikka uzluksiz utib turishi jarayoni vujudga keladi. Umumiy harakatlarta'sirida shaxsda mehnatga nisbatan ehtiyoj tugiladi. mehnatning ehtiyojga aylanishi ijtimoiy taraqqiyot zamini va kafolati hisoblanadi. Erkin, xolisona mehnat faoliyati «men» va «biz» o'rtasidagi mexanizmni barqarorlashtiradi, tekin mehnat ishtirokchilarda ma'naviy tasavvurlar va ijtimoiy burchni shakllantiradi. qishloq joylarda xashar, ayniqsa, yolgizkul oilalarga kupchilik bo'lib yordam ko'rsatish, uning mehnatini engillashtirish orqali amalga oshiriladi. o'quvchilar ana shu an'analarda faol ishtirok etish tufayli real yordamlari bilan ijtimoiy faoliyatga kira boshlaydilar. Xasharda «kupchilik shunday kilyaptiku!» degan tushuncha bilan ishtirok etilsa-da, lekin bu faoliyatni bajarish jarayonida malum bir ma'naviy, umuminsoniy tajribalar egallanadi. Xasharning psixologik ta'sir mexanizmlari kuyidagilardan iborat: - shaxs xasharda ishtirok etishi bilan o'z shaxsini namoyon qiladi; - o'z shaxsini namoyon kila olish ehtiyojining kondirilishi unda ijobiy hissiy kechinmani vujudga keltiradi; - uzligini uzgalar tomonidan tan olinishiga nisbatan ehtiyoj kondiriladi; - jamiyatda o'z o'rni borligi his etadi. hozirgi ijtimoiy rivojlanish davrida iqtisodiy inqirozlarni engib utish uchun kullanadigan xasharning imkoniyatlari kattadir. hamkorlik faoliyatida katnashayotgan xar bir shaxs jamiyatda o'z o'rni borligini his qiladi va o'z faoliyati maxsuli, muloqot maromi orqali o'z-o'zini tasdiklashga erishadi. Jamoatchilikning ekspert bahosi katnashchining tasavvuriga ta'sir etadi hamda unda hamkorlikka intilish tuyg'usi barqarorlashadi. Shaxs tomonidan odatlarning nechoglik uzlashtirilganligi, ular haqida tasavvurlarning mavjudligi uning xulkini boshqaruvchi omil ekanligidan dalolat beradi. Insonda u yoki bu harakatni amalga oshirishda motivlar kurashi ruy beradi, lekin haqiqiy kuzgatuvchi kuch uning kizikishi va ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.48 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:36 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.48 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga