Pedagogik texnika haqida tushuncha pedagogik texnikani shakllantirish usullari

Pedagogik texnika haqida tushuncha pedagogik texnikani shakllantirish usullari

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik texnika haqida tushuncha pedagogik texnikani shakllantirish usullari - rasmi

Material tavsifi

Pedagogik texnika haqida tushuncha pedagogik texnikani shakllantirish usullari REJA: Pedagogik texnika-o'quv jarayonini samarali tashkil etish jarayoni. O'qituvchi nutq texnikasi. O'qituvchining o'quvchilar bilan muomala madaniyati va texnikasi. Pedagogik texnika - o'quv jarayonini samarali tashkil etish shartidir. Pedagogik texnika bu shunday malakalar yig'indisiki, u o'qituvchiga o'quvchi ko'rib, eshitib to'rgan vokea, hodisa, narsalar orqali ularga o'z fikrlari va his - xayajonlarini yetkazish imkonini beradi. O'quvchi bilan bevosita muomala qilishda o'qituvchining ana shu malakalari uning xulq - atvorida namoyon bo'ladi. Mashxur rus pedagogi A.S.Makarenko «Tarbiyachi tashkil etishni, yurishni, xazillashishni, kuvnok, jaxldor bo'lishni bilishi lozim, u o'zini shunday tutishi kerakki, uning har bir harakati tarbiyalasin», degan edi. Pedagogik texnikaning bashqa tarkibiy kismi sifatida o'qituvchining mimik va pantomimik ko'rinishidir. aniq imo - ishora, ma'noli qarash, ragbatlantiruvchi yoki istexzoli tabassum pedagogik ta'sir ko'rsatishda ko'p so'zli tushuntirishga karaganda samarali muomala vositalari bula oladi. Pedagogik texnika -- o'qituvchi nutqida imo - ishora, mimika, harakat bilan sodir bo'ladi. O'qituvchi o'zining tashqi ko'rinishini, xatti - harkatini, butun gavdaning, bosh, bo'yin, kullar harakatini to'g'ri idora eta olishi, ayrim so'zlar o'rnida mimik yoki pantomimik imo - ishoralarni urinli kullay bilishi, hissiyoti, kayfiyati, diqqatini to'g'ri bashqara bilishi kerak. Pedagogik texnika malakalarining barchasi, shu jumladan nutq malakalari ham o'qituvchining shaxsiy psixik - fizilogik xususiyatlari asosida tarkib topadi. Shaxsiy pedagogik texnika o'qituvchining yoshi, jinsi, ma'lumot turi, mijozi, fe'l - atvori, sixat - salomatligi, anatomik - fiziologik xususiyatlariga bog'liq bo'ladi. Mashxur pedagoglar ta'kidlashicha : «Bu yokka kel (idi syuda) so'zini 15 - 20 xil turli ko'rinishda ifoda etolmasa, yo'z, ko'z to'zilishini 20 xilda o'zgartira olmasa u haqiqiy master bula olmaydi», deydilar. O'qituvchining o'quvchilar bilan mantikiy, psihologik va axloqiy munosabati mavjud bo'lib, mantikiy kontakt o'qituvchining har tomonlama uylab to'zilgan ma'ro'za matni ( konspektidir ). Psihologik kontakt : o'quvchining, talabaning o'quv materialini tushunib, kabul qilishga tayyorgarligi; o'qituvchi tomonidan tavsiya qilingan o'quv materialini o'zlashtirish uchun ichki aktivligi va tayyorgarligi: o'qituvchi va o'quvchining axloqiy hamkorligi bo'lib, ularni bir - biriga o'zaro ta'siridir. Agarda darsda o'quvchi bilan o'qituvchining tulik hamkorligi bulmasa, o'quv maqsadlariga tulik erishib bulmaydi. Shuning uchun ham o'qituvchining birinchi utadigan darsi, oliy o'quv yurtida ukiladigan birinchi lektsiya juda ko'p javobgarlikni talab etadi. O'qituvchi birinchi darsda o'zining obrusini ishlab, o'quvchilarga ijobiy taassurot koldiradi. O'quvchi, talaba birinchi darsda kutadi : o'qituvchi bilan birgalikda ishlash uchun havas va qaratilgan diqqat bilan kutadi; o'qituvchi lektsiyasi, darsi darslik o'rnini bosadigan dars bo'ladi deb uylaydi. Agarda o'qituvchi sinfga, auditoriyaga kirgan vaqtida o'quvchi va talabaning tayyorgarligi, sinfning tayyorgarligiga e'tibor bermasa, kim qanday holatda utirganligini ko'zdan kechirmasa, darsning ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.13 KB
Ko'rishlar soni 145 marta
Ko'chirishlar soni 20 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:47 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.13 KB
Ko'rishlar soni 145 marta
Ko'chirishlar soni 20 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga