Pedagogik muomila maktab va teatr pedagogikasi

Pedagogik muomila maktab va teatr pedagogikasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik muomila maktab va teatr pedagogikasi - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik muomila maktab va teatr pedagogikasi Reja: 1. Odob va axloqni shakllantiruvchi asosiy omillar 2. Talaba yoshlarda odob-axloqni rivojlantirishda o'qituvchi mahorati. 3. Pedagogik muomila. 4. Maktab va teatr pedagogikasi. O'zbekiston mustaqillikga erishgan dastlabki kundanok talaba yoshlarni ma'naviy qadriyatlar ruhida tarbiyalash eng muhim vazifalardan bo'lib koldi. Chunki davlatning asosini ma'naviyat tashkil etadi, ma'naviyatiga etibor bermagan davlatning kelajagi xam bulmaydi. O'zbekiston Respublikasi Prezidenti I. A. Karimov «Barkamol avlod -O'zbekiston taraqqiyotining poydevoridir» nomli ma'ruzasida takidlaganidek «Bizning Respublikamizda o'zimizning ma'naviy qadriyatlarimizni, ta'limning milliy tizimini takomillashtirish hamda uning milliy asoslarini mustahkamlashga alohida etibor berilmoqda». Darhaqiqat, fakatgina chinakam ma'rifatli odam milliy qadriyatlarni, o'zini anglash, erkin va ozod jamiyatda yashash, mustaqil davlatimizning jahon hamjamiyatiga o'ziga munosib, obruli urin egallash uchun fidoiylik bilan kurashish mumkin. Shunday ekan bugungi kunda yoshlarni ma'naviy-axloqiy tarbiyalashning ahamiyati kattadir. Chunki talabalarning bilimini, aqliy va axloqiy holatlarini shakllantirish, nazorat qilish va baholash davlat mikyosida amalga oshirilmoqda. Shuni aytish kerakki insoning ma'naviyati uning axloqi, odobi, xulki, madaniyatidan tashkil topadi. axloq esa aqliy, huquqiy, diniy, iqtisodiy va siyosiy bilimlar zamirida shakllanadi. Mazkur bilimlar o'z navbatida inson axloqiy sifatlarining kamol topib, boyib borishiga olib keladi. Demak axloq insonning ijobiy sifatlari majmuidir. Odob va axloq bir-biri bilan uzviy borliqdir. Odob alohida bir shaxsning muayyan bir xislatini ifodalovchi axloqiy kategoriyadir. Odob alohida shaxs, el, elat, xalq usulga taallukli bo'lgan ijobiy axloqiy sifatlar majmuidir. Inson-tabiatning eng buyuk nemati. Unga aql-idrok, ont, farosat kabi buyuk fazilatlar ato etilganki, inson bu fazilatlarga saykal berib, rivojlantirib, olamni, insoniyatni kamolatga etaklab boradi. Tanikli shoirimiz E.Voxidov aytganlaridek: Mulki borliq, ichra bir maxal, Mujazgina olam yaralgan, Bermok uchun dunyoga saykal, Olam aro odam yaralgan. Odamning inson sifatida shakllanshi kamolat darajasi odob, axloq, madaniyat, ma'naviyat elementlarining unda kanchalik mujassamlashgani bilan belgilanadi. Odob bu xar bir insonning jamoa bilan bo'lgan muloqotiga hamda yurish-turishida o'zini tuta bilishini ko'rsatadi, axloq jamiyatda kabul qilingan, jamoatchilik fikri bilan maqullangan xulk odob normalari majmui. Madaniyat-jamiyatning va unda yashovchi fuqarolarning faoliyati jarayonida tuplangan barcha ijobiy, aqliy yutuklar majmuasi. ma'naviyat-inson ongini aks ettiruvchi barcha ijobiy, intellektual fazilatlar majmuasidir. O'zbekiston Respublikasi Prezidenti Islom Karimov takiddashicha, ma'naviyat turli xalqlar va mamlakatlar kishilarini kon-karindosh qiladi. Ularning takdirini o'zaro xurmat asosida yaqinlashtiradi. Bizning ma'naviyatimiz asrlar davomida million-million kishilar taqdiri bilan shakllangan. Uni ulchab xam, poyoniga etib xam bulmaydi. U inson uchun butun bir olam. aqliy kamolotga erishish irodaviy xatti-harakatlar, uzluksiz faollik, fidoiylik, bilimga chankoklik kabilarning bosqichma-bosqich, asta-sekinlik bilan amalga oshadigan jarayondir. mustaqil fikrlash bu faxmlash, anglash, fikr yuritishdan boshlanadi. Anglash biror-bir g'oyani tub mazmuniga tushunib etish. Mushoxala -shu g'oyani ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 20.45 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:46 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 20.45 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga