O'zbekiston Respublikasida ta'limni rivojlantirishning yangi bosqichida kasbiy ta'lim asoslari Reja: ta'lim tizimida o'qitish metodlari Fan asoslarini ongli egallashni va talabalarning intellektual ma'naviy rivojlanishlari ta'lim tizimida o'qitish metodlari Insoniyat paydo bo'lgandan boshlab odamlar u yoki bu shaklda hamda mazmunda farzandlar tarbiyasi bilan shugullanganlar ibtidoiy jamoa davrida bu jarayon baxzan ongli goxida esa ongsiz ravishda kechgan bo'lishi mumkin. Qanday bo'lishligidan qatxiy nazar tarbiya usullari mustaqil davom etavergan. Ular davrlar o'tishi hayot va turmushning murakkablashishi natijasida tobora chuqurrok va keng mano kasb eta borgan. Inson asosan ikki yo'l bilan tarbiyalanishi mumkin birovlarning bevosita ta'siri, yani o'rgatishi shuningdek donolar fikrlari o'gitlari va asarlarini o'qish orqali; inson o'zining fikrlashishi va qilayotgan ishlaridan tegishli xulosalar chiqarib olishi eng kudratlisi tafakkuri vositasida tarbiyalanishi mumkin: birovlarning bevosita taxsiri yaxni o'rganishi shuningdek donalar fikrlari, o'gitlari va asarlarini o'qish orqali, inson o'zining fikrlashishi odamlar xatti harakatidan qilgan va qilayotgan ishlaridan tegishli xulosalar chiqarib olishi, eng qudratlisi - tafakkuri vositasida tarbiyalanishi mumkin. Allomalarimiz - Agar kishiga hayotning o'zi berolmasa ta'lim, unga o'rgata olmas xech bir muallim deya nasihat qiladilar, bu inson o'zgaruvchi tafakkuri yordamida ta'lim-tarbiya olishi odob-axloq normalarini egallashi o'zi yashayotgan jamiyat, insongarchilik xulk-atvoriga xos ma'naviy-axloqiy ko'nikma va malakalarni o'zida mujasamlashtirilishi lozimligini taqozo etadi. Ko'pchilik olimu fuzalolarimiz tarbiya deganda fakat bolaga tarbiya berishni tushunadilar. Bizningcha bu ancha tor tushuncha. Chunki tarbiyaga fakat bolalar emas balki kattalar xam muhtojdirlar. hozirgi kunda esa ayrim yigitqizlar shuningdek yoshi ulardan xam ulug'roq odob-axloq aqidalariga zid ish tutadilar. Bunga dalillar ko'plab topiladi. To'qqiz yildan oshdiki O'zbekiston mamlakati parlament yo'li bilan mustaqilikka erishdi Mustaqillik mafkurasi va g'oyasi yaratilmokda. ta'lim sohasida olamshumul o'zgarishlar ro'y bermoqda. Kelajagi buyuk davlatni ko'rayotgan kishilarning tafakkuri axloqi yangi iqtisodiy munosabatlarni tiklashga moddiy nexmatlar ishlab chiqarishga astoydil kirishib doimo yonib yashash xissi bilan sug'orilgan bo'lishi lozim. Mana shunday ijodiy xislatlarga boy insonni tarbiyalash oliy o'quv yurtlarining asosiy vazifasi hisoblanadi. Mustaqillik sharofati va Prizidentimiz I.A.Karimov bevosita g'amxo'rligi tufayli tarbiyashunostlik fanining milliyligi xar sohada ustivor bo'lmokda. Shu aqidalarni o'zida mujasamlashtirgan pedagogika faning tarmoqlari yaxni ta'lim-tarbiya bilan shug'ullanuvchi fanlar tizimi kengayib bormokda. Pedagogik kuzatishlar shundan dalolat bermokdaki bo'lajak o'qituvchilar tarbiyachilar ijtimoiy gumanitar ixtisoslik bilimlarini qanchalik uzlashtirib olsalarda olgan bilimlarini o'quvchilar ongiga yetkazish yangi pedagogik texnologiyalarni joriy qilish ta'limni optimal usullardan foydalanishda baxzan pedagogik mahorat etishmaydi. Ayni shu hayotiy zarurat taqozasi bilan pedagogik kadrlar tayyorlaydigan oliy o'quv yurtlarida bo'lajak o'qituvchi, tarbiyachilarga pedagogik mahorat pedagogika fanlari tizimida alohida predmet sifatida o'qitib kelinayotir. O'zbekiston Respublikamizdagi mustaqil huquqiy, demokratik davlat, erkin fuqarolik jamiyati qurish yo'lidagi ulkan ishlar inson mohiyatini yangidan kashf ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.86 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:39
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.86 KB
Ko'rishlar soni
39 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:39 ]
Arxiv ichida: doc