Pedagogik texnologiya fanidan taqdimod slayd Bajardi: Qabul qildi : PEDAGOGIK TEXNOLOGIYANING ta'rifI pedagogik texnologiya fanini o'qitish maqsadi:-bo'lajak mutaxassisliklarni mavjud pedagogik qonuniyatlar va aniq shart-sharoitga asosan ta'lim-tarbiya jarayonini loyihalash samarali metod va vositalarni tanlanga o'rgatishdan iborat. Bu birinchi navbatda pedagogik texnologiyaning muhim qismi-pedagogik predmetlar va mavzular bo'yicha ta'lim maqsadlarini aniqlash usullariga taalluqlidir. Pedagogik tadqiqotchilar ta'lim-tarbiya hodisalarini o'rganganda ma'lum darajada bu yondashuvlarni qo'llaydilar. Amaliyotchi pedagoglar ham bundan mustasno emas. Agar har bir yondashuv nimaligini anglab, o'z o'rnida, maqsadga muvofiq tarzda unga amal qilinsa, o'quv-tarbiyaviy ishlar samaradorligini ancha yuqori bo'lar edi. Shunday qilib pedagogik texnologiyalar hozirgi davr ta'lim jarayoni yangi sifat ko'rsatkichlariga olib chiqishi mumkin bo'lgan metodlar tizimiga aylandi. Jahondagi rivojlangan davlatlarning tajribasi ilg'or pedagogik texnologiyalarga asoslangan holda o'quvchi-yoshlarning bilim olishiga bo'lgan qiziqish va ehtiyojlarini qondiribgina qolmasdan, yuqori malakali mutaxassislar etishtirib berish vazifalarini ham hal etmoqda. Pedagogik texnologiya nima? Pedagogik texnologiya Nega bu so'z birikmasiga yangi so'zini qo'shimcha qilib, yangi pedagogik texnologiya deb aytamiz? U nima uchun bugungi ta'lim-tarbiya jarayonida zaruratga aylandi? Nega endi shuncha yillardan beri yarab kelgan ta'lim jarayonini eskicha tashkil etishdan voz kechishimiz kerak va o'quv jarayonini loyihalashga yangicha yondashish zarur? Pedagogik texnologiya Pedagogik texnologiyaning metodikadan farqli tomoni shuki, u ma'lumot texnologiyasini joriy etish taktikasini ifodalab beradi va «o'qituvchi-pedagogik jarayon-o'quvchi funktsionala tizim qonuniyatlariga tegishli bilimlar asosida quriladi. Shu nuqtai nazardan pedagogik tadqiqotlar maqsadi ana shu tizimga yo'naltirilishi kerak, ya'ni: -ta'limni rivojlantirishning yangi bosqichida pedagogik texnologiya mohiyati va muammolarini ko'p bosqichli ta'lim tizimi uchun tabaqalashtirilgan yondashuv asosida ishlab chiqish: -ishlab chiqarishning zamonaviy texnologiyalarini tahlil qilish asosida pedagogik texnologiyalar loyihalarini yangilab va boyitib borish; -o'qituvchi faoliyatini yangi pedagogik texnologik texnologiya qonuniyatlariga moslashtirish; -o'qituvchi-texnolog kasbi tavsifnomasini yaratish; O'QUV (TA'LIM) JARAYONI Jarayon - (lotincha «prozessus») - oldinga harakatlanish, o'zgarish. Ta'lim jarayoni - o'quvchi (talaba)ning bilmaslikdan bilishga tomon, oddiydan murakkabga tomon sodir bo'ladigan jarayondir Pedagogik jarayon - ta'lim beruvchi va ta'lim oluvchining belgilangan maqsadga qaratilgan, hamda oldindan ko'zlangan natijaga olib boruvchi o'zaro faoliyati. Zamonaviy psixologo-pedagogik fanlar erishgan yutuqlarga binoan istalgan o'quv jarayoni uchta bir-biri bilan bog'liq qism (komponent)dan iborat: 1. Motiv (M). 2. O'quvchining o'qish (o'zlashtirish) faoliyati (O'F). 3. O'quvchining bilish faoliyatini boshqarish (B). Boshqarish vazifasini o'qituvchi yoki texnik vositalar bajaradi. Demak, o'quv jarayonini (O'J) quyidagi formula tarzida ifodalash mumkin: O'J = M + O'F + B Tarbiya qoidalari Tarbiyaning bir maqsadga qaratilganligi Tarbiyaning insonparvarlik va demokratik qoidasi Tarbiyani hayot bilan, mehnat bilan bog'liqligi qoidasi Tarbiyada milliy-madaniy va umuminsoniy qadriyatlarning ustivorligi Tarbiyada o'quvchilarning yoshi va shaxsiy xususiyatlarini hisobga olish qoidasi Tarbiyaviy ishlarning ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:41:45
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
1.47 MB
Ko'rishlar soni
65 marta
Ko'chirishlar soni
13 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 16:48
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:41 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
1.47 MB
Ko'rishlar soni
65 marta
Ko'chirishlar soni
13 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 16:48 ]
Arxiv ichida: ppt