O'rta asr buyuk sharq allomalari (pedagogika)

O'rta asr buyuk sharq allomalari (pedagogika)

O'quvchilarga / Pedagogika
O'rta asr buyuk sharq allomalari (pedagogika) - rasmi

Material tavsifi

O'rta asr buyuk sharq allomalari (pedagogika) R Ye J A: 1. Movarounnahrni arablar tomonidan bosib olinishi va ta'lim- tarbiya muhiti. 2. Vatanimizda dunyoviy pedagogika g'oyalari va uning namoyondalari. 3. Vatanimizda diniy pedagogik g'oyalar va ularning namoyondalari. 4. Uyg'onish davri ta'lim tizimi. 5.Respublikamiz taraqqiyotida ma'naviy islohatlarni amalga oshirish maqsad vazifalari.Inson shaxsining kamolotida Islom dini va Xadislarning roli. 6. Islom dinining maqsadi va vazifalari. 7. Quroni - Karimda shaxs muammosi 8. Xadislarning yaratilishi va ularning turlari. 9. Xadislarda inson va uning axloq-odobi muammosi. 10.Vatanimizda xonliklarning paydo bo'lishi va uning ijtimoiy oqi- batlari. 11. Xonliklar davrida ta'lim va ma'rifat masalalari. Movarounnahr (ikki dare oraligi yoki daryo orqasidagi joy) VII asrda arablar tomonidan bosib olingan, xalqimiz ma'naviy hayotida jiddiy o'zgarishlar sodir bo'ldi. Islom dini ulkamiz ijtimoiy ma'naviy hayotida xukmron mafkura rolini o'ynay boshladi. Islom dinini xalqimiz ijtimoiy-ma'naviy takomilidagi roliga turli qarashlar majud: 1. Islom dini va arablar istelosini xalqimiz ma'naviy hayotidagi ta'sirni ideallashtirish. Bunday qarash Avesto va Avestogacha davr tarixini yaxshi bilmagan va islom ruxoniylarining ayrim vakillari tomonidan etirof etiladi. Ularning fikricha: xalqimiz istelogacha yovvoyi qoloqlarcha turmush tarziga ega edi, arablar bizga madaniyat, ma'rifat olib kirgan. 2. Tanqidiy asosda endashuv. Ovropa, Russiya olimlari ateistik (xudosizlik) nuqtai nazaridan endashadi. Ularning fikricha arablar ulkamizga jaholat, madaniyatsizlik, xurofatni olib kelganlar, boyliklarni talagan, tinch aholiga tajavvus kilganlar. 3. Islom dini va arablar istelosini tarisini xolisona baholash, bunday qarash O'zbekiston mustaqillikka erishganidan sung shakllanadi. Islom dini va arablar istelosi ulkamiz ta'lim va pedagogik fikrlarni taraqqietiga qanday ta'sir etdi? 1. Islom dini Vatanimizga chetdan kirib kelganligi tufayli xalq o'z ixtieri bilan uni qabul kilmagan. Natijada xalq ma'naviyatining barcha sohalarida birdan xukmronlikka erisha olmagan. 2. Ulkamizda fan va madaniyatning usha davrda ilg'or darajada rivojlanganligi islom g'oyalarini singishga tuskinlik kilgan. 3. Vatanimizda o'zigu xos ta'lim tizimi vujudga keldi. Masalan: ta'lim- o'rganish maktab- ta'lim beradigan odam madrasa-muddaris kabilar yuzaga keldi. Vatanimizda pedagogik g'oyalar ikki yo'nalishda shakllandi va rivojlandi. 1. Dunyoviy pedagogika - uni asosida yunon olimlari asos solgan g'oyalar, xind eposlari g'oyalari, ulkamizning o'ziga xoya madaniyati,tajribalar, yutuqlar turardi. Dunyoviy pedagogika insonni tarbiatning bir qismi sifatida , ta'lim tarbiya bilan kamolatga erishadi deb hisoblanadi. U yashaetgan muhit, o'z xatti-harakati bilan bog'liq bo'ladi deb asoslanadi. Bolani eshligidan kasb-hunarga o'rgatish lozim deb, odob-axloqni foydasi to'g'risida g'oyalar olga suriladi. (namoendalari) Muhammad Muso al Xorazmiy (780-850) Arab xalifaligining markazi Bogdodda ilmlar uyi Akademiyani boshqargan. Akademiya koshidagi madrasada mudarrislik kilgan. Uning Astronomiyaga kirish, O'ttiz fasldan iborat astranomiya kirish. Abu Nasr Al Farobiy (873-950) Abu Rayxon Beruniy (974-1041) Abu Ali ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 21.73 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:37 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 21.73 KB
Ko'rishlar soni 36 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga