O'zbekiston Respublikasi Prezidentining asarlarida jamiyat rivoji va ta'lim-tarbiya masalalari ta'lim sifatiga ta'sir etuvchi omillar: 1. Mamalakatning mustaqil taraqqiyot yo'lidan rivojlanishi. 2. ta'limning moddiy-texnika bazasig bog'liq. 3. ta'limga yangi pedagogik texnologiyalarni joriy etishga bog'liq 4. ta'lim oluvchining ta'limga bo'lgan munosabatiga bog'liq. 5. ta'lim beruvchining munosabatiga, mahoratiga bog'liq. 6. ta'lim oluvchi va ta'lim beruvchining ta'limga munosabatiga va boshqa omillarga bog'liq. Jamiyat taraqqiyoti to'g'risidagi yangi g'oyalar va ta'lim sifati 1. I.A.Karimov asarlarida jamiyat taraqqiyoti to'g'risidagi yangi g'oyalar 2. Jamiyat taraqqiyotini tsivilizatsion tushunish va ta'lim sifati 3. ma'naviyatni shakllantiruvchi asosiy mezonlar va ta'lim sifati 4. Ong va tafakkur faolligining ta'lim sifatida aks etishi. 5. ma'naviy va moddiy hayot uyg'unligi milliy g'oya va ta'lim sifatining o'zaro aloqadorligi. 6.Fuqoralik jamiyatining rivojlanishi va demokratik jamiyat taraqqiyoti 7. Huquqiy davlat va ta'lim sifati 8.Fuqarolik jamiyati institutlari va ta'lim sifatini oshirishning o'zaro bog'liqligi 9. Globallashuv va ta'lim-tarbiya sifati 10. Globallashuv va ta'lim tarbiya sifatiga salbiy ta'sir etuvchi omillar 1. I.A.Karimov asarlarida jamiyat taraqqiyoti to'g'risidagi yangi g'oyalar: Jamiyat rivojiga tsivilizatsion qarash; ma'naviy va moddiy hayot uyg'unligi; Ong va tafakkur o'zgarmasa hayot o'zgarmaydi g'oyasi; Ongning turmushga faol ta'siri g'oyasi; Inson oliy qadriyat; Inson taraqqiyoti konsepsiyasi; ta'limga bo'lgan g'oyaviy asoslarning o'zgarishi; 2. Jamiyat taraqqiyotini tsivilizatsion tushunish va ta'lim sifati Islom Karimov asarlarida jamiyat taraqqiyotiga tsvilizatsion yondashuv asoslab berilgan. Bu jamiyat taraqqiyotini tushunishda an'anavaiy formatsion qarashdan tubdan farq qiladi. Jamiyat rivojlanish qonunlarini obyektiv ravishda bilishga asoslanadi. Tsvilizatsion qarash taraqqiyot modullarining xilma-xilligini tan oladi. Madaniyatlar xilma-xilligiga milliy va umuminsoniy madaniyat uyg'unligiga asoslanadi. Demak, jamiyat taraqqiyotiga tsivilizatsion qarash: Madaniyat va taraqqiyot modellarining xilma-xilligini; Milliy va umuminsoniy madaniyat uyg'unligini; ma'naviy va moddiy hayot uyg'unligini; Ko'p vektorli taraqqiyot yo'lini; Jamiyat taraqqiyotini nofarmatsion tushunishni; Moddiylikni mutloqlashtirmaslikni; Jamiyat rivojlanishi qonunlarini ta'lim orqali yoshlarga to'g'ri tushuntirish, ularda ilmiy dunyoqarashni shakllantirishda asos bo'ladi; Yoshlarda demokratik ong - tafakkurni shakllanishga va ta'lim sifatini oshirishga xizmat qiladi. 3. ma'naviy va moddiy hayot uyg'unligi. ma'naviyatni shakllantiruvchi asosiy mezonlar va ta'lim sifati Bu qo'hna dunyo, biz yashayotgan hayot yagona, yaxlit bir voqelikdir. Shunday ekan, moddiy ehtiyojlarni insonning ruhiy olamiga qarama-qarshi quyish, ularning birini ustun deb bilgan holda, tiriklikning asosiy maqsadi sifatida qabul qilish qandaydir biryoqlama qarash ifodasi, deb aytsak xato bo'lmaydi. Insonga xos orzu-intilishlarni ro'yobga chiqarish, uning ongli hayot kechirishi uchun zarur bo'lgan moddiy va ma'naviy olamni bamisoli parvoz qilayotgan qushning ikki qanotiga qiyoslasak, o'ylaymanki, o'rinli bo'ladi.Qachonki ana shu ikki muhim omil o'zaro uyg'unlashsa, tom manodagi qo'sh qanotga aylansa, shundagina inson, davlat va jamiyat hayotida o'sish-o'zgarish, yuksalish jarayonlari sodir bo'ladi. (I.Karimov. Yuksak maanviyat yengilmas kuch ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
165.55 KB
Ko'rishlar soni
48 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:38
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
165.55 KB
Ko'rishlar soni
48 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:38 ]
Arxiv ichida: ppt