Pedagogik g'oyalar tarixi va ta'lim konsepsiyalari Reja: 1. jahon pedagogika fanining taraqqiyot bosqichlari. 2. qadimgi Yunoniston va Rim davlatlarida ta'lim-tarbiya, pedagogik qarashlar va ta'limotlar. 3. qadimgi Xitoyda ta'lim-tarbiya. Konfutsiylik. 4. g'arbiy Yevropada maktab, maorif va pedagogik fikrlar taraqqiyoti. 1. jahon pedagogika fanining taraqqiyot bosqichlari. axloq va pedagogik qarashlar hamda ta'limotlar tarixiy jarayon bo'lib, kishilik jamiyatining vujudga kelishi bilan paydo bo'lib, shakllanib rivojlanib borgan. Tarbiya va axloqiy fikrlarning kelib chiqishi ibtidoiy jamiyat, uning yovvoyilik va vaxshiylik davrlari tugab, sivilizatsiya davri boshlanganida «Aklli odam» (Xomosapiens) deb atalgan odamlar shakllangan davrda paydo bo'la boshlagan. Odamlar to'plagan turmush tajribasini yoshlarga o'rgatish, ularni gayotga, mehnat faoliyatiga tayyorlash e x tiyoji natijasida kadim zamonlardayok ta'lim va tarbiya mustaqil ijtimoiy faoliyat sifatida paydo bo'lgan. Tarbiya haqidagi pedagogik fikrlar, qarashlar va ta'limotlar qadimgi sharq mamlakatlari - Xoldey, Vavilon (Bobil), Misr, Hindiston, Xitoy va Markaziy Osiyo mamlakatlarida yuzaga kelgan. Shu boisdan eng qadimgi maktablar sharq mamlakatlari, jumladan Xoldey, Vavilon, Misrda va Isroil shaharlarida ochilgan. Maktab ochishni misrliklardan greklar, greklardan rimliklar o'rganib olganlar 1qadimgi Misr o'zining tarbiyaviy-axloqiy pandnomalari (kuldorlar hayotiga doir xilma-xil maslahatlar, do'stlar bilan, xizmatkorlar bilan muomala qoidalari va xokazo) bilan mashxur bo'lgan va ularni koxinlar (kelajak haqida «karomat qiluvchi» kishilar, ruxoniylar) yaratganlar. Ular axloqning ibtidosi samoda deb karaganlar hamda odamning buyuk maqsadini xudo bilan ko'shilib ketishda ko'rganlar, asosiy axloqiy majburiyatni firavinlar ( K adimgi Misr podsholarining an'anaviy nomi) ga xizmat qilish va xudolarga xurmat bilan qarash deb bilganlar. Koxinlar kishilardagi «odobsizlik», «tarbiyasizlik» xudolarni lozim darajada ezozlamaslikdan paydo bo'ladi deb bilganlar. «Buyuk Didaktika»T. o'qituvchi-1975 y, Demak, qadimgi Misrda diniy va dunyoviy manodagi axloqiy-tarbiyaviy ta'limotlar paydo bo'lgan. Eramizdan avvalgi II asrda qog'oz ilk bor Xitoyda kashf etildi va ishlab chiqilgan. Keyinchalik VII asrda Samarkanda qog'oz ishlab chikarila boshlandi va Yevropamamlakatlariga sotilgan. XVII asrda qog'oz ishlab chiqish Yevropamamlakatlariga xam yoyilgan. 100 yildan buyon bo'lib kelayotgan qog'oz bosish Rossiya O'rta Osiyoni bosib olgandan keyin to'xtatilgan. sharq mamlakatlaridagi ilk tarbiya maktablarida xat-savod o'rgatish murakkab, ogir ish hisoblangan. Ilm olish - nina bilan kuduk kazish, deb bejiz aytilmagan. Shu boisdan mutafakkir olimlar o'qitishning engilrok usullarini topish ustida bosh kotirganlar. Bu davrlarda yozuv, o'qish, hisob va din ilmlari yaratildi. qadimgi sharq mamlakatlarida maktablarda qattiq intizom o'rnatilgan, bolalarga nisbatan jismoniy jazo ko'llangan. Markaziy Osiyoda falsafiy, axloqiy, ma'rifiy tafakkurning ilk kurtaklari xalq o g zaki ijodida o'z aksini topgan. Ularda yozuv paydo bo'lgunga qadar va undan keyin xam xalq ruhi va ma'naviy faolligi aks etgan. sharqda, jumladan O'zbekiston hududida ta'lim-tarbiyaga juda katta etibor berilib, bolalarni ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.21 KB
Ko'rishlar soni
50 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:44
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
24.21 KB
Ko'rishlar soni
50 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:44 ]
Arxiv ichida: doc