Pedagogik jamoada axloqiy tartibga solishning o'ziga xos xususiyati Reja 1. Pedagogik jamoa haqida tushuncha. 2. Pedagogik jamoaning sotsial-psixologik muhiti. Jamoa - o'zaro bog'langan odamlar guruhlari va ayrim shaxslar to'plamidan iborat bo'lgan murakkab tizim. Shaxs - o'z ijtimoiy munosabatlari, ruhiy va fiziologik xossalari bilan tavsiflanadigan, individualligi ichki ma'naviy dunyosida aks etadigan muayyan inson . Umumiy o'rta ta'lim maktablari pedagogik jamoasi jamiyat bo'g'ini sifatida bir-biri bilan o'zaro bog'liq bo'lgan ikki funksiyani amalga oshiradi. Bular iqtisodiy va ijtimoiy funksiyalardir. Iqtisodiy funksiya shu bilan belgilanadiki, pedagogik jamoa mamlakat ta'lim standartlari doirasida kelajak uchun yetuk kadrlar bo'lishi mumkin bo'lgan potensial inson kapitalini yaratishga qaratilgan jamoaviy mehnat faoliyatini amalga oshiradi. Iqtisodiy funksiya jamoa faoliyatida asosiy o'rin egallaydi. Ijtimoiy funksiya pedagogik jamoa a'zolarining ijtimoiy ehtiyojlarini qondirishni nazarda tutadi. Bu ijtimoiy ehtiyojlar mehnat qilish, moddiy haq olish, pedagogik jamoaning boshqa a'zolari bilan muloqotga kirishish, maktab boshqaruvida ishtirok etish imkoniyatlarida namoyon bo'ladi. Pedagogik jamoaning shakllanish va rivojlanish jarayoni boshqa jamoalar singari bir necha bosqichlardan iborat bo'ladi. Pedagogik jamoani maqsadli boshqarish uchun rahbarning pedagogik jamoa hozirgi sharoitda rivojlanishning qaysi bosqichida ekanligini bilishi va tahlil qilishi lozim. Ilk bosqich umumiy o'rta ta'lim maktablarida pedagogik jamoaning shakllanish jarayonidan iborat. Ushbu bosqichda rahbar vazifalar bilan jamoani tanishtiradi, majburiyatlarni taqsimlaydi, ish rejimini belgilaydi, vazifalarni bajarishni tashkillashtiradi. Mazkur bosqichda rahbar o'z buyruqlarining bajarilishi ustidan nazoratga alohida e'tiborni qaratishi lozim. Bu kelgusida ishlarni bajarshpda aniqlikni ta'minlaydi. Shunday qilib, pedagogik jamoa rivojlanishining mazkur bosqichida qat'iy, shu jumladan axloqiy talablar faqat rahbar tomonidan qo'yiladi. Ikkinchi bosqichda pedagogik jamoada shaxsiy xususiyatlar va qiziqishlarga muvofiq kichik guruhlar shakllanadi. Axloqiy tarbiya - bu bolalarni insoniyat va muayyan jamiyatning axloqiy qadriyatlari bilan tanishtirishning maqsadli jarayoni. Bilimlar asosida bolada axloqiy sifatning (masalan, mehr-oqibat) mohiyati haqida tasavvurlar shakllanadi. Bolada axloqiy sifatni (motivlarni) egallash istagi paydo bo'lishi kerak. Sifatga (ijtimoiy tuyg'ularga) munosabat shakllanishi kerak. Bilim va his-tuyg'ular ularni amaliy amalga oshirish (xulqatvori) zaruriyatini keltirib chiqaradi. Mexanizmning har bir komponenti muhim va uni istisno qilib bo'lmaydi. Bolalarda axloqiy tarbiyaning quyidagi yo'nalishlari ajralib turadi. 1. Insonparvarlik tuyg'ulari va munosabatlarini tarbiyalash. Insonparvarlik - insonning axloqiy tarbiyasining o'zagi va ko'rsatkichi, uning odamlarga, tabiatga, o'ziga bo'lgan munosabati (hamdardlik, hamdardlik, sezgirlik, mehribonlik). Bu boshqasini tushunish, boshqasining tajribasini o'ziga o'tkazish qobiliyatiga asoslanadi. Ta'lim jarayonining yangi didaktik sifatining subyekti sifatida pedagogik jamoa - bu bilim, ko'nikma va malakalarni o'zlashtirish va shakllantirish qonuniyatlari bo'yicha faoliyat va bilim manbai bo'lgan kishilar guruhi bo'lib, ta'lim va tarbiyaning maqsadli yaxlit jarayoni mazmuni hajmi va tuzilishini belgilaydi. Pedagogik jamoa shaxsiy rivojlanish va ta'lim muammolarini hal qilish uchun pedagogik ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.59 MB
Ko'rishlar soni
49 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:44
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.59 MB
Ko'rishlar soni
49 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:44 ]
Arxiv ichida: pptx