Pedagogik jarayonni shaxsga yo'naltirish asosidagi pedagogik texnologiyalar

Pedagogik jarayonni shaxsga yo'naltirish asosidagi pedagogik texnologiyalar

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik jarayonni shaxsga yo'naltirish asosidagi pedagogik texnologiyalar - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik jarayonni shaxsga yo'naltirish asosidagi pedagogik texnologiyalar Reja: Hamkorlik pedagogikasi texnologiyasi. Hamkorlik pedagogikasi texnologiyasining mazmuni va metodikasi xuusiyatlari. O'quv faoliyati va uni bosqarish. Motivatsion bosqich Ta'limni tashkiliy sakllar. I. Erkin saxsni sakllantiris muammosi ta'lim muassasalarida o'quv-tarbiyaviy ishlarini pedagogik texnologiya relsiga o'tkazisni taqozo etadi. Albatta, bu jarayon oson kechmaydi: bugun ixtiyoriy qurilayotgan va joriy etilayotgan o'qitis tizimini qat'iyan ilmiy asoslangan pedgogik tizimga aylantiris kerak. Aslida ham ijtimoiy tajriba elementlari - bilim, ko'nikma, ijodiy faoliyat, obyektiv borliqqa munosabatlar - pedagogik jarayon mahsulidir va ma'lum pedagogik tizim doirasida sakllantiriladi. Pedagogik texnologiya esa amaliyotga joriy etilayotgan pedagogik tizim loyihasidir. Unda pedagogik tizim nima? Uning tarkibi qanday? Bu savollarga javobni mavjud pedagogik nashrlardan topis mumkin. N. V. Kuzmina pedagogik tizim o'zida ta'lim va tarbiya maqsadiga bo'ysundirilgan o'zfaro bog'liq tarkibli elementlardan tashkil topisini uqtiradi, ular: pedagogik maqsad; o'quv va ilmiy axborot; pedagogik aloqa vositalari; o'quvcilar va pedagog. V.P.Bespalkoning ta'rifiga ko'ra Pedagogik tizim ma'lum saxs sifatlarini sakllantirisga tartibli, aniq maqsadni ko'zlab va oldindan o'ylab pedagogik ta'sir etishni vujudga keltiris uchun zarur bo'lgan o'zaro bog'liq vositalar va jarayonlar yig'indisidir. Binobarin, har bir jamiyatda saxsni sakllantirish maqsadi belgilab olinadi va unga mos ravisda pedagogik tizim mavjud bo'lisi kerak. Agar maqsad o'zgarsa mavjud tizim ham o'zgarisi muqarrardir. Kadrlar tayyorlash milliy dasturi jamiyat, davlat va oila oldida o'z javobgarligini his etadigan fuqarolarni tarbiyalasda bos maqsad qilib qo'ydi. Demak, Milliy dastur ta'lim va tarbiya sohasidagi davlat buyurtmasi hisoblanib, milliy istiqlol mafkurasining mohiyat-mazmuniga to'liq mos keladi. Faqat ijtimoiy (davlat) buyurtmasigina ta'lim-tarbiyaning umumiy maqsad va vazifalarini aniq belgilab beradi yoki oliy (o'rta, o'rta maxsus, kasb-hunar) ta'lim uchun pedagogik tizimning mavjudlik sartlarini kafolatlaydi. Har qanday pedagogik tizim o'zaro bog'liq bo'lgan quyidagi invariantiv elementlardan tashkil topadi: 1 - o'quvcilar (talabalar); 2 - ta'lim (tarbiya) maqsadlari; 3 - ta'lim (tarbiya) mazmuni; 4 - didaktik jarayonlar; 5 - tashkiliy sakllar; 6 - pedagog yoki o'qitishning texnik vositalari (O'TV). Pedagogik tizim har qanday ilmiy nazariyaga xos yuo'lgani kabi quyidagi ikki tushunchani qamrab oladi: didaktik masalalar va ularni amalga osirisning pedagogik texnologiyalari (PT). Didaktik masalalar pedagogik tizim doirasida inson faoliyatining muhim sohasi sifatida aniq maqsad va unga erisis uchun sart-saroitlar hamda bu faoliyat uchun axborotlar(mazmun)dan iborat bo'lisi kerak. Didaktik masalalarni hal etish maqsadi shaxsning ma'lum sifatlarini sakllantiris zarurati bo'lsa, sart-saroitlar - o'quvci(talaba)larning boslang'ic sifat ko'rsatkiclari, axborot esa o'quv predmetining mazmuni yoki tarbiyaviy ta'siridir. Har bir didaktik masala pedagogik tizimda o'ziga mos keladigan PT elementlari bilan hal qilinadi, ular: didaktik jarayon, o'qitishning tashkiliy sakllari hamda pedagog yoki o'qitishning texnik vositalari (O'TV). ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.94 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:45 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.94 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga