O'zbekistonda imkoniyati cheklangan bolalar uchun inklyuziv ta'lim

O'zbekistonda imkoniyati cheklangan bolalar uchun inklyuziv ta'lim

O'quvchilarga / Pedagogika
O'zbekistonda imkoniyati cheklangan bolalar uchun inklyuziv ta'lim - rasmi

Material tavsifi

DIRECTORY Add your title here Part 01 Add your title here Part 02 Add your title here Part 03 Add your title here Part 04 O'zbekistonda imkoniyati cheklangan bolalar uchun inklyuziv ta'lim Reja: 1. Inklyuziv ta'limning mohiyati 2. O'zbekistonda inklyuziv ta'limni rivojlantirish masalalari Inklyuziv ta'limning mohiyati shundan iboratki, ruhiy yoki jismoniy rivojlanishda orqada qolganligi sababli maxsus yordamga muhtoj bo'lgan bolalardan nogiron degan tamg'ani olib tashlab, normal rivojlanishdagi bolalar bilan birga teng huquqlililikni ta'minlash, jamiyatga to'laqonli, erta moslashtirish, mavjud imkoniyatlaridan foydalana olishlarini ta'minlash maqsadida umumta'lim maktablari tizimida o'qitishdan iborat. Bu maqsadlarni amalga oshirish O'zbekiston Respublikasida ham davlat siyosat darajasiga ko'tarildi. Natijada inklyuziv ta'limga doir xalqaro huquqiy me'yoriy hujjatlar, rivojlangan chet el davlatlarning inklyuziv ta'lim tajribalari o'rganib chiqildi va ularga asoslangan holda yangi tahrirdagi Ta'lim to'risidagi Qonunning 20-moddasi, Inklyuzi ta'lim deb nomlanib, Inklyuziv ta'lim alohida ta'lim ehtiyojlari va individual imkoniyatlarning xilma-xilligini hisobga olgan holda barcha ta'lim oluvchilar uchun ta'lim tashkilotlarida ta'lim olishga bo'lgan teng imkoniyatlarni ta'minlashga qaratilganligi qonuniy asos bilan mustahkamlandi. Mazkur ishlarning natijasi sifatida inklyuziv ta'limning barcha jihatlari, joriy etish yo'llari, maqsad va vazifalari, bu sohadagi islohatlar Umimiy o'rta ta'lim tashkilotlarida inklyuziv ta'limni tashkil etish tartibi to'grisidagi Nizom, 2020 - 2025-yillarda xalq ta'limi tizimida inklyuziv ta'limni rivojlantirish Konsepsiyasi, 2020 - 2025-yillarda xalq ta'limi tizimida inklyuziv ta'limni rivojlantirish konsepsiyasini 2020-2021-yillarda amalga oshirish bo'yicha YO'L XARITASIDA belgilab olinib, amaliyotga joriy etish borasida ko'zga ko'rinarli ishlar amalga oshirilmoqda. DIRECTORY Add your title here Part 01 Add your title here Part 02 Add your title here Part 03 Add your title here Part 04 Qayd etilishicha, mamlakatda 4 ta tayanch harakati shikastlangan va nutqida nuqsoni bor, 14 ta ko'zi ojiz va zaif ko'ruvchi, 18 ta kar va zaif eshituvchi va 50 ta aqli zaif bolalar uchun ixtisoslashtirilgan hamda 22 ta san'atoriy shaklidagi ta'lim muassasalari faoliyat yuritib kelmoqda. Ushbu muassasalar tomonidan 8668 nafar nogiron bolalarga uyda yakka tartibda ta'lim beriladi. DIRECTORY Add your title here Part 01 Add your title here Part 02 Add your title here Part 03 Add your title here Part 04 O'zbekistonda 86 ta alohida ta'limga ehtiyoji bo'lgan bolalarga ta'lim berish muassasalari faoliyat yuritib, ularda 28 ming 159 nafar o'quvchi ta'lim va tarbiya oladi. Ma'lum qilinishicha, imkoniyati cheklangan bolalar uchun ixtisoslashtirilgan ta'lim muassasalari o'quvchilari uchun 360 nomda 324,5 ming nusxa darsliklar chop etilgan. Qo'shimcha qilinishicha, o'quv reja va dasturlar optimallashtirilib, o'rtacha 12 foizga qisqartirilgan, uyda yakka tartibda ta'lim oluvchi o'quvchilar uchun jami 11 ming 664 dona o'quv qurollari yetkazilgan. O'quv jarayonini raqamlashtirish, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.56 MB
Ko'rishlar soni 76 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:39 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.56 MB
Ko'rishlar soni 76 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga