O'zbekistonda yangi pedagogik texnologiya konsepsiyasini rivojlantirish istiqbollari Reja: 1. Pedagogik texnologiya Davlat Markazi: davr ehtiyoji va muammolar 2. Yangi pedagogik texnologiya prino'iplari Pedagogik texnologiya Davlat Markazi: davr ehtiyoji va muammolar Ilmiy jamoatchilik va pedagoglar tushunchasida konsepsiya so'zi birmuncha manodor - ta'limga yoki biror fanga oid davlat hujjati hisoblanadi. Misol tarikasida oliy professional ta'lim konsepsiyasi, umumiy o'rta ta'lim konsepsiyasi, mehnat ta'limi konsepsiyasi, pedagogika fani konsepsiyasi kabi me'yoriy ta'lim hujjatlarini keltirish mumkin. konsepsiya (lotincha - conceptio) - bu yetakchi g'oya, aniklovchi fikr, hodisa va jarayonlarni turlicha tushunish, qarashlar tizimi kabi manolarni anglatishi hisobga olinsa, yuqoridagi fikrning mutlokligiga malum darajada putur etadi. Anikrogi, konsepsiya tushunchasi bugungi tilimizda malum obyekt to'g'risidagi fikrlar majmuasi manosida bemalol ishlatilishi mumkin. Biz pedagogik texnologiya konsepsiyasi iborasini kullaganda me'yoriy hujjat sifatida emas, balki obyektni xar tomonlama o'rganish va rivojlantirish uchun zarur bo'lgan shart-sharoitlar, ularni vujudga keltirish omillari haqidagi xulosalarni ilmiy asoslanishini tushunamiz. ehtimol, vaqti-soati etib kelib bu pedagogik fenomen xam davlat hujjati darajasida ishlab chiqilishi mumkin, buni kelajak kursatadi. Tezkor vaqt kutib turmaydi, hayot charxpalagi o'z qonuniyatlari uki atrofida aylanaveradi. Zamonaviy pedagogik texnologiyalarni o'quv-tarbiyaviy jarayonga joriy etish vaqti xam kundan-kun qisqarib borayapti Biz esa siz bilan xamon befarqmiz, agar tabir joiz bulsa - mudrok uykudamiz. Bu holat xakli ravishda bezovtalanishiga, tashvishlanishiga sabab bulmayaptimikan, deya uyga tolasan, kishi. Prezidentimiz Birinchi chakirik Oliy Majlisning XIV sessiyasida suzlagan ma'ruzasilarida zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalarini o'z vaqtida ishlab chiqish va joriy etishni ta'minlashni alohida nazorat ostiga olish zarurligi haqida ko'yinib gapirganlarini bir eslang! Bu kimga karata aytilyapti? Tanikli ma'naviyatshunos Tursunoy Sodiqova tabiri bilan aytganda, duppini boshdan olib, mundok bir tanamizga uylab kuraylik: bu murojaatmi yoki davat? Yuk, ikkalasi xam emas, balki pedagogik faoliyat bilan shugullanayotgan xar bir kishi uchun mas'uliyat va majburiyatdir. Fikrimizcha, bu davlat buyurtmasi ta'lim-tarbiya jarayonini rivojlangan demokratik davlatlar darajasida takomillashtirishning ustuvor yo'nalishi bo'lib koldi. Bu buyurtma bazi olimlarning vaqtli nashrlarda onda-sonda chop etilayotgan makolalari bilan yoki yil davomida bir-ikki marta o'tkazilayotgan ilmiy-amaliy anjuman tavsiyalari, ukilayotgan ma'ruzalar bilan xal etib bulmaydi. Yangi pedagogik texnologiyalar uzluksiz olib borilgan rejali tadqiqotlar natijalari, shuningdek, ilg'or maktab tajribalarini o'rganish va ularni texnologiya qonuniyatlariga moslashtirish kabi ijodkor faoliyat evaziga yaratiladi. Ђarb davlatlarida bu muammo Davlat korxonalari faoliyatini yulga kuyish hisobiga xal etilyapti (Karang: 1-rasm). Bizda xam rivojlangan mamlakatlar katori Pedagogik texnologiya Davlat Markazini tashkil etish vaqti etib kelmadimikin? Nima uchun vaqtni kuldan boy berishimiz kerak? Bu borada kim, kaysi vazirlik tashabbusni kulga oladi? Axir Yurtboshimiz alohida nazorat ostiga olish zarurligini ukdiryapti-ku? Xullas, savollar ko'p Ana ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
46.51 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:40
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
46.51 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:40 ]
Arxiv ichida: doc