Pedagogik texnika haqida tushuncha nutq texnikasi va madaniyati

Pedagogik texnika haqida tushuncha nutq texnikasi va madaniyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik texnika haqida tushuncha nutq texnikasi va madaniyati - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik texnika haqida tushuncha nutq texnikasi va madaniyati Reja: Pedagogik texnika - haqida tushuncha. Uning vositasi. Pedagogik texnika tarkibiy qismlari. O'qituvchining o'z ruhiy holatini boshqarish texnikasi. Nutqning inson hayoti va jamiyat taraqqiyotidagi o'rni. Nutq organlari, nutq apparati. O'qituvchining nutq mahoratini takomillashtirish yo'llari. Pedagogik texnika - haqida tushuncha uning vositasi. Dars- pedagogik ijodkorlikning asosiy maydoni. Pedagogning asosiy pedagogik ehtiyoji-o'rgatish, yetkazib berish-aynan darsda amalga oshadi. Shunday ekan, dars tahlim jarayonini tashkil qilishga to'g'ri, yangicha munosabat kerak. Dars jarayonida pedagogoldida muhim bir masala turadi. O'quvchilarni bilim olishga jalb qilish, ularni olg'a harakatlantirishdir. Bu esa pedagog va o'quvchilarni (o'zaro) birgalikdagi mehnatga jalb qiladi. Buning uchun o'qitishga majbur qilmaslik kerak. Pedagogik hamkorlikning qarashlaridan biri-darsda o'quvchidagi qo'rquvni yo'qotish, uni erkinroq, dadilroq qilish, o'zini kuchiga ishontirish, unga jiddiy ijod qilishga qodir shaxs sifatida qarash. Darsda aniq maqsad g'oyasi. Bu-o'quvchilar bilan hamkorlik ruhida ish olib borish, ularga aniq bir maqsad qo'yib, bu maqsadning murakkabligiga va buni amalga oshirishga ishontirish - ularda o'ziga bo'lgan ishonchini, aniq, mushkul masalani ham echa olish mumkinligini shakillantrish. Dars o'tish davomida pedagog shunday usullardan foydalanish kerakki, o'quvchilar o'zlarini shaxs sifatida his qilishsin. Bu-har bir o'quvchi har bir darsda o'zining bahosini olishi, masalalarni o'zi tanlab olishda namayon bo'ladi. Har kim o'z guruhida himoya ostida, hechkim uni shubha bilan haqorat qilmaydi. Bu pedagogning ixtisosligiga, uning qiziquvchanligiga, ehtiyojlariga, intillektual faoliyatiga bog'liq. Albatda bunda o'rganilayotgan material mazmunini tahlil qilish muhim ahamiyatga ega. Dars bir nechta omillardan iborat. Shularning asosiy davlat pedagogikasi tomonidan qabul qilingan material. Pedagog o'quv programmaning asosiy yo'nalishlarini bilishi kerak. Har bir darsda 3 ta masalaga ehtibor qaratishi kerak. Bular; Tarbiyaviy masalalar- pedagogning bo'layotgan masalalarga, atrofga bo'lgan dunyoqarashini shakillantiradi. Ularda inson parvarlie, vatanparvarlik ruhini tarbiyalaydi. Ilm oshiradigan masalalar o'z ichiga o'quvchilarni bilim, ko'nikma va malakalar bilan qurollattirishini oladi. Bilish masalalari o'quvchilarda o'rganilayotgan materiallardan asosiysini, muhim joylarini ajrata olish qobiliyatini, o'quv faoliyatida va fikirlashda mustaqil bo'lishni, o'qishda qiyinchiliklarni engishni shakillantirish. Tajribali pedagoglar tomonidan o'quvchilarning darsdagi muhim, kerakli joylari qaysiligini, qaysi joyini eslab qolish, qaysi joyidan shunchakiy xabardor bo'lishi kerakligi aniqlanadi. Pedagog tomonidan darsni ishlab chiqish, yani pedagog-darsning muallifi. Darsning qanday bo'lishi uning ijodkorligiga va mahoratiga bog'liq. Avvalo darsning ijodiy rejasi tuziladi. Reja o'z ichiga quyidagilarni oladi; o'quv darsidan kelib chiqib, har bir mavzu materialining mazmunini chuqur bilish; pedagogning hayotiy va tajribaga, ma'naviy holatiga mos bo'lish; o'rganilayotgan mavzuning oldingi o'tilgan, keyingi o'tilishi kerak bo'lgan mavzularga mos kelishi; har bir mavzuning o'quvchilar psixologiyasigamoslashishi maqsadga muvofiviqdir. Dars jarayonini pedagog tashkil etar ekan, u o'rganishning samaradorligiga, o'quvchini ta'limning subyektiga aylantirishga, o'quvchilar ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 36.02 KB
Ko'rishlar soni 72 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:47 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 36.02 KB
Ko'rishlar soni 72 marta
Ko'chirishlar soni 11 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga