Pedagogik psixika haqida tushuncha, pedagogik texnikani shakllantirish usullari

Pedagogik psixika haqida tushuncha, pedagogik texnikani shakllantirish usullari

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik psixika haqida tushuncha, pedagogik texnikani shakllantirish usullari - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik psixika haqida tushuncha, pedagogik texnikani shakllantirish usullari Reja: Pedagogik psixikaning tuzilishi. Pedagogik texnikani qanday egallash kerak. Pedagogik mahorat va texnika. Pedagogik texnika. Mutloko to'g'ri bo'lgan pedagogik tadbirni yoki sistemani urnatish mumkin emas. hozirgi dakika hozirgi (sharoitlari) bosqich sharoitlari va talablarining kelib chikmaydigan xar qanday kotib kolgan qoida xar doim noto'g'ri qoida bo'ladi, - deb yozgan edi A.S.Makarenko, A.M.Gorkiyga yulagan maktubida. Pedagogik san'at vaziyat bilan bog'liq. Bu yerda xar gal xamma narsa yangidan sodir bo'lgandek tuyuladi. Binobarin kishi o'zini xar bir kadamini oldindan ko'rishi, rejalashtirishini amalda mumkin bulmaydi. Pedagogning mehnati - bu bexad izlanish va azob ukubatli kechinmalar ilxom va betakror turlanish oni kupdan - ko'p kundalik ishlar, xavsalasi pir bo'lish va bolalar bilan(ishlash) birgalikda boshdan kechirgan kuvonchdan kanoat hosil qilishdir. Pedagogik san'at bu- qandaydir kul bilan tutib bulmaydigan, fakat farosat bilan amalga oshiriladigan narsadir, degan taassurot tugiladi. K.S.Stanislavskiy aktyorning faoliyatini tahlil qilib shunday degan edi. «Nima kilmok kerak?» beixtiyor bilar bilmas, odatdagi, narsalarning maxsulidir. Bundan shunday savol tugiladi: xush bu «beixtiyor» bilar bilmas «odatdagi narsalarning chuqur manoli sohasi nimadan iborat?» aktyorning sistemali ravishda o'z ustida ishlashdan boshqa narsa emas, bu narsa keyin san'atning buyuk inomi deb ataladi. Xar qanday ijodkorlik kuruk joyda, fakat hissiy reaksiyalar asosida boshlanishi mumkin emas. Tarbiya san'atida uzining pedagogik texnikasi, uzining «bir kolipdagi» mehnat madaniyati borki, ularni bilib olish zarur. Pedagogik kadrlarni tayyorlash va ularning malakasini oshirishning butun sistemasi ana shu bilib olishga karatishi lozim. Birok xali xech kim oliy o'quv yurtida ukib yoki o'qituvchilar malakasini oshirish kursini tomomlagandan keyin usta pedagog bo'lib kolmagan. Pedagog mehnat ustalari maktabda vujudga keladi, bolalar bilan muomalada tarbiyalanadi. Xush pedagogik mahorat nima? Va u nimalardan tashkil topadi. Bu faxm farosat bilim, chinakam ilmiy, tarbiyadagi qiyinchiliklarini engishga kodir bo'lgan nufuzli rahbarlikning bolalar kalbining qandayligini his qilish mahorati ichki dunyosi nozik va zaif bo'lgan bola shaxsiga moxirlik bilan avaylab yondashish, donolik va ijodiy dadillik, ilmiy tahlil, xayol va fantaziyaga bo'lgan qobiliyat mujassamdir. Pedagogik mahoratga pedagogik bilimlar faxm-farosat bilan bir katorda pedagogik texnika sohasidagi malakalar xam kiradiki, ular tarbiyaga ozrok kuch sarflab kuprok natijalarga erishish imkonini beradi. Pedagogik mahorat nazariyasi va metodikasining ishlab chikarilmagan ekanligi shunga olib keladiki, pedagoglarning xar biri uzicha, paypaslab ijodiy izlanish olib boradi. Ayni bir xil savollari: bolalar bilan pedagoglar kollektivi bilan qanday qilib til topish mumkin? qanday qilib qisqa muddat ichida bolalar o'rtasidagi munosabatlarning xakkoniy manzarasiga erishmok kerak? Bolalarni pedagogik talablarni bajarishga qanday qilib majbur etish kerak. qanday qilib yaxshi pedagog ruhiyatni saklab qolish va o'z kuch ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 23.15 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:46 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 23.15 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga