O'zbekiston va chet elda ijtimoiy pedagogikaning rivojlanish tarixi Reja: 1. O'zbekistonda ijtimoiy pedagogika rivojlanishining o'ziga xos xususiyatlari. 2. Chel elda ijtimoiy pedagogika rivojlanish tarixidan. 3. Ijtimoiy pedagogikaning rivojlanish bosqichlari Ijtimoiy pedagogika fanining tarak,kiyot bosqichlari. Ijtimoiy pedagogika fani bundam 200 ming yil oldin x,am mavjud bo'lgan. Faqat unda bu fan pedagogikaning tarkibida bo'lgan. Pedagogik sotsiologiya fanniing ilk kurtaklari Yevropava Osiyoda yozilgan. Bu fan asosan 820-829 yillardan boshlab rivojlangan, albatta fan bo'lib emas. hozirda ped.sotsiologiya fan sifatida kiritilgan. Pedagogik sotsiologiya sotsiologiya fanining tarmogi sifatida. Har bir fan aniq bir haqiqatdan o'sib chikadi, uning aksini ifodalaydi. Ilmiy bilimlar amaliy faoliyatidan uzilgan holda rivojlana olmaydi. Aynan amaliyot istalgan fanning manbayi hisoblanadi. Boshqa tomondan, barcha amaliy faoliyat ham agar ilm fan yutuqlariga asoslangan bo'lsa yanada samarali bo'ladi. Ijtimoiy pedagogikaning fan sifatida ham, amaliy faoliyat muhiti sifatida ham farqlaydilar, aslida ular bir-biri bilan o'zaro bog'liq. Amaliy faoliyat - bu ijtimoiy pedagogikaning aniq bir bola yoki bolalar guruhi bilan olib boradigan ishidir. Ijtimoiy-pedagogik ish O'zbekistonda davlat va jamoat tashkilotlari faoliyatida alohida o'rinni egallaydi. «Milliy g'oya-bizning g'oya», «istiqbolimiz-istiqlolimiz», «Tafakkurimizni o'zgartirgan o'n yil» mavzularidagi tadbirlar bunga misol bo'la oladi. Jamoat tashkilotlari, madaniyat, maorif, san'at muassasalari faoliyatiga tegishli bo'lgan ma'naviy -ma'rifiy shakldagi ishlar ham shular jumlasiga kiradi. Ularning faoliyati targ'ibot va tashkilot ishlarining ko'lamini kengaytiradi,o'sayotgan avlod tarbiyasida yangi imkoniyatlar ochadi. Ma'naviy muassasalar yana bir muhim vazifa bajaradi. Gap odamlarning jamoa bo'lib ma'naviy hayot kechirishni tashkil etish ustida bormokda. Bu vazifa inson va jamiyatning bilish ehtiyojini kondirish, ularning faoliyatida uchraydigan hodisalarni, mehnatini, turmushini, bo'sh vaqtini chuqur mushoxada qilish bilan uzviy bog'liqdir. Ijtimoiy pedagogika o'quv fani sifatida ham oldinga chiqishi mumkin. O'quv fani - bu umumta'lim yoki maxsus ta'lim muassasalalarida o'rganiladigan predmetdir. O'zbekistonda ijtimoiy pedagogikaning rivojlanishi o'ziga xos xususiyatga ega - fan, ilmiy bilimlar sohasida maxsus amaliy faoliyat hamda o'quv fani sifatida. qadim antik davrlardayok bolani himoya qilish maqsadida o'z ijtimoiy pedagogik tarbiyaga oid muammolarni oldinga surganlar. Eramizdan avvalgi 7-6 asrlar Markaziy Osiyo hududida jahon dinlari orasida eng qadimgi din zardushtiylik dini xukumronlik qildi. Bu din insoniyatga katta ta'sir qildi, ya'ni insonni birinchi o'ringa olib chikdi. Zardushtiylar muqaddas kitobi Avesto (olovga siginish) o'z erasining o'ziga xos komusiy asari deb hisoblash mumkin. Zardusht dinda axloqiy me'yorlar asosi (axloqiy mezonlar) uchlikka tayangan edi. Avestoda - inson yaxshi fikrlarga ega bo'lishi, faqat yaxshi so'zlar va savob ishlar qilishi lozim deb yozilgan (xulk atvor)1. Avestoning katta qismi bo'lgan Yasna'larda inson kamolini ko'rsatuvchi axloq-odob mezoni anna shu uchlikda xumata (gumata)-yaxshi fikr, xukta (gukta) -yaxshi soz ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
52.16 KB
Ko'rishlar soni
54 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:39
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
52.16 KB
Ko'rishlar soni
54 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:39 ]
Arxiv ichida: doc