o'quvchilarning grafik ko'nikma va malakalarni shakllantirish Reja: 1.Orfografik ko'nikma va malakalarni shakllantirish. 2.o'quvchilarni husnixatga o'rgatish. 3.husnixatga urgatshda ko'rgazmali qurollardan foydalanish. Orfografiya, grafik malaka, havoda ezdirish, asosiy chiziq,erdamchi chiziq, texnik shartlar, metodik shartlar, ko'rgazmali tasvir, ko'rgazmali harakat, rakamli jadval, illyustatsiyali tekshirish, ma'lumot beruvchi. topshiriqlar. 1.Genetik metod yuzasidan ishlanma bajarish. 2.chiziqli metod yuzasidan bolalarga ezuvga o'rgatishning salbiy oqibatlari o'rganish. 3.ko'rgazmali tasvir, kargazmali harakatni urganib misollar bilan baen etish. Mavzu yuzasidan test savollari. 1.o'qituvchining sifatsiz va beparvolik bilan ezgan ezuvi qanday salbiy oqibatlarga olib kelishi mumkin? a.o'quvchining ezuv grafikasini pasaytiradi. b.o'quvchini lokaydlikka olib keladi. v.o'z xatolarini xm suzmaydi. g.Yezma ishni uylamay ezadi. d.Xammasi to'g'ri. 2.o'quvchining chiroyli ezuvi kuprok nimaga bog'liq? a.o'quvchining kayfiyatiga. b.o'quvchining xarakteriga, temperamentiga. v.Genatik imkoniga , kayfiyatiga bog'liq. g.o'quvchining xaraktiga. d.o'quvchining genetik imkoniyatiga. 3.o'quvchini chiroyli ezuvga o'rgatishda, o'qituvchi nimalarga etibor berishi kerak? a.Bolaning fiziologik xususiyatiga. b.Bolaning psixologik xususiyatiga. v.Bolaning psixologik va fiziologik xususitlariga. g.Sinf xonasining etarli eritilganligiga. d.Partaning o'quvchi buyi bastiga mos bo'lishiga. 4.o'quvchini ezuvga o'rgatishning ta'limiy vositalaridan biri nima va u qanday ko'rinishda bo'ladi? a.ko'rgazmalilik, a)ko'rgazmali tasvir, b) ko'rgazmali harakat. b.Nusxa kuchirish usuli. v.Tasavvur asosida ezish. g.Eshitib ezish. d.husnixat kitobi asosida ezish. 5.Yangi mavzuni o'rta tilidagi ko'rgazmaning xajmi kancha bo'ladi? a.40 X 50 sm b.30 X 60 sm v.50 X 50 sm g.40 X 40 sm d.40 X 60 sm Ofogarafik ko'nikma malakalarini mukamal egalash grafik malakalarining kay darajada shakllanganligiga bog'liq. Extietsiz va beporvolik bilan ezilgan chiroyli ezuv tlablariga javob bermaydigan ezuv o'quvchilarning orfografiyasini yanada pasayishiga olib keladi.Yezuvi xunuk ezuvni yaxshi bilmaydigan bola ezma ishini beparvo uylamasdan ezadi, o'z xatolarini xam sezmaydi. Buning asosiy sababi grafik malakalari shakllanmagan ukvchilar ezuv jaraenida tovushni xarfga aylantirish, xarflarni ezish, ularni bir biriga ulashda, keragidan ortik vaqt sarflaydilar. Sung o'quvchilar oldida turgan asosiy muammo to'g'ri ezish muammosini xal qilishga ulgurmaydilar. Bu esa o'quvchida ishonchsizlik tuyg'usini kelitirib chikaradi. Yezuvni uning uchun mashakkatli ishga aylantiradi. o'quvchi grafik malakalarini kanchalik tez egallab olsa to'g'ri ezuv mashqlarini shunchalik to'g'ri bajaradi. o'quvchi kanchalik to'g'ri, chiroyli ezsa undagi yangi narsalarni o'rganishga shunchaloik kizikishi ortadi, o'z ishiga kizikish bilan karaydi, ezuvni kuzatib boradi. Yezuvni dastlabki paytida grafik jihatdangina kuzatsa keyinchalik orfografik jihatdan xam kuzata boshlaydi. o'qituvchi bunga erishish uchun xat savod o'rgatish davri ezuv darslariga alohida mas'uliyat bilan endashuvi xar bir o'quvchining kobiyatini ruhiyatini yaxshi bilish lozim. Y.N.Ratapova ezuv o'quvchining xarakteriga, temperamentiga, genetik imkoniyatiga, xatti kayfiyatiga xam bogilkligini kayt etadi. o'qituvchi darsda doimiy izlanishda bo'lishi ta'limning samarali usullaridan foydalanishi imkoniyatdan kelib chikib ezuvga o'rgatishning kulay usullaridan foydalanishi lozim. Bolalarni ezuvga o'rgatish ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
21.53 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:36
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
21.53 KB
Ko'rishlar soni
43 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:36 ]
Arxiv ichida: doc