O'YIN TEXNOLOGIYASIDAN TA'LIM JARAYONIDA FOYDALANISHNING PEDAGOGIK VA PSİXOLOGIK AHAMIYATI Menga aytsang, unutaman, menga ko'rsatsang, eslab qolishim mumkin. O'zimga ishlashga imkoniyat ber, shunda u batamom meniki bo'lib qoladi. Konfutsiy Umumta'lim maktablari ta'lim tizimidagi o'yinlar yangi o'quv materialini o'zlashtirishga va mustahkamlashga, o'quvchining ijodiy qobiliyatini rivojlantiruvchi, umummilliy ko'nikmalarini shakllantiruvchi masalalar majmuini yechishga qaratiladi, o'quvchilarga turli holatlardan o'quv materialini tushunib yetish va o'rganish imkonini beradi. O'yin olimlar tadqiqotlariga ko'ra mehnat va o'qish bilan birgalikda faoliyatning asosiy turlaridan biri hisoblanadi. Psixologlarning ta'kidlashicha, o'yinli faoliyatning psixologik mexanizmlari o'quvchining o'zini namoyon qilish, hayotda o'z o'rnini barqaror qilish, o'zini o'zi boshqarish, o'z imkoniyatlarini amalga oshirishning fundamental ehtiyojlariga tayanadi. Buyuk o'qituvchi A.S.Makarenko o'yinning tarbiyaviy ma'nosini quyidagicha izohlaydi: Bola hayotida dars juda muhimdir. Bu ish va xizmat ma'nosi bilan bir xil ma'noga ega. Bola hozir qanday bo'lsa, boshqa odam ham buni qila oladi. Insonning ko'pgina xususiyatlari maktabda shakllanadi va o'qish jarayonida ular turli xil vaziyatlarga duch bo'ladi. O'yinni faqat o'yinni qiziqarli qilish uchun emas, balki bolaning bilim va ko'nikmalariga e'tibor qaratish uchun vaqtni o'tkazish vositasi sifatida ko'rib chiqish yaxshiroqdir. Inson hayotida o'yin faoliyati orqali quyidagi vazifalar amalga oshiriladi: O'yin faoliyatining tarkibi: Didaktik o'yinli darslarning turlari: Didaktik o'yinli darsłarni o'tkazishda qo'yiladigan didaktik talablar: Bilimlar poygasi o'yini Bilimlar poygasi o'yini Ushbu o'yinni o'tkazish uchun bizga 2 ta otliq bola rasmi va bayroqchalar kerak bo'ladi.Otliq va bayroqchalarni tayoqchaga yelimlaymiz va otliqlarni 2 ta bola qo'liga beramiz.Doskaga esa bayroqchalar yelimlangan yoki magnitlangan bo'ladi hamda bayroqchalar o'rtasida marra belgilab qo'yiladi.O'quvchilar bayroqchaga yozilgan topshiriq javobini topib keyingi bayroqcha tomon harakatlanadi va marraga birinchi yetib borgan o'quvchi g'olib hisoblanadi. Dodekaedr metodi Dodekaedr (yun. dodeka - o'n ikki va hedra - tomon) - o'n ikki yoqli geometrik shakl. Muntazam ko'p yoqlilarning besh turidan biri. Muntazam Dodekaedrning 12 yog'i, 20 uchi va 30 qirrasi bo'ladi,ular muntazam beshburchaklardan iborat. O'yin kognitiv qiziqish va kognitiv faollikni rivojlantirishga yordam beradi.O'quvchilarni faollik va chaqqonlikka chorlaydi.O'quvchilar o'yin orqali o'tilgan va yangi mavzularni puxta egallab oladilar,xotira mustahkamlanadi Dodekaedr metodi Ushbu o'yinni o'tkazish tartibi: 12 ta beshburchakka mavzuga doir so'z chiqariladi va dodekaedr yoqlariga yopishtiriladi. Masalan:O'tilgan mavzuga doir qo'shimchalar yozilgan dodekaedrni oladigan bo'lsak,o'qituvchi o'quvchiga dodekaedrni uloqtirgan paytda kimga qaysi qo'shimcha tushsa tezda shu qo'shimchani qo'shib so'z aytishi kerak bo'ladi.Bu o'quvchilarni chaqqon,hozirjavob bo'lishga va mavzularni diqqat bilan quloq solib o'rganishga undaydi.O'quvchilarning so'z boyligi oshadi,darsga bo'lgan qiziqishi ortadi. Etiklar jangi o'yini Ushbu o'yinni o'tkazish tartibi: Etiklarga oldindan o'tilgan yoki yangi mavzuga doir topshiriqlar yoziladi va bir qator qilib yerga terib chiqiladi.O'yinni o'ynash uchun 2 ishtirokchi kerak bo'ladi.Ikki ishtirokchi ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
6.3 MB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:37
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
6.3 MB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:37 ]
Arxiv ichida: pptx