Pedagogik ta'sir etish usullari

Pedagogik ta'sir etish usullari

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik ta'sir etish usullari - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik ta'sir etish usullari Reja: 1. O'qituvchi shaxsiga qo'yiladigan talablar. 2. O'qituvchi shaxsining xarakter xususiyatlari. 3. O'qituvchi shaxsining o'quvchi shaxsiga ta'siri. O'qituvchi shaxsiga qo'yiladigan talablar. O'qituvchining o'rni va uning vazifalari o'sib kelayotgan yosh avlodni tarbiyalash ishiga jamiyat va jamoatchilik tomonidan eotibor qaratilishining naqadar muhim ahamiyatga egaligi aniqlanadi. Malumki, o'qituvchining shaxsi va uning kasbi bilan bog'liq xislatlariga qaratilagan eng muhim xislatlari quyidagilar: O'qituvchining o'z Vataniga sodiqligi, bolalarni sevish, ularni insonparvarlik ruhida tarbiyalash istagi, o'z yurti, ona tili o'z xalqini tarixi va uning madaniyatini sevish, davlatning mustaqillik g'oyasida yashashidan iboratdir; ijtimoiy javobgarlikni yuksak darajada his etish; o'zini qo'lga ola bilish, sabr-toqatli, bardosh, matonatliyligi; Jamiyatning o'qituvchi oldiga qo'yadigan asosi talablari quyidagilar: shaxsini ma'naviy va ma'rifiy tomonidan tarbiyalashning, milliy uyg'onish mafkurasining hamda umuminsonning boyliklarining mohiyatini bilish, bolalarni mustaqillik, g'oyalariga sodiq ruxda tarbiyalash, o'z vatani tabiatiga va oilasiga bo'lgan muhabbati; keng bilimga ega bo'lish, turli bilimlardan xabardor bo'lish; yosh pedagogik psixologiya ijtimoiy psixologiya va pedagogik, yosh fiziologiyasi hamda maktab gigiyenasidan chuqur bilimlarga ega bo'lishi; bolalarni bilish, ularning ichki dunyosini tushuna olish; o'zi dars beryotgan fan bo'yicha mustakam bilimga ega bo'lib, o'z kasbi, soasi bo'yicha jaon fanlaridan erishilgan yangi yutuq va kamchiliklardan xabardor bo'lishi; ta'lim va tarbiya metodikasini egallash; o'z ishiga ijodiy yondashishi; pedagogik texnika mantiq,(nutq, ta'limining ifodali vositalari) va pedagogik taktikaga ega bo'lishi; o'z bilimi va pedagogik maoratini doimiy ravishda oshirib borish; xar bir o'qituvchi ana shu talablarga to'la javob bera oladigan bo'lishga intilishi shart. O'qituvchi jamiyat tomonidan qo'yilgan talablar bilan bir qatorda o'z faoliyatida tevarak atrofidagi kishilar, maktab maomuriyati, hamkasblari, o'qituvchilar va ularning ota- onalari undan nimalarni kutishini ham esdan chiqarmasligi lozim. O'qituvchi shaxsining xarakter xususiyatlari. Ko'pchilik psixologlar, shu bilan birga O'zbekistonlik psixolog olimlar tomonidan olib borilgan tadqiqotlar zamonaviy o'qituvchilar uchun eng zarur xislatlarni aniqlab olish imkoniyatini beradi. Bunda gap o'qituvchilik kasbining professogramma (maolum tizimga keltirilgan, menat psixologik tomonidan o'rganishni va undan kelgusi amaliy faoliyatida foydalanishga qaratilgan qisqa va ar tomonlama batafsil ko'rsatib berilgan hujjatga professogramma deyiladi.) O'qituvchi professogrammasi muayyan fan tomonidan o'qituvchiga qo'yiladigan maxsus talablarni o'z ichiga qamrab olishi lozim. xar bir mutaxasislik bo'yicha o'qituvchining ixtisoslashgan arakteristikasini nazarda tutgan professogramma tuziladi. O'qituvchining shaxsiy xislatlari. Kasbiga xos bo'lishi. O'z kasbiga xos xislatlari. Shaxsiy - pedagogik uddaburonligi. tashkilotchilar malakalari. Kommunikativ malakalari. Gnostik malakalari. Ijodiy xislatlari. O'qituvchining shaxsiy xislatlari: bolalarni yaxshi ko'rish, ularni sevish; amaliy - psixologik aql-farosatlik; menatsevarlik; jamoat ishlarida faollik; mexribonlik, kamtarlik; odamiylik, dilkashlik; uddaburonlik, mustakam arakterga ega bo'lishi; o'z bilimini oshirishga intilish. O'qituvchi shaxsining o'quvchi shaxsiga ta'siri. Biz psixologiya kafedrasi o'qituvchilari mingga yaqin ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 10.37 KB
Ko'rishlar soni 64 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:46 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 10.37 KB
Ko'rishlar soni 64 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga