Toshkent DAVLAT YuRIDIK INSTITUTI Pedagogik jarayonni boshqarish va uning psixologik talablari. Hozirgi zamon ta'limining usul va vositalari Mavzu: Prizedentiiz I.A.Karimov Oliy majlisning lX-sessiyasida ta'lim tizimini jahon andozalari darajasiga yetkazish, yani uni tubdan isloh qilish masalasini ustuvor siyosat darajasiga olib chiqdi. Pedagogik jarayon - ta'lim masalalari, uning taraqqiyotini hal qilishga qaratilgan, maxsus tashkil etilgan pedagog va tarbiyalanuvchilarning maqsadli o'zaro munosabatlari. Pedagogik jarayonning vazifasi ta'lim oluvchi shaxsini maqsadga yo'nalgan har tomonlama shakllanishi, malakalali mutaxassislar tayyorlash maqsadida o'quv-ishlab chiqarish ijtimoyi faoliyat sharoitida ma'naviy-jismoniy jihatdan kamol topishi. Pedagogik jarayon tamoyillari - pedagogik faoliyatni tashkil etishning asosiy talablari bo'lib, u pedagogik jarayonning yo'nalishini ko'rsatadi va uning qonuniyatlarini ochib beradi. O'quv mashg'uloti - o'qituvchi va o'quvchilarning maqsadga qaratilgan birgalikdagi jarayoni bo'lib, bu jarayonda o'quvchilarni tarbiyalash va rivojlantirishni amalga oshiradigan bilim, ko'nikma va malakalar yuzaga chiqadi. Hozirgi davrda talabalarning bilish faoliyatini jonlantirish muammosi o'z mohiyatiga ko'ra falsafa, sottsilogiya, pedagogika, psixologiya, xususiy metodika fanlari vakillarining dolzarb ilmiy-tadqiqot obyekti bo'lib qolmoqda. Kadrlar tayyorlashning milliy modelning asosiy komponentlari quyidagilardan iborat. Shaxs Davlat va jamiyat Uzluksiz ta'lim Fan Ishlab chiqarish. ta'lim ko'p maqsadli jarayon bo'lib, ta'lim maqsadlari tizimini o'rganish yo'li bilan o'quv-tarbiya jaryonini ilmiy loyihalash mumkin. Bunda quyidagicha holatlarini takidlash joiz: ta'lim maqsadlarini jamiyat darajasida tasavvur etish. ta'lim maqsadlarini pedagogik amaliyot darajasida tasavvur etish. Xususan yuridik ta'limda qo'yilgan maqsadga erishishning quyidagi usullari mavjud. Hodisa yoki jaryonni kichik bo'laklarga, mavzularga ajratib o'rganish O'rganilayotgan hodisani murakkablashtira borib, so'ngra ularni taqqoslash Hodisa jarayondagi umumiy tushuncha va holatlarni individuallashtirish, yani umumiylikdan konkretlikka qarab borish. O'qituvchi va talabaning teng munosabatlari asosida ta'limni tashkil etish, talabalarda ijodkorlikni, erkin fikrlash va mustaqil mushohada yuritish, tahlil qilish kabi qobiliyatlarni yuzaga chiqarishi mumkin O'qituvchi talabalar oldiga shunday talablar qo'yishi kerakki, toki ular mustaqil fikr yuritish va izlanishga majbur bo'lsin O'quv jaryoni shunday tashkil etish kerakki, talabalar o'qituvchining fikrini to'g'ridan-to'g'ri emas, balki mushohada yoki shaxsiy muxokama asosid qabul qilsin Muammolarni hal etishda o'qituvchi talabalarning fikr-mulohazalarini, munosabatlarini hurmat qilish lozim. Va ayni paytda, talabalar ham odob-axloq doirasidan chiqmay, muammolarni erkin hal eta olsinlar Talabalarning mustaqil fikrlashda xato qilishlaridan qo'rqmay, muloqot uchun qulay shart-sharoitlar yaratilishi kerak. O'qituvchi va talabaning teng munosabatlari asosida ta'limni tashkil etishda quyidagi qoidalarga amal qilinishi lozim: ta'lim texnologiyasining rivojlanish jaryonini quyidagi bosqichlarga ajratish mumkin: Tinglovchi talabalar uchun birlamchi axborot manbai qituvchining o'zi bo'lishi O'quv jarayonini zamonaviy darslik, o'quv qo'llanmalari va ma'ruza matnlari bilan ta'minlash O'qitishda oddiy texnik vositalardan foydalanish O'qitish jaryoniga zamonaviy ped texnologiyalarni tadbiq etish. O'quv tarbiya jarayonida inson omilini taminlovchi pedagogning shaxsiy fazilatlari Talabchanlik va adolatlilik fidoiylik ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:38:28
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
1.05 MB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:45
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:38 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
1.05 MB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:45 ]
Arxiv ichida: ppt