O'quvchilarning kitob bilan ishlashi. O'quv-uslubiy adabiyotlarni o'rganish va tahlil qilish

O'quvchilarning kitob bilan ishlashi. O'quv-uslubiy adabiyotlarni o'rganish va tahlil qilish

O'quvchilarga / Pedagogika
O'quvchilarning kitob bilan ishlashi. O'quv-uslubiy adabiyotlarni o'rganish va tahlil qilish - rasmi

Material tavsifi

O'quvchilarning kitob bilan ishlashi. O'quv-uslubiy adabiyotlarni o'rganish va tahlil qilish Reja: O'quv jarayonining uslubiy ta'minoti O'quv-uslubiy adabiyotlarga qo'yiladigan asosiy talablar O'quv-uslubiy adabiyotlar mazmuni va tuzilishi Asosiy darslik, o'quv qo'llanma, qo'shimcha adabiyotlar, spravochniklar va har xil texnikaviy hujjatlar Kitob bilan mustaqil ishlash O'quvchilarga fandan bilim berishda o'qituvchi foydalanadigan pedogogik vositalar xazinasida kitob muhim urin tutadi. Umumtexnika va maxsus fanlarni o'rganishga tatbikan olganda kitob- asosiy darslik yoki o'quv qo'llanmasi, qo'shimcha adabiyot, spravochniklar, GOST jadvallari, har xil texnikaviy xujjatlar, maxsus jurnallar, ilmiy-texnikaviy axborot organlari hamda xizmatlarning nashrlari, ba'zi hollarda esa ilmiy- ommabop adabiyotdir. O'quvchilar kitobdan o'qituvchi darsda bayon etgan o'quv matnriallarini mustahkamlaydilar va takrorlaydilar. Kitobda sinf va uyda echish uchun masalalar, javob berilishi lozim bo'lgan sinov savollari keltiriladi, tekstga oid rasmlar, mazmunini o'zlashtirib olish zarur bo'lgan jadvallar, sxemalar, grafiklar, diagrammalar beriladi. o'quvchilar o'qituvchining topshirigi bo'yicha kitobdan o'quv materialining muayyan qismini mustaqil o'rganadilar. Ammo kitobning o'quvchi, bo'lajak ishchi xayotidagi roli shu bilangina cheklanib kolmaydi. Ilmiy-texnika tarakkiyoti asrida, ya'ni ishlab chiqarish texnikasi va texnologiyasi takomillashib borayotgan bir davrda malakali ishchi ilmiy-texnika adabiyotidan foydalanib, o'z bilimlarini to'ldirib borishi, barcha yangi, ilғor narsalarni bilib olishi zarur bo'ladi. shu sababli o'quvchida kitob bilan ishlay olish malakasi hosil qilish umumpedogogika muammosining-shaxs mustaqilligini rivojlantirishning bir qismi hisoblanadi. YUqorida aytib utilganidek, o'quvchilarning kitob bilan ishlashi, oғzaki bayon va suhbat bilan bir qatorda, yangi o'quv materialini bildirish metodlaridan biridir. SHu munosabat bilan, dars vaqtida oғzaki bayon va kitob bilan ishlash orasidagi nisbatni aniqlash muhimdir. Bu metodlar quyidagicha kushib olib borilishi mumkin: o'qituvchi butun o'quv materialini bayon etadi-o'quvchilar uni kitobdan takrorlaydilar va tushinib oladilar; o'qituvchi faqat asosiy masalalarni bayon etadi-o'quvchilar dasturda ko'zda tutilgan kolgan materialni mustaqil o'rganadilar; o'qituvchi o'quv materiali mazmuniga mukaddima va uni o'rganish metodikasini beradi-o'quvchilar o'qituvchi raxbarligida, belgilangan reja asosida mustaqil ishlaydilar; o'qituvchi ishni tashkil etadi va yo'nalish beradi-o'quvchilar ko'zda tutilgan butun topshiriqlarni mustaqil bajaradilar. O'qituvchi butun o'quv materialini bayon etadigan darslarni bu material mulako yangi, o'quvchilarning bilimi va amaliy tajribasi kam yoki o'quv materialining mazmuni kiyin bo'lgan hollarda o'tkazgan ma'qul. Oғzaki bayonni o'quvchilarning kitob bilan ishlashiga kushib olib borishning ikkinchi varianti, ya'ni o'qituvchi faqat asosiy masalalarni tushintiradigan varianti, o'rganiladigan material nazariy jixatdan asoslashni talab qiladigan va o'quvchilar bu materialni mustaqil o'rganishga hali tayyor bo'lmagan hollarda qo'llaniladi. O'qituvchi materialning mazmuniga mukaddima va uni mustaqil o'rganish metodikasigina beradigan darslar o'rganiladigan material o'quvchilarning bundan oldingi bilmlariga tayanadigan, ayrim topshiriqlarga oson ajraladigan va kabinetda zarur barcha o'quv qo'llanmalari bo'lgan hollarda o'tkaziladi. O'quvchilar yangi materialni mutlako mustaqil ravishda kitobdan o'rganadigan darslar o'rganiladigan masalalar o'quvchilarning avvalgi ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 20.48 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:37 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 20.48 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga