o'quvchilarni mehnatga va kasb tanlashga tayyorlashda maktab kasbga yo'naltirish kabinetlarining o'rni Kasbga yo'naltirish kabineti amaliy ishlar uchun axborot materiallarini yigib boradi va saklaydi;kabinet kasb tanlash masalalari va o'rta maxsus, kasb-hunar ta'lim o'quv tamonidan ixtiyoriy tanlashlariga xizmat kursatadigan ma'lumot-maslahat markazi vazifasini bajaradi;o'quvchilar bilan kasb tanlash bo'yicha mashg'ulotlar, shuningdek ota-onalar, uktuvchilar, buyurtmachilar, xomiy-tashkilotlar va kasbga yo'naltirish faoliyatida ishtirok etadigan boshqa kishilar bilan ishlar olib boradi. Kasbga yo'naltirish kabineti ishning mazmuni. o'quvchilar bilan metodik ishlari olib borish (ixtiyoriy majburiy ta'lim, akademik litseylar, kasb-hunar kollejlari va boshqalar to'g'risida ma'ruzalar, semenarlar, pedogogik o'qishlar va xokozo); o'quvchilar bilan kasb ta'limi asoslari bo'yicha mashg'ulotlar o'tkazish (fakultativlar, kasbga yo'naltirish bo'yicha sinf soatlari va x.k.); xalq xo'jaligi tarmoqlarining ilg'or namoyondalari faxriylar va boshqalar bilan uchrashuvlar tashkil etish; Kasbga yo'naltirish bo'yicha ommaviy tadbirlar uyushtirish; o'quvchilar ijodiy faoliyatlarini ko'rgazmalarini tashkil etish; o'quvchilar bilan yakka tartibda ish olib borish (xalq xo'jaligining o'quvchi yashaydigan, o'quvchining individual xususiyatlarini tanlagan kasb yo'nalishiga mos kelish kelmasligini tahlil qilish bo'yicha konsultatsiyalar, ta'lim to'g'risidagi qonun, Kadrlar tayyorlash milliy dasturidan kelib chikib kadrlar tayyorlash yo'llari va shakllari, mehnat qonunchiligi va x.k). Kasb tanlash masalalari yuzasidan ota-onalar yigilishlarida maslahatlar berish: o'tkazish va ularga farzandlarini kasb tanlashi bo'yicha maslahatlar berish; Maktab o'quvchilarini kasbga yo'naltirish bo'yicha pedogoglar jamoasining ilg'or ish tajribasini o'rganish va tahlil qilish; Viloyat, tuman tashxis markazlari bilan doimiy hamkorlikda faoliyat ko'rsatish. Kasbga yo'naltirish tizimining asosiy komponentlari kuydagilardan iborat: Kasblar to'g'risida axborot; Dastlabki kasbiy tashxis; Kasb tanlashga oid konsultatsiya; Kasbga saralab olish; Ijtimoiy kasbiy moslanish; Kasbiy tarbiya. Kasblar to'g'risida axborat berish-o'quvchilarni turli xil mehnat turlari bilan, kasblar shajarasi, kasblarning o'ziga xos xususiyatlari, xalq xo'jaligining kasblarga bo'lgan ehtiyojlari bilan tanishtirishdir. Tanishish jarayonida o'quvchilar kasblar olamida to'g'ri yul topishga xizmat qiluvchi bilimlarni egallaydilar va obyektlarga uzlari baho berish asosida katiy bir karorga keladilar. Kasblar haqida tartibsiz ma'lumot bermaslik uchun (dunyoda40 mingdan ortik kasblar mavjud) o'quvchilar oladigan bilimlarni malum bir tizimga solish lozim. Buning uchun mehnat predmeti bo'yicha Y.A.Klimovning kasblar tasnifidan foydalanish maqsadga muvofikdir. Kasblar haqida axborot berish o'quvchilarning yosh va individual xususiyatlarini hisobga olgan holda olib borilishi lozim. Dastlabki kasbiy ishlarning mazmuni kuydagi komponentlarni o'rganishni o'z ichiga oladi: Kizikish, niyati, layokati, kobilyat; Indevidual ruhiy xususiyatlar; Nerv sistemasining indevidual xususiyatlari; Mavjud bo'lim, ko'nikma va malakalar. Izox:bu komponentlarni ayrimlarini aparaturalari metrlar yordamida amalga oshirilishini hisobga olib, moddiy texnika bazasi mavjud joylarda maktab va kasbga yo'naltirish kabinetlarida, etarli bo'lmagan joylarda esa tuman psixologik pedogogik tashxis markazlari bazasida xamokrlikda o'tkaziladi. Kasbga oid konsultatsiyalarning maqsadi-o'quvchilarga kasb tanlashda yordam berishdan iborat bo'lib, ularning kizikishlari, moyilliklari, kobilyatlari va boshqa ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.06 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:36
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.06 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:36 ]
Arxiv ichida: doc