mavzu: PEDAGOGIK AMALIYOTDA INNOVATSION TEXNOLOGIYALARNI QO'LLASH reja: 1.Pedagogik texnologiya va pedagog mahoratiga oid bilim, tajriba va interaktiv metodlar. 2.Innovatsion texnologiyalar pedagogik jarayon hamda o'qituvchi va talaba faoliyatiga yangilik, o'zgarishlar. 3.Interfaol metodlar. YOmon o'qituvchi haqiqatni aytib berib qo'ya qoladi, yaxshi o'qituvchi esa haqiqatni topishga o'rgatadi Adolf Disterveg (1790 - 1866) Texnologiya - yunoncha teche so'zidan olingan bo'lib, mahorat, san'at va logos - so'z, ta'limot ma'nosini anglatadi Texnologiya deganda subyekt tomonidan obyektga ko'rsatilgan ta'sir natijasida subyektda sifat o'zgarishiga olib keluvchi jarayon tushuniladi. Nurali Saydahmedov va Abdurahmon Ochilovlarning fikricha, PT - bu o'qituvchi (tarbiyachi)ning o'qitish (tarbiya) vositalari yordamida o'quvchi (talaba)larga muayyan sharoitda ta'sir ko'rsatishi va bu faoliyat mahsuli sifatida ularda oldindan belgilangan shaxs sifatlarini intensiv shakllantirish jarayonidir. O'zbekistonlik pedagogik olim B.L.Farberman pedagogik texnologiyaga quyidagicha ta'rif beradi: PT- ta'lim jarayoniga yangicha yondashuv bo'lib, pedagogikada ijtimoiy - muhandislik ong ifodasidir. U pedagogik jarayonni texnika imkoniyatlari va insonning texnikaviy tafakkuri asosida standart holga solib, uning optimal loyihasini tuzib chiqish bilan bog'liq ijtimoiy hodisadir. Birlashgan Millatlar tashkilotining nufuzli idoralaridan YUNESKOning ta'rifi bo'yicha, PT - bu bilim berish va uni egallashda texnika va inson resurslarini o'zaro uzviy bog'liq holda ko'rib, butun ta'lim jarayonini loyihalashda va amalda qo'llashda majmuali yondashuv usulidan foydalanishdir Ta'limni innovatsion rivojlantirish strategiyasi Oqigan vaziyatda - 10% Eshitgan vaziyatda - 20% Ko'gan vaziyatda - 30% Eshitgan va ko'rgan vaziyatda - 50% Boshqalar bilan bahslashganda - 70% Xususiy kechinmalarni boshdan kechirganda -90% Boshqalarni o'qitgan vaziyatda - 90% - 100% Biz ma'lumotlarni qanday o'zlashtiramiz? Shaxsga yo'naltirilgan texnologiyalar Insoniy texnologiyalar. Bu texnologiya o'zining insoniyligi bilan, psixoterapevtik yo'nalishi bilan ajralib turadi. Ushbu texnologiyaning mazmuni talaba shaxsini har tomonlama qo'llab-quvvatlash va talabani ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirishdir. Talabaga nisbatan hurmat va mehr bilan qarash va majburiylikdan voz kechishdan iboratdir. Hamkorlik texnologiyasi. Bu texnologiya demokratiya, hamkorlik, tenglik kabi g'oyalar asosiga qurilgan. O'qituvchi va talaba orasidagi munosabatlar subyekt - subyekt sifatida qaraladi. Birgalikda ta'lim jarayoni tashkil etiladi va birgalikda ijod etiladi. Erkin tarbiya texnologiyasi. Talabaga tanlash, mustaqillik erkinligi beriladi. Talaba o'zi tanlagan vosita va mazmunni to'liq qabul qiladi hamda bu faoliyatni xohish bilan bajaradi. Ichki ehtiyoj bilan uyg'unlik hosil bo'ladi. Ezoterik texnologiya. Ezoterik bilimlar (ongdan tashqari) qonuniyatlarni o'rganish orqali haqiqatga yaqinlashish nazarda tutiladi. Faqat bilim olish emas Qobiliyat va fazilatlarni rivojlantirish Zamonaviy ta'lim maqsadi Qattiqqo'llik pedagogikasi-ga asoslangan Shaxsga yo'naltiril-gan Hamkorlikdagi ta'lim E'TIBORINGIZ UCHUN RAXMAT ! ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
800.25 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:44
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
800.25 KB
Ko'rishlar soni
37 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:44 ]
Arxiv ichida: pptx