Pedagogik texnologiya ilmiy fan sifatida

Pedagogik texnologiya ilmiy fan sifatida

O'quvchilarga / Pedagogika
Pedagogik texnologiya ilmiy fan sifatida - rasmi

Material tavsifi

1 Pedagogik texnologiya ilmiy fan sifatida Reja: Pedagogik texnologiyani dolzarbligi. 2. Pedagogik texnologiyalarni vujudga kelish tarixi va uning uzluksiz rivojlanishi. 3. Texnologiyaviylik mezonlari. 4. ta'lim texnologiyasini tuzilishi. Nima uchun pedagogik texnologiyalar dolzarb hisoblanmoqda? 3 4 XXI asr - texnologiyalar asri 4 ta'lim sohasidagi intilishlar - ta'lim jarayonlarini shaxs-rivojlanishiga yo'nalishdir 5 Hozirgi kunda O'zbekistonda ta'lim jarayoniga quyidagi talablar qo'yilmoqda: Bu vazifalarni hal etish, ta'lim jarayonini texnologiyalashtirishga, ta'lim texnologiyalarini ishlab chiqish va tatbiq etishga olib bormoqda . Texnologiyani ustunligi- bir xil sifatdagi mahsulotlarni ommaviy ravishda ishlab chiqarilishi, hammabopligi, xarajatlarni pasayishi 6 7 2. Pedagogik texnologiyalarni vujudga kelish tarixi va uning uzluksiz rivojlanishi XVII asrda texnologik yondashuvning namoyon bo'lishi Yan Amos Komenskiy shunday o'qitish mexanizmi ustida izlanish olib borgan va uni didaktik mashina deb nomlagan bo'lib, u bunda vaqt, predmet hamda metodlar shunday mohirona taqsimlansinki va to'g'ri tuzish va to'g'ri foydalanish shartida kutilayotgan natijani bersin degan fikr yuritgan. TT tushunchasini ifodalanishi Didaktik mashina 8 30-40-yillarning o'rtasi texnologik yondashuvning namoyon bo'lishi 30-yilning o'rtasida AQSHning Indiana universitetida talabalarga audiovizual ta'limi (AT) bo'yicha ma'ruzalar o'qilgan, shu yerning o'zida - 1946 y. AT bo'yicha mutaxassislarni tayyorlash kurs dasturi kiritilgan. ta'limda texnologiyalar - bu pedagogik maqsadlarda axborotni taqdim etishning audiovizual vositalarini qo'llashdir. TT tushunchasini ifodalanishi 9 50-yillarning boshlanishi va o'rtasida texnologik yondashuvning namoyon bo'lishi 1954 yil - harakatlar bo'yicha o'qitishning muntazam texnologiyasi (mavzu - qadamlar - kadrlar), yani qaytar aloqani: har bir o'quv topshirig'ining to'g'ri bajarilganligini tezda baholash va xatolikka yo'l qo'ygan bo'lsa avvalgi qadamga qaytishni nazarda tutuvchi dasturlashtirilgan ta'lim (DT) modeli asoslab berildi. ta'limda texnologiyalar - bu pedagogik maqsadlarda axborotni taqdim etishning audiovizual vositalarini qo'llashdir. TT tushunchasini ifodalanishi 10 70-yillarda texnologik yondashuvning namoyon bo'lishi Audiovizual vositalarining yangi turlari: videomagnitofon, aylanmali kadroproyektor, elektron va bloknotli yozuv taxtasi va boshqalar chiqara boshlandi. Kutilayotgan pedagogik natijalarni olish uchun inson, moddiy va moliyaviy manbalarni eng maqbul taqsimlash. TT- bu nafaqat o'qitishning texnik vositalari yoki kompyuterlardan foydalanish sohasidagi izlanishlar emas; bu ta'lim samaradorligini oshiruvchi omillarni tahlil qilish,tuzib chiqish hamda yo'llar va materiallarni qo'llash orqali, shuningdek qo'llanilayotgan metodlarni baholash bilan ta'lim jarayonini eng maqbullashtirish prinsiplarini aniqlash va yo'llarini ishlab chiqish maqsadidagi izlanishlardir. TT tushunchasini ifodalanishi 11 80- yillarda texnologik yondashuvning namoyon bo'lishi Faqat soddalarcha fikrlaydigan odamlargina, texnologiyani - bu faqat jihozlar va o'quv materiallar majmui deb hisoblaydilar. Bu bundan ko'prog'ini anglatadi. Bu inson-mashina turidagi tizim to'g'risidagi g'oyalar ko'rinishi. Bu muammoning iqtisodiy imkoniyatlarini tekshirish. TT- bu, ta'lim olish shakllarini maqbullashtirishni o'z vazifalari deb belgilovchi, texnik va inson manbalarini hamda ularning ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 632.73 KB
Ko'rishlar soni 44 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:48 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 632.73 KB
Ko'rishlar soni 44 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga